Op forel met match

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cverhoeven
    Match visser
    • 30-07-2008
    • 339
    • Oisterwijk

    Op forel met match

    Hallo alle matchvissers,

    Ik weet niet of dit onder roofvissen hoort te staan of onder matchvissen , dus ik zie wel of het verplaatst wordt. Ik zit hier op de camping in zeeland en nu komt de buurman met het prachtige idee om te gaan vissen op forel bij de visvijver van langeraat in kerkwerve. Nu heb ik mijn matchhengels (3.90 en 4.20) wel bij en een hoop matchspullen, maar vijvervissen op forel heb ik nog nooit gedaan.

    Hier komen mijn vragen.... bent u er klaar voor?

    1. Hoe is de lijn opbouw voor forelvissen?
    2. Welke lijndikte boven en onderlijn?
    3. Welke technieken kan ik gebruiken?
    4. Wie kent toevallig de forelvijver in kerkwerve en kan er iets over vertellen?

    Groetjes,

    Clemens
    To match or not to match thats the question
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    #2
    geen ideale lengte om op een forrellenvijver te vissen, maar voor een keer zal dat vast mogelijk zijn. ben geen exper op forelgebied maar vis zelf ook wel eens op forel tijdens onze jaarlijkse foreluitzet op de visvijver
    gebruik zelf altijd 20/ 00 boven en een forellenonderlijntjes van un meter eronder. Als dobber een forellen dobber van een gram of 2 meestal voldoende. gezien je hengel zou ik met wormen vissen en deze op een meter onder het oppervlak aanbieden, langzaam binnendraaien.
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Ik gebruik een lichte matchhengel van 3.60 meter met een crystal waggler van 3-4 gram. Ik gebruik een vaste montage, gegroepeerd lood als bulk met 50 cm daaronder een warteltje met valloodje en een 16/00 onderlijn met haak 12. Het zal geen echte matchvisserij worden want je moet je aas voordurend blijven bewegen. Je dobber en lood dienen enkel om je aas op de stek te krijgen. Voor mij werkt deze methode perfect en het geeft mij veel sport op dergelijk licht materiaal.
      Carpe Diem

      Reageer

      • cverhoeven
        Match visser
        • 30-07-2008
        • 339
        • Oisterwijk

        #4
        Dank voor de info , komende week gaat het gebeuren. Ik ben heel benieuwd.
        To match or not to match thats the question

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎