slideren met een "glazen" loodje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dennis Benton
    Komt net kijken
    • 28-11-2007
    • 69
    • Sittard (Limburg)

    slideren met een "glazen" loodje

    Ik heb op internet het een en ander gevonden over het vissen op karper en zo kwam ik op een site waar ze glas gebruiken als werplood en als matchvisser zag ik daar wel wat in. Ik heb de fabrikant al een mail gestuurd met de vraag of ze ook glas maken voor de matchvissers onder ons. Mijn bedoeling is: als je met een stangetje slidert en je moet het aas stil aanbieden is dit mijn inziens het beste te doen als je de bulk kort op de grond vist. Het veradelijke hiervan is dat hier ook de vis zit. Vis je met glas, is de bulk nagenoeg onzichtbaar, "geen" giftig lood meer in het water en kan je met kortere onderlijn vissen, wat resulteerd in meer aanbeten dus een win win win situatie.

    Nu komt de brandende vraag

    Wat is jullie visie hierover ?



    met vriendelijke groet Dennis
    Fishermen never die, they just smell that way
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #2
    Op zich een mooi idee! Het zou bij helder ondiep water waar de vis dermate is gedresseerd (zoals bij karpervissen) zodat je camouflage nodig hebt, goed kunnen werken.

    Als je 't goed vindt blijf ik toch graag gebruik maken van gewoon bulklood. Zo zou je het glas kunnen kapot tikken op eventuele stenen oeverbeschoeïng. Verder wordt er vaak op grotere dieptes gevist met de slider waardoor het bij dergelijke dieptes toch al vrij donker/troebel op de bodem is. De doorzichtigheid van glas biedt dan vrijwel geen voordelen meer.

    Tip; Wees voorzichtig met de afstelling van je bulk wanneer je met een staafje slidert. Wanneer je bulk tegen de grond aan ligt, kan het staafje in de bodem/modder prikken waardoor je beetregistratie niet meer optimaal is.
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • speciman
      zo kalm als een zalm
      • 07-05-2010
      • 347
      • maas

      #3
      je hebt tegewoordig al vele soorten glas dan bijna even sterk is als staal dus daar zal het niet aan liggen[maar het is dan nie echt goed koop meer he]en persoonlijk denk ik dat lood meer 'zinktkracht heeft dan glas en je dus meeer glas nodig zou hebben dus persoonliojk houdt ik het ook op lood en geen glas [en thuis hebben we glas in lood ]

      Reageer

      • BreamKing
        Newbie
        • 07-08-2010
        • 18
        • Het mooie Rivierengebied

        #4
        is dit niet ongeveer wat je bedoeld
        Is afkomstig van de forevisserij en van drijvend tot heel zwaar te krijgen en ook Bombetta's genoemd zoals op fotootje te zien


        Ik zou denken dat indien het juiste gewicht (zinkende versie) wordt aangeschaft dat dit kan werken

        Ik baseer mij op gezond verstand en niet gehinderd door enige kennis van het matchvissen

        Greetz The BreamKing
        Aangepast door BreamKing; 25-08-2010, 12:52. Reden: oeps toevoeging vergeten
        Greetzzzzzzzzz The BreamKIng

        Reageer

        • Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

          #5
          Voor de forelvisserij zijn ze 'dodelijk' omdat je verre worpen kunt maken terwijl je maar een netto zinkgewicht van enkele grammen hebt. Hierdoor kun je aas ver werpen en tergend langzaam laten zinken en binnenvissen.

          Bombetta's lijken me echter totaal ongeschikt als bulklood omdat ze qua afmetingen veeeeel groter zijn dan een loodkogel bij hetzelfde gewicht. De doorzichtige exemplaren hebben allemaal een holle luchtkamer en de anderen zijn gemaakt van balsahout met een gewicht van messing dat ze al dan niet langzaam laat zinken.

          Als je al een glazen gewichtje met stangetje als bulk zou willen gebruiken kun je m.i. beter een glazen knikker doorboren en hierin een stokje van een wattenstaafje lijmen.
          Groet'n,

          Ronald


          ><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            Ik zal het zaterrdag eens testen met een bierpul. Een lege welteverstaan.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • PeBo
              Hengelaar
              • 29-09-2007
              • 2636
              • Oosterhout

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Master
              Ik zal het zaterrdag eens testen met een bierpul. Een lege welteverstaan.
              Wel voorzichtig zijn met drinken. Het beste kun je een overzetbril opzetten, want anders steekt het wattenstaafje in je ogen. Je kan maar niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig.
              ]Member of the Easterwood dreamteam.
              Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

              Groeten,
              PeBo.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎