spinhengel kopen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    spinhengel kopen

    Ik ben van plan binnen kort een niewue spin hengel te gan kopen en mijn vraag ik of jullie daarmee kunnen helpen.
    Ik ga de hengel voor het baarzen maar ook voor het snoeken gebruiken dus het moet wel een paar gram makelijk en ver weg kunnen zetten
    voor de prijs het liefst tussen de 20-60 euro
    Ook zouw het handig zijn als je een link geeft van een site waar deze te koop staan
    en wat de voor/nadelen zijn van deze hengel[s]

    alsvast bedankt Groetjes Speciman
  • Jimme
    Komt net kijken
    • 30-08-2009
    • 56
    • Zeewolde

    #2
    Niet te klein, zoek een stevige hengel van maximaal 2.5 meter. Ik zou gewoon even langsgaan bij een hengelwinkel in te buurt, en eventjes wat hengels vast houden.. Ik snoek zelf met een karperhengel van 3.5 meter ofzo, dat is geen aanrader.. Je gooit wel ongeloofelijk ver weg, vooral met dunne Dyneema lijn, zelfs met de kleinste plugjes, maar het is lomp en onhandig, erg zwaar, lamme arm.. Zorg voor een niet al te grote maar toch sterke hengel, en ook zeker niet een te zware.

    Reageer

    • Bronco
      Newbie
      • 25-06-2009
      • 23
      • Almere

      #3
      Heb gisteren de HS STI Spin (2.40 5-20 gr.) gekocht voor m'n neefje die wil gaan snoeken. Kon het niet nalaten om de hengel na aankoop eerst even zelf te proberen . Ach, je wilt toch geen troep geven?

      Heerlijk hengeltje! Snel en toch soepel. Kleine plugjes (7 gr.) en zelfs spinnertjes zijn prima te werpen. Ook een wat grotere plug (15 gr.) levert geen enkel probleem op. De hengel heeft een prima actie en is lekker gevoelig in de top.

      Is nu een leuke aanbieding bij Henk Koster (http://www.henkkoster.nl/epages/6193...ducts/2793-210).

      Misschien heb je hier wat aan?

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Als je vanaf de kant vist dan is een lengte van 2.40 m / 2.70 m aan te raden.

        Gewoon bij je hengelsportwinkelier even binnenlopen en wat hengels in de hand nemen. Vergeet niet je molen mee te nemen, zodat die op de hengel kunt zetten.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • speciman
          zo kalm als een zalm
          • 07-05-2010
          • 347
          • maas

          #5
          bronco bedankt voor de mooi link , die van 2.40 ziet er goed uit voor het baarzen/snoeken en is heel veelzeidig[werpgewicht] en vooral je gevoelig top is belangrijk met het baarzen.
          Groetjes Speciman

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            3 regels die ik hanteer.
            Hoe verder je wilt gooien, hoe langer de hengel moet zijn.
            Hoe lichter het kunstaas, hoe langer en soepeler de hengel moet zijn.
            Met een lange hengel kan je ook vlakbij ingooien en met een korte hengel nooit ver genoeg.

            Mijn hengels zijn allemaal 2.70 meter lang
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #7
              Shimano heeft met de Beastmaster en technium leuke spinhengels onder de 100 euro.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • speciman
                zo kalm als een zalm
                • 07-05-2010
                • 347
                • maas

                #8
                maakt die 30 extra centimeter dna echt zoveel uit of verschild het maar per worp een paar meter??

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door speciman
                  maakt die 30 extra centimeter dna echt zoveel uit of verschild het maar per worp een paar meter??
                  Een karperhengel heeft een lang handvat, zodat je verre worpen kunt maken. Ik heb hier naast mij 2 spinhengels staan in de lengtes 2.40 en 2.70, wel van 2 verschillende merken, maar wat mij opvalt is dat de 2.70 m lange hengel een iets langer handvat heeft. Hoeveel verder je daardoor kunt werpen durf ik niet te zeggen, maar dat is natuurlijk ook mede afhankelijk van het gewicht van je (kunst)aas.

                  Als je niet van plan bent om een assortiment spinhengels aan te schaffen dan zou ik kiezen voor een 2.70 m lange hengel met een werpgewicht van 20 - 40 gram.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • Joey
                    Witvisser en Roofvisser
                    • 16-05-2006
                    • 122
                    • Breda

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                    Shimano heeft met de Beastmaster en technium leuke spinhengels onder de 100 euro.
                    Ik heb zelf een force master van Shimano Ook erg fijne spinhengel, en nog iets goedkoper dan de Beastmaster (63 euro heb ik er voor betaald)


                    Ik heb hem bij een hengelsport zaak gekocht omdat ik altijd eerst een hengel wil vasthouden voor ik hem koop, maar op internet wordt deze hengel ook te koop aangeboden. Hier bijvoorbeeld:


                    Let op dit is wel de heavy uitvoering. Ik heb zelf de medium heavy uitvoering.
                    www.beekvissers.web-log.nl

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎