Ijssel: Vissen op roofvis vanuit de boot. Tips?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • babos
    Newbie
    • 27-08-2010
    • 11
    • Deventer

    Ijssel: Vissen op roofvis vanuit de boot. Tips?

    Vissers,

    Sinds enige tijd ben ik in bezit van een leuke consoleboot. Sinds kort ben ik weer actief aan het vissen. Nu ben ik van plan aanstaand weekend het te proberen op roofvis op de ijssel.

    Ik heb echter geen idee hoe dit aan te pakken. Ik heb 2 boothengels die ik aan weerszijde van de boot kan uitgooien om bijvoorbeeld mee te slepen/trollen. Ik heb nog niet zo veel kunstaas. Alleen een Plug die op ongeveer 2 meter diepte komt en wat spinnertjes.

    Kan iemand me tips geven hoe te vissen op dit water vanuit de boot?

    Ik ben helaas (nog) niet in bezit van een fishfinder.

    Bedankt!
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    als je op de rivier gaat trollen zou ik voor shadjes[zacht kunstaas] en dieplopende pluggen en aangezien de meeste rivieren helder zijn zou ik ook een paar 'reallistische 'pluggen nemen ,voor shadje maakt dat niet veel uit want er komt minder licht door op de bodem zorg dus vooral voor veel veerschillend kunstaas en vooral met echte en maar een een paar
    met felle kleuren.

    Reageer

    • Jimme
      Komt net kijken
      • 30-08-2009
      • 56
      • Zeewolde

      #3
      Deze maand gaat Ed samen met Jeroen trollen op snoek in de Utrechtse grachten. Ed legt Jeroen de fijne kneepjes van deze bijzondere visserij uit. Uiteraard w...

      Reageer

      • babos
        Newbie
        • 27-08-2010
        • 11
        • Deventer

        #4
        Leuke en leerzame video!

        Alleen net iets anders als het vissen op de ijssel.

        Moet ik bijvoorbeeld tegen de stroom in? Of met de stroom mee?. Diep of ondiep, in het midden van de rivier of om de kribben heen varen?

        Groeten Bastiaan

        Reageer

        • speciman
          zo kalm als een zalm
          • 07-05-2010
          • 347
          • maas

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door babos
          Leuke en leerzame video!

          Alleen net iets anders als het vissen op de ijssel.

          Moet ik bijvoorbeeld tegen de stroom in? Of met de stroom mee?. Diep of ondiep, in het midden van de rivier of om de kribben heen varen?

          Groeten Bastiaan
          al ik jouw was zou ik met de stroom mee gaan, tegen de stroom in lijkt me niet alleen moeilijker varen maar de ass spresentatie is realitischer maar dat wil niet zeggen dat het niet kan vlak bij de kant of bij zeer trage stroming zouw het nog wel kunnen

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎