spinner v.s kunstaas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    spinner v.s kunstaas

    Het is denk ik wel bekent dat kleine baars kunstaas een slechte actie met een stalen onderlijn
    nu zal je zeggen pak een spinnertje, maar helaas hebben sommige[grotere] baarzen het trucje na een paar keer al door en vang je niks meer[of weinig] Dus weet iemand een goed merk/model kunstaas voor baars
    [tussen 2 en 5 cm of net ietsie groter] die het ook doet met een stalen onderlijn voor de toevals treffers en als ik groter kunstaas inzet
  • Jimme
    Komt net kijken
    • 30-08-2009
    • 56
    • Zeewolde

    #2
    Al uit je eerste zin kan ik niets opmaken, verder snap ik ook niet wat je nou probeert duidelijk te maken..

    Reageer

    • speciman
      zo kalm als een zalm
      • 07-05-2010
      • 347
      • maas

      #3
      Je kent vast wel die hele kleintje kunstaasjes voor baars, de actie[hoe die zwemt!!] gaat snel verloren met een stalen onderlijn, ik vraag dus of iemand een klein kunstaasje kent die daar minder/geen last van heeft.

      Reageer

      • Hechtjäger
        kunstaasvisser
        • 08-09-2010
        • 30
        • Utrecht

        #4
        "suspender" zijn heel goed, de kunnen ok 7,8cm lang zijn.
        Ok "topwater" zoals Popper, Glider of Pencilbaits

        Je kent vast wel die hele kleintje kunstaasjes voor baars, de actie[hoe die zwemt!!] gaat snel verloren met een stalen onderlijn, ik vraag dus of iemand een klein kunstaasje kent die daar minder/geen last van heeft.
        kijk hier http://www.camo-tackle.de/reins-easy...kg-p-5891.html
        Aangepast door Hechtjäger; 13-09-2010, 18:42.

        Reageer

        • Opperprutser
          Van Alver tot Zeelt
          • 27-08-2010
          • 99
          • Roswinkel

          #5
          Met groter kunstaas neem je toch ook een zwaardere spinhengel! Baars is veel mobieler dan andere roofvis dus het feit dat je na verloop van tijd minder vangt kan heel goed te wijten zijn aan het feit dat de baars zich op je stek niet ophoud. Zelf heb ik totaal geen last van gewennig aan de spinner wel heb ik mindere of betere dagen.
          De actie van klein kunstaas laat meestal toch flink te wensen over. Ik heb nog een paar kleine bananenplugjes die het echter heel erg lekker doen ook aan een draadje.
          Als je dan toch wil vissen, doe het dan met echte hengels!

          Reageer

          • speciman
            zo kalm als een zalm
            • 07-05-2010
            • 347
            • maas

            #6
            Ik snap wel dat baars zich verplaats maar als ik baarzen zie springen en voorntjes die wegschieten denk ik niet dat ze weg zijn hoor!![en ja ze waren aan het azen]

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              #7
              Kleine spinners en twisters gecombineerd met stalen onderlijn is zowiezo geen ideale combinatie.
              De stugge onderlijn ( hoe soepel ook ) verhindert juist dat wat het kunstaas moet doen, het zogenaamd natuurlijk mogelijk overkomen.
              Onderlijn gebruik ik alleen maar bij snoek en alleen gecombineerd met natuurlijk aas ( stuk of hele vis ).
              Dit alleen maar om het "doorraspen" van de hoofdlijn te voorkomen als hij het aas iets dieper heeft geslikt dan de bedoeling was.
              Met kunstaas heb je dit meestal niet, het aas zit meestal mooi voor in of in de zijkant van de bek, derhalve ben ik van mening dat je hierbij geen stalen onderlijn benodigd bent.


              YES, de blaadjes vallen weer van de boom.............het wordt weer herfst.
              De prachtigste tijd om te snoeken.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              • speciman
                zo kalm als een zalm
                • 07-05-2010
                • 347
                • maas

                #8
                Ik denk dat je toch beter wel een stalen onderlijn erop kan doen, Ik heb al een paar keer gehad dat hij zijn tanden ook op mijn stalenonderlijn zette [begon te rafelen] ik verspeel liever geen snoeken of 2 redenen 1= het is zowiezo weet kl*te aals je een vis verspild 2 de snoek zwemt voor een tijdje nog rond met de plug[als voorbeeld] in zijn bek, waardoor hij vermagerd/doodgaat

                Reageer

                • Jimme
                  Komt net kijken
                  • 30-08-2009
                  • 56
                  • Zeewolde

                  #9
                  Lol, wil niets aanpruimen ofzo, maar gebruik dyneema draad. Hier bijten ze niet zo makkelijk door heen. Of gebruik het eventueel als onderlijn.

                  Overigens, een Snoek met zo een klein plugje in z'n muil gaat niet zo gauw dood hoor.. Die plugjes zijn amper 5 cm..

                  Reageer

                  • speciman
                    zo kalm als een zalm
                    • 07-05-2010
                    • 347
                    • maas

                    #10
                    ow ik dacht je met nylon viste, maar voor de zekerheid gebruik ik toch altijd onderlijnen[vis ook met de wat grote pluggen]

                    Reageer

                    • Amadeus
                      Knoeit wat aan het water.
                      • 02-09-2007
                      • 1626
                      • Westerlee

                      #11
                      Ik heb het hier ook niet over pluggen.
                      Maar ook een plug zit meestal voorin.
                      Heb nagenoeg nog nooit op die manier een lijnbreuk gehad.
                      Heb nu 30/100 moet gek gaan wil deze knappen.
                      Mijn laatste snoek had zoveel spanning op de lijn ik er bij wijze van er gitaar op kon spelen.
                      Zodra ze kopschuddend boven water springen laat ik de spanning vallen ( de hengel naar voren duwen ).
                      Hiermee heb ik ( mijn vizie ) het idee dat hiermee de lijn niet kan schrapen in zijn bek.
                      Als ik met kunstaas viste hadden ze nagenoeg allemaal het aas voor of in de zijkant van de bek.
                      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                      Reageer

                      • speciman
                        zo kalm als een zalm
                        • 07-05-2010
                        • 347
                        • maas

                        #12
                        meestal wel, maar je hebt altijd van die eigewijze snoekjes
                        maar het is wel een handig trucje voor al ie bove komt!!

                        Reageer

                        • Amadeus
                          Knoeit wat aan het water.
                          • 02-09-2007
                          • 1626
                          • Westerlee

                          #13
                          Dyneema is ook goed spul, doch heb persoonlijk toch liever wel wat rek op mijn lijn, tenzij je bedoelt om deze als onderlijn te gebruiken.
                          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                          Reageer

                          • speciman
                            zo kalm als een zalm
                            • 07-05-2010
                            • 347
                            • maas

                            #14
                            zelf gebruik ik gevlochten lijn[eigen kan je dyneema vergelijk met gevlochten lijn] alles wordt er veel directer mee, aanbeten maar ook de hengel moet veel meer leveren[klappen opvangen] maar is ook beter bestandt tegen snoek aanbeten dan dito nylon

                            Reageer

                            • Jimme
                              Komt net kijken
                              • 30-08-2009
                              • 56
                              • Zeewolde

                              #15
                              Heb altijd met Nylon gevist, maar tijdje terug toch maar op dyneema overgestapt.. Van PowerPro. De lijn is gewoon een stuk soepeler, geen lusjes meer in de molen, rare knopen, je gooit ook een heel stuk verder, ook is de lijn kwa dikte/sterkte verhouding een stuk beter. 0.10 mm heeft 10+ kg trekkracht.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎