Zeesportvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Hechtjäger
    kunstaasvisser
    • 08-09-2010
    • 30
    • Utrecht

    Zeesportvissen

    Ik ben op de zoek naar een groete
    boot, zo iets http://www.hochseeangeln-wismar.de/mspeter2/index.html
    Wij willen vooral grote kabeljauw vangen.
    Is dat in Holland mogelijk?
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    vanaf welke plek wil je op de boot stappen hechtjäger?
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • Hechtjäger
      kunstaasvisser
      • 08-09-2010
      • 30
      • Utrecht

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
      vanaf welke plek wil je op de boot stappen hechtjäger?
      dat is niet belangrijke

      Reageer

      • Foxdonut
        I have a bream!
        • 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

        #4
        misschien kun je eens proberen op deze pagina



        onder het kopje charters nederland staat een hele verzameling boten waar je op kunt stappen om op kabeljauw te vissen
        Groet,

        Foxdonut


        www.wedstrijdvisser.com

        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

        Reageer

        • Opperprutser
          Van Alver tot Zeelt
          • 27-08-2010
          • 99
          • Roswinkel

          #5
          Opstappen wil nog niet zeggen dat je een goede schipper hebt. Ik heb altijd met heel veel plezier op de M.S. Mercuur (Den Helder) gevist. Toen Nant Dirk Lont nog de kapitein was had je "Kabeljauw Garantie" Die man wist hoe en wat en je drifte daar ook de hele dag.
          Veel wrakschippers gaan voor anker bij de afsluiters van booreilanden en dan heb je maar twee periodes dat je wat kan vangen en de rest is prut. Dat is wel een stuk goedkoper voor de schipper.
          Hoe de Mercuur nu is kan ik je niet zeggen. Al een tijd niet meer geweest. Maar ik denk dat er wel meer reacties met namen van boten zullen komen.
          Als je dan toch wil vissen, doe het dan met echte hengels!

          Reageer

          • Nappie0310
            Newbie
            • 05-10-2009
            • 37
            • Duiven

            #6
            Bootvissen kabeljauw.

            Hallo,

            Zelf ben ik ook nog steeds op zoek naar een goede boot + kapitein voor het kabeljauw viissen in Nederland.
            De laatste twee keer dat ik weg ben geweest was met de Stellabel vanuit Stellendam.
            Een aardig grote boot en een schipper die in ieder geval z'n best doet. Service was voor mij dik in orde.

            Jammer genoeg alleen heel weinig gevangen, boot is ook niet al te snel dus je bent al gauw een aardig gedeelte van de dag aan het varen.

            Als er iemand is die een goede grote of kleine boot weet voor het vissen op kabeljauw dan hoor ik het ook zeker graag,. Ben van plan om in oktober en november weer eens een keertje te gaan maar een beetje een soort van "vangstgarantie" zou wel prettig zijn. Anders krijg ik de volgende keer zeker niemand meer mee

            gr.
            Johan

            PS. Zonder een boot te willen benadelen, vanuit Scheveningen zal ik zelf nooit meer gaan. Ben daar ook twee keer meegeweest op kabeljauw met Rederij Groen en ook met Vrolijk maar daar werd ik persoonlijk zeker niet vrolijk van. Had zelf het idee dat ik gewoon in de maling werd genomen, niemand ook maar één keer vastgezeten tijdens het wrakvissen en ook niemand iets gevangen. Dan heb ik toch al snel het idee dat ik gewoon ergens op een willekeurige plek op de zeebodem aan het vissen ben. Dit voor mij dus niet meer

            Reageer

            • Opperprutser
              Van Alver tot Zeelt
              • 27-08-2010
              • 99
              • Roswinkel

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Nappie0310
              PS. Zonder een boot te willen benadelen, vanuit Scheveningen zal ik zelf nooit meer gaan. Ben daar ook twee keer meegeweest op kabeljauw met Rederij Groen en ook met Vrolijk maar daar werd ik persoonlijk zeker niet vrolijk van. Had zelf het idee dat ik gewoon in de maling werd genomen, niemand ook maar één keer vastgezeten tijdens het wrakvissen en ook niemand iets gevangen. Dan heb ik toch al snel het idee dat ik gewoon ergens op een willekeurige plek op de zeebodem aan het vissen ben. Dit voor mij dus niet meer
              Als je een mening hebt mag je dat toch zeker ventileren, zeker als je hem onderbouwt als jij doet. Ik onderschrijf deze dan ook dubbel en dwars.
              Ik had voor een 8 man een dagje vissen georganiseerd en toen we wakker werden waaide het flink. Ik bellen maar niemand te pakken gehad. Op de afspreekplek nog een keer gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn en het viel reuze mee met de wind in Scheveningen en hij ging zeker varen. Wij heen en eenmaal aangekomen bij Vrolijk waaide je zowat uit je hemd. Ik wilde absoluut niet mee maar de zeven anderen die lieten zich om praten dat de wind over het land kwam en je er geen last van zou hebben. Ik tegen beter weten in ook maar mee en iedereen heeft doodsangsten uitgestaan. Één pipo zat zowaar te vissen en daarom moesten we eerst hem overhalen eer de kapitein terug wilde varen. We kregen geen stuiver terug. Nooit meer zal ik in Scheveningen op een boot stappen.
              Als je dan toch wil vissen, doe het dan met echte hengels!

              Reageer

              • maarten197
                Allround prutser
                • 21-01-2009
                • 98
                • assen

                #8
                Hecht jager
                Als je grotere kabeljauw wil vangel van 80 plus zul je in de winter moeten gaan met een lange wrakken tocht of zelf een meerdaagse tocht op de ms Tender, wel te vinden op google vertrekt vanuit lauwersoog groningen. ik vind het persoonlijk een van de beste van noord en west nederland. Die belt je Tenminste ook van te voren af als hij denkt dat zijn klanten het te eng vinden om uit te varen en dan loopt hij maar wat mis kan hun niet zo veel schelen. hun motto beter een tevreden klant dan klanten die niet meer durven terug te komen.
                Als jullie me missen, ben ik vissen:

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎