Doodaas, waar te halen en hoe te bewaren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Doodaas, waar te halen en hoe te bewaren

    Nu het snoekseizoen weer aan de gang is wil het ook eens gaan proberen met doodaas.

    Mijn materiaal bestaat uit:
    2x Shimano Hyperloop karperhengel van 3. 60 m / 2,5 lb voorzien van baitrunner
    1x Shakespeare Silent carp karperhengel van 3.60 / 2,5 voorzien van werpmolen

    Nu wil ik wat zeevis in gaan slaan zoals sardine en markreel en deze in de vriezer leggen, zodat als ik wil vissen ik altijd kan beschikkken over aasvissen.

    -Kan ik sardines en makreel gewoon bij de visboer halen?
    -Als ik de vissen bijv. per 2 stuks in een plastic zakje verpak gaat de vriezer niet naar vis stinken?
    Vaste stok | Match | Feeder
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.
    • 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

    #2
    Bekende vraagstelling
    Rauw zeevis ruikt zowiezo sterker dan zoetwatervis.
    Gewoon per stuk of per paar in een zakje ( of folie ) wikkelen, als je een stuk of wat hebt gewoon in een zak de vriezer in.
    Rauw zeevis kun je vers halen bij een goede visboer of markt.
    Weet niet of je wel eens in duitsland komt voor boodschappen, onlangs diepgevroren makreel bij de supermark in de familia te leer gezien.
    ( zijn ook nog vacuum verpakt ).
    Ik heb absoluut geen stinkerij in mijn vriezer ( anders had moeder de vrouw ze er allang uit geflikkerd ).
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Ik zal eens bij de visboer informeren naar sardines of makreel.

      Bij de Famila in Leer kom ik bijna nooit, omdat het niet uit kan om daar heen te rijden. Wat je bespaart op je boodschappen ben je aan brandstof al weer kwijt.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Amadeus
        Knoeit wat aan het water.
        • 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

        #4
        Kan ook dichterbij, bunde.
        Hebben ook vis in de vriezer, maar wel panklaar.
        Beetje zonde.
        Zeevis geeft een betere reukspoor, maar ikzelf prefereer toch zoetwater/zelfgevangen aas.
        Makreel is veel te lekker om te delen met juf snoek, eet het liever zelf.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

        Reageer

        • speciman
          zo kalm als een zalm
          • 07-05-2010
          • 347
          • maas

          #5
          je krijgt er[hoopelijk] wel een mooi snoek voor in de plaats die zijn kunstjes wel wil tonen tijdens de dril[en het poseren]
          het is maar net wat je wil

          Reageer

          • Bollekneiter
            Met enige kennis...
            • 11-02-2010
            • 479
            • Amsterdam

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door speciman
            je krijgt er[hoopelijk] wel een mooi snoek voor in de plaats die zijn kunstjes wel wil tonen tijdens de dril[en het poseren]
            het is maar net wat je wil

            Wat heeft het poseren er in hemelsnaam mee te maken? Snoek poseert beter als je hem vangt met zeevis, nee.. Trouwens wat betreft je nederlands, probeer deze woorden eens: hopelijk, mooie, vertonen, wilt.

            Graag gedaan

            Reageer

            • speciman
              zo kalm als een zalm
              • 07-05-2010
              • 347
              • maas

              #7
              bij onze viszaak verkopen ze ze doodaas in een soort van zuur in een pot, makkelijk te bewaren geen vriezer, alleen wat meer geld

              Reageer

              • Amadeus
                Knoeit wat aan het water.
                • 02-09-2007
                • 1626
                • Westerlee

                #8
                Zitten ook uiringen in....................

                Heet zure haring.
                https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #9
                  Vis in zuur heb je geen bal aan. Je zult ze toch in moeten vriezen om ze goed te kunnen takelen en werpen. Naast kleine makreel en sardines vis ik ook graag met haring en met horsmakreeltjes heb ik ze ook gevangen.

                  Om ze te bewaren, gewoon apart in de folie, misschien met wat olie tegen het plakken en dan in een tupperware-doos. Op deze manier kun je ze apart pakken en is het stankvrij.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2325
                    • Ter Apel

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                    Vis in zuur heb je geen bal aan. Je zult ze toch in moeten vriezen om ze goed te kunnen takelen en werpen. Naast kleine makreel en sardines vis ik ook graag met haring en met horsmakreeltjes heb ik ze ook gevangen.

                    Om ze te bewaren, gewoon apart in de folie, misschien met wat olie tegen het plakken en dan in een tupperware-doos. Op deze manier kun je ze apart pakken en is het stankvrij.
                    Dat van die tupperware-doos is een goede tip. Ik wil namelijk geen gedonder met stinkerij in de vriezer.

                    Ik zal komende week eens bij de visboer informeren.

                    Allen tot zover bedankt voor het reageren.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • speciman
                      zo kalm als een zalm
                      • 07-05-2010
                      • 347
                      • maas

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bollekneiter
                      Wat heeft het poseren er in hemelsnaam mee te maken? Snoek poseert beter als je hem vangt met zeevis, nee.. Trouwens wat betreft je nederlands, probeer deze woorden eens: hopelijk, mooie, vertonen, wilt.

                      Graag gedaan
                      ik bedoel dat je zeg maar 'in ruil' tegen de markreel begrijp me goed, ze een snoek kan vangen en tijdens de dril nogal wild kan zijn en soms ook tijdens het poseren [on]verwachte bewegingen kan maken.
                      en wat betreft mijn nederlands in dat bericht, en somige anderen, geloof het of niet:
                      ik had haast nee echt en als ik haast heb ga ik vaak onduidelijk en slordig schrijven omdat ik toch nog eventjes een bericht wil plaatsen/beantwoorden.
                      hopelijk hiervoor begrip.

                      groetjes speciman

                      Reageer

                      • Amadeus
                        Knoeit wat aan het water.
                        • 02-09-2007
                        • 1626
                        • Westerlee

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door speciman
                        ik bedoel dat je zeg maar 'in ruil' tegen de markreel begrijp me goed, ze een snoek kan vangen en tijdens de dril nogal wild kan zijn en soms ook tijdens het poseren [on]verwachte bewegingen kan maken.
                        en wat betreft mijn nederlands in dat bericht, en somige anderen, geloof het of niet:
                        ik had haast nee echt en als ik haast heb ga ik vaak onduidelijk en slordig schrijven omdat ik toch nog eventjes een bericht wil plaatsen/beantwoorden.
                        hopelijk hiervoor begrip.

                        groetjes speciman
                        Geeft niets joh, wist wel wat je bedoelde.
                        En eh.............sgreivvauten maken we allemaal wel eens.

                        Een goed bedoelde tip?
                        Plaats nooit iets te gehaast of geemotioneerd ( helemaal niet uit woede of irritatie ).
                        Gewoon na het schijven nog even rustig nalezen en dan versturen.
                        Internet is een keiharde media, is allerminst vergevend en wat er staat blijft ook staan, zelfs na jaren.
                        ALs je iets schrijft waar je later spijt van hebt, kun je dat moeilijk ( gewoon NIET ) ongedaan maken.

                        Vandaar ook, eerst lezen dan plaatsen.
                        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                        Reageer

                        • speciman
                          zo kalm als een zalm
                          • 07-05-2010
                          • 347
                          • maas

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
                          Geeft niets joh, wist wel wat je bedoelde.
                          En eh.............sgreivvauten maken we allemaal wel eens.

                          Een goed bedoelde tip?
                          Plaats nooit iets te gehaast of geemotioneerd ( helemaal niet uit woede of irritatie ).
                          Gewoon na het schijven nog even rustig nalezen en dan versturen.
                          Internet is een keiharde media, is allerminst vergevend en wat er staat blijft ook staan, zelfs na jaren.
                          ALs je iets schrijft waar je later spijt van hebt, kun je dat moeilijk ( gewoon NIET ) ongedaan maken.

                          Vandaar ook, eerst lezen dan plaatsen.
                          vaak klinkt het harder als je iets via de mail of welke manier dan ook, dan lijkt het net als of je die gene niet mag of zegt dat hij iets niet kan, terwijl je het helemaal niet zo bedoelt!!

                          groetjes speciman

                          Reageer

                          • Amadeus
                            Knoeit wat aan het water.
                            • 02-09-2007
                            • 1626
                            • Westerlee

                            #14
                            Voordeel van dit platform vind ik dus ook dat ik de persoon aan de andere kant van het scherm niet ken.
                            Dus kan ik niet oordelen of ik een persoon mag of niet mag.
                            Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, maar om bepaalde zaken een bepaalde karakter te geven kan je ook gebruik maken van
                            de zogenaamde smiley's ( bijvoorbeeld ).
                            Maar natuurlijk ook niet te veel, anders doet het weer afbreuk aan de tekst.

                            Maar terug te komen op het oorspronkelijke bericht.
                            Tupperware is natuurlijk ook een zeer goede oplossing.
                            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                            Reageer

                            • Opperprutser
                              Van Alver tot Zeelt
                              • 27-08-2010
                              • 99
                              • Roswinkel

                              #15
                              Zolang het maar lucht dicht is. Per stuk in de alufolie werkt goed als je deze goed sluit!
                              Als je dan toch wil vissen, doe het dan met echte hengels!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎