Matchdag foto's

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

    Matchdag foto's


    Vroeg uit de veren want vandaag staat op het programma... een matchdag.

    Geheel vrij voor iedereen om deel te nemen.
    Zoals altijd (wat best jammer is) meer mensen bij opgave dan er in werkelijkheid komen.
    Dat er vandaag minder mensen zijn kwam natuurlijk ook door de vele wedstrijden .

    De wekker stond op half 6 ,maar om 4:45 was ik klaar wakker
    Ik verklaar me zelf soms wel eens voor gek ,anders is het mijn vrouw wel die dat tegen me zegt.
    6:15 ik spring in de auto op naar Zwammerdam .

    Bij de eerste parkeerplaats volgens mijn DomDom was ik bestemming berijkt , blijkt dus een parkeerplaats verder te zijn .
    Gellukkig een mobiel dus even bellen, en 2 km verder rijden, en daar stond de rest al te wachten.
    Afgesproken was dat ieder zijn kist langs het water op zal bouwen, en dan even naar de auto van Loek zal komen .
    Daar zal hij het een en ander toe voegen van opbouw en pijlen enz .

    En natuurlijk het voeren.




    Ik krijg toch wel in de gaten dat Loek inmiddels aan een nieuwe bril toe is , het kruidvat brilletje is toch niet meer wat het geweest is .


    Ieder ging naar zijn viskanus en probeerde de uitleg in de praktijk uit .

    Tussendoor even in de auto kijken wat er allemaal voor moois aan dobbers in zit .

    Ondertussen kwam Loek en Theo langs om even bij te schaven en detail te geven .

    Het was vandaag erg moeilijk om grote vis in het net te krijgen.
    Maar deze kop kan als vis door toch???

    Onderweg zag ik vele vissers ,maar niet een met een kromme hengel, ik had het wel verwacht.
    Veel klein vis maar toch lekker bezig .


    Volgens mij heeft iedereen een visje gevangen dus dat is zeker niet verkeerd .

    Voor herhaling vatbaar

    Loek bedankt.
    Groetjes
    Johnny

    Match
    Feeder
    Stok
  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

    #2
    Dat zijn lastige stekken. Waarom niet aan de andere kant van de brug, namelijk Buitenkerk? Dat lijkt me veel beter. En wat te denken van het smallere gedeelte bij Fort Bodegraven?????? Als ik met de match vis, is het halen van de overkant in bijna alle gevallen een vereiste. Al helemaal als je een dikke vis wilt voelen bonken aan je soepele matchhengel .

    Mooi dat jullie er een leuke dag van hebben gemaakt.
    Greetz,
    Jan Broess

    www.devaartposcar.nl

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #3
      Het was rondom met vissers die een wedstrijd hadden . plus de best sterke wind die nu in de rug was .
      En als je niet vaak match is het even wat makelijker .
      De wind draaide wel en nam in de loop van de ochtend toe.
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #4
        Ik zie trouwens dat ik een dubbele foto geplaats hebt .. slordig . sorry daar voor .
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #5
          Hier even nog wat foto's




          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • Loek van Kersbergen
            Met enige kennis...
            • 03-01-2003
            • 289
            • Lekkerkerk

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
            Dat zijn lastige stekken. Waarom niet aan de andere kant van de brug, namelijk Buitenkerk? Dat lijkt me veel beter. En wat te denken van het smallere gedeelte bij Fort Bodegraven?????? Als ik met de match vis, is het halen van de overkant in bijna alle gevallen een vereiste. Al helemaal als je een dikke vis wilt voelen bonken aan je soepele matchhengel .

            Mooi dat jullie er een leuke dag van hebben gemaakt.

            Hoi Jan,

            Buitenkerk zat helemaal vol met 3 wedstrijd vakken. Ik had wel geïnformeerd of er wedstrijden waren, maar niemand wist daar van een wedstrijd. Totdat ik zaterdag ochtend om 7 uur even langs Buitenkerk parcours reed. De persoon die me ( o.a.) had verteld niets te weten van een wedstrijd stond doodleuk langs de kant met nog 40 man..... Nou ja. We zijn maar bij Zwammersdam gebleven en dat was eigenlijk best een mooi stuk. Overigens kan je daar de overkant op je slofjes halen, maar in dat stuk lag vandaag weinig grote vis op ons te wachten...

            Fort Bodegraven ( Fort Wierecker Schans?) is wel een mooi stuk, maar met die heg vlak achter je nou niet het fijnste parcours voor matchvissers die het werpen een beetje onder de knie willen krijgen....

            Nou ja Jan, het was een leuke ochtend met leuke mensen, én ik heb de indruk dat iedereen er wel positief over was en wat heeft opgestoken van elkaar!!

            groet,

            Loek
            ****************************
            MATCH VISSEN IS HET MOOIST
            ****************************

            Reageer

            • matchhengelaar
              waal en ijssel ganger
              • 23-04-2008
              • 10
              • Houten

              #7
              matchvisdag

              Hoi Loek ,

              Ik vond het een leuke en leerzame dag , veel op gestoken over de manieren hoe een ander het match vissen benaderd.
              Ook om andere forum bezoekers eens te ontmoeten en te zien wie de persoon achter de de forumnamen is

              Groet.

              Hennie.
              www.henniebarbeelvissen.nl

              Reageer

              • Gertjan
                Newbie
                • 02-08-2010
                • 4
                • Meeuwen

                #8
                Hoi Loek,

                ook voor mij was het een geslaagde dag. Ik heb veel geleerd van je tips en hoop hiermee nu verder te gaan.
                Je krijgt er dan toch meer vertrouwen in en hoeft het niet allemaal zelf uit te vinden.
                Ik vindt het echt top dat je de moeite hebt genomen om anderen iets te leren. Hartelijk bedankt daarvoor.

                Groet Gertjan

                Reageer

                • Hungarian
                  Komt net kijken
                  • 24-04-2009
                  • 57
                  • Schiedam

                  #9
                  Hallo allen,

                  Het was een geslaagde dag (op een slagregenbui of drie na). Ik had er nog nooit gevist en was erg
                  enthausiast bij het zien van het water.
                  De uitleg van Loek was erg duidelijk, de sfeer zeer goed alleen de vissen die we vingen erg klein!!! (ha ha)
                  De nadruk van de dag lag op het delen van kennis en daarna lekker vissen. Wat wil een mens nog meer.
                  Was erg gezellig en leerzaam!

                  Volgend jaar weer.

                  Gr Hungarian

                  Reageer

                  • rende
                    superboer met hengel
                    • 17-06-2006
                    • 39
                    • aalten

                    #10
                    Zo te zien en te lezen hebben jullie je goed vermaakt en nog wat opgestoken ook. Mocht er een volgende keer komen, dan wil ik zorgen dat ik er wel bij kan zijn.

                    Reageer

                    • Loek van Kersbergen
                      Met enige kennis...
                      • 03-01-2003
                      • 289
                      • Lekkerkerk

                      #11
                      Voor herhaling vatbaar...

                      Hallo allemaal,
                      Leuke reacties op het forum en via de telefoon. De matchdag is dus best wel geslaagd te noemen. Ik vond het in ieder geval erg leuk om wat tips en handigheidjes te kunnen delen.
                      Wat mij vooral opviel, is dat iedereen met elkaar in gesprek ging over het vissen, en dat er heel veel leuke tips en wetenswaardigheden werden uitgewisseld. Zo hoort het ook met sportvrienden onder elkaar!!
                      Ik denk dat ik het zeker nog een keer zal organiseren, want de vriendschappelijke sfeer en het van elkaar dingen willen leren en opsteken smaakt naar meer!!

                      Jongens , ik hoop dt jullie nog heel veel kromme (match) hengels zullen hebben!!

                      Loek
                      ****************************
                      MATCH VISSEN IS HET MOOIST
                      ****************************

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎