Floatledgering

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • deever109
    Newbie
    • 24-09-2010
    • 16
    • Emmen

    Floatledgering

    Wie kan mij uitleggen hoe je dit met de vaste hengel op stilstaand en-of lichtstromend water het best kunt doen? Wel of niet de pen uitloden en pen alleen van onder vast maken of onder en boven?
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Een waggler maak je enkel van onder vast. Doordat je op zink vist is uitloden niet van belang. Ik zou er wel voor zorgen dat je voldoende stijgvermogen hebt, zeker op stromend water. Niet voorgelode pennen gebruiken dus :-)
    Carpe Diem

    Reageer

    • deever109
      Newbie
      • 24-09-2010
      • 16
      • Emmen

      #3
      Bedankt voor je reactie.Klopt helemaal.Uitgelode pen komt hierbij moeilijk boven, maar geeft m.i. veel minder weerstand bij aanbeet.Heb ook met niet-uitgelode pen gevist en werkte goed.Wat heeft de voorkeur: alleen o0nderaan vastzetten of boven en onder?

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Ik gebruik een vergelijkbare methode icm met een voerkorf en schuivende lus montage (op de rivier). Ik monteer een holle colmic antenne (voor wagglers) op de lijn. Dit heeft praktisch geen drijfvermogen. Ik vis altijd recht onder de top en een strakke lijn dus in dit geval kun je hem beter van boven en onder vastzetten. Je kunt ook een zeer lichte dobber gebruiken of zelfs een gekleurde sateprikker, maakt niet uit. Als je met een slappe lijn vist op stilstaand water dan zou ik bij zijwind ervoor kiezen om hem onderaan te bevestigen. Als je wind mee hebt maakt het niet uit en kun je de lijn boven en onder bevestigen zodat je de lijn op het water kunt laten drijven. Hangt dus van de situatie af.
        Carpe Diem

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎