alternatief kieuwgreep

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    alternatief kieuwgreep

    weet iemand een goed alternatief voor de kieuwgreep??, want met kleine snoeken[tot ongevver 60-70 cm]
    is het bek[je] nogal klein!! waardoor je soms geen kieuwgreep kan doen, of als het risico te groot is om tegen de tanden te komen[vooral bij de de ongeveer 50 cm lange].
    nu denken jullie vast die kleintje til je zo op??!! tuurlijk maar soms hebben die snoeken veel energie over zelfs na een goede drill.

    groetjes speciman
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    De kleinere snoeken kun je het beste proberen in de nek te pakken.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • henkus
      Met enige kennis...
      • 23-12-2008
      • 457
      • hoogmade

      #3
      Net als bij brasem, achter de kop in de nek pakken,

      Het is al weer een tijdje geleden dat ik snoek heb gevangen, maar ik was me vroeger niet eens bewust van iets als de kieuwgreep, het gevolg was heel simpel, scheppen of in zijn nek pakken, daarbij niet te hoog optillen (gewoon voor het geval je denkt dat je hem niet te kunnen houden).

      schepnet is trouwens het meest veilige, en een eenvoudig klapnetje weegt niet veel en kost niet meer dan een stuk kunstaas, de steel mag best kort zijn (anders werkt de kieuwgreep ook niet) en met een beetje handigheid klap je hem met een hand uit.

      Reageer

      • speciman
        zo kalm als een zalm
        • 07-05-2010
        • 347
        • maas

        #4
        ik heb even zitten googlen en kwam uit bij de savage gear schepnet, is deze goed?? en soms vis ik wel eens met twee hengels[bijv 1 met een dobber 1 met blinkers als er weinig beet is] kan je deze ook gebruiken voor witvis??,ik vindt het nogal onhandig om dan 2 schepnetten mee te nemen!

        Reageer

        • Jimme
          Komt net kijken
          • 30-08-2009
          • 56
          • Zeewolde

          #5
          Schepnet + kunstaas vind ik een k*t combinatie, altijd al die haken in je schepnet, ben je eerst bezig om je schepnet te onthaken, en dan moet de vis nog. Kieuwgreep gebruik ik bij alle snoeken, klein of groot.

          Reageer

          • speciman
            zo kalm als een zalm
            • 07-05-2010
            • 347
            • maas

            #6
            dat is een speciale roofvis schepnet!! met rubber mazen in plaats van normaal net daar blijft het [bijna] niet in haken
            maar kan je die dus ook voor eventuele brasem etc gebruiken?? om licht bepakt te gaan vissen met de fiets of de benenwagen, zijn 2 schepnetten mee nemen niet echt een optie

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              #7
              Weinig reactie................

              Gewoon een simpel klapnet, voldoet voor alle vis.
              Met grote snoek heb ik de ervaring als ze er voor een derde erin past, kwartslag draaien en ze kan geen kant meer op.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎