dood aas baarzen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    dood aas baarzen

    Bij een plas waar ik graag vis, wil ik een gaan doodaasvissen op baars graag tips,

    over de plaats op het water[zie bijlage]

    over het materiaal

    over de doodaas vis

    en over de hap grage snoeken

    het water heeft een steiger, bruggen, vertakkingen en een gemaal[in een van de vertakking op ongeveer± 1 km van de plas.
    er zit veel baars, heb al veel met spinnertje gevangen[meer dan 40] maar die waren vaak klein en je wordt vaak ook snel moe van al dat gooien!!

    groetjes speciman

    nu ik dit schrijf weigert de bijlage dienst!! hij vindt het een ongeldig bestand[url] dus maak ik wel een tekening met de belangrijke punten erop
    Attached Files
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    iemand nog enige suggesties?? ik weet dat het plaatje een beetje onduidelijk is maar, ik kan niet anders[het lukt me gewoon niet]

    groetjes speciman

    Reageer

    • Joey
      Witvisser en Roofvisser
      • 16-05-2006
      • 122
      • Breda

      #3
      Ik zou het bij de bruggen en het steigertje eens proberen. Het zelf geen ervaring met dood aas op baars. Maar met het vissen met kunstaas op baars wel. En ik vang ze juist vaak bij obstakels als bruggen en steigertjes.

      Zit er veel snoek gebruik dan altijd een stalen onderlijntje.

      Je kunt een dood visje ook binnenvissen zoals een stuk kunstaas. Maar ook statisch aanbieden. Ik denk zelf dat met name voor Baars het actieve vissen zoals met kunstaas het beste werkt.
      www.beekvissers.web-log.nl

      Reageer

      • Joey
        Witvisser en Roofvisser
        • 16-05-2006
        • 122
        • Breda

        #4
        Je hebt nodig:

        Een spinhengel, loodkopje (zoals men bij twisters of shads gebruikt) 10 tot 15 gram, stalen onderlijn en een dood visje zoals voorn van 5 ot 10 cm.

        Knoop de onderlijn aan de hoofdlijn. Aan de wartel van de stalen onderlijn komt de loodkop. Prik de dode voorn via de mond op de loodkop. De haak moet door de rug omhoog komen. Net zoals bij een shad.

        Werp nu in bij een obstakel zoals brug of steiger. Wacht tot de loodkop de bodem heeft bereikt en vis hem dan heel langzaam binnen, af en toe een tik met de top van de hengel gevend.

        Je zegt dat je snel moe wordt van het werpen. Maar om je droomvis te vangen zul je toch moeten blijven proberen.
        Als je moe wordt stop dan even met vissen en neem wat te drinken of te eten. Geniet van de omgeving en belangrijk, observeer het wateroppervlak. Zie je activiteit van roofvis (opspringen van kleine visjes bijvoorbeeld) pak dan onmiddelijk je hengel en werp in op die plek. Dan is de kans groot dat je een mooie baars of eventueel snoek haakt.

        Tip: Jagende baars maakt vaak een smakkend geluid als ze kleine vissen je uit het wateroppervlakte grijpen, dit is met name in de zomer het geval.

        Tip: Plantenbedden zijn ook schuilplaatsen voor baars. Ik heb mijn PR baars van 42 cm op nog geen 10 cm uit de oever gevangen, vlak naast een half afgestorven waterplant.

        Succes!
        www.beekvissers.web-log.nl

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎