Haak muurvast

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • whatu1tme2b
    Newbie
    • 04-09-2010
    • 38
    • Amsterdam

    Haak muurvast

    Hoi,

    Vandaag een mooie brasem aan de haak, maar de haak zat echt muurvast. Ik kreeg hem gewoon niet los (met een onthaak tang). Ik heb uiteindelijk de lijn doorgeknipt en de vis met haak en al teruggezet.

    Maar dat zit me toch niet lekker. Ik ben bang dat die vis het niet gaat halen en dat is zeker niet de bedoeling. Wat kan je nou het beste doen in zo'n geval?

    Groeten Jan.
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...
    • 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

    #2
    Geslikt, of gewoon in de bek gehaakt?

    Reageer

    • speciman
      zo kalm als een zalm
      • 07-05-2010
      • 347
      • maas

      #3
      wat voor haak was het??, en neem gewoon een kniptang mee!!

      p.s na een paar dagen zweert het er uit[vooral in de bek] dus hij kan het waarschijnlijk wel halen!!!

      groetjes speciman

      Reageer

      • Bollekneiter
        Met enige kennis...
        • 11-02-2010
        • 479
        • Amsterdam

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door speciman
        wat voor haak was het??, en neem gewoon een kniptang mee!!

        p.s na een paar dagen zweert het er uit[vooral in de bek] dus hij kan het waarschijnlijk wel halen!!!

        groetjes speciman
        Maakt niet uit wat voor haak (afgezien van dreggen of karperhaken). Over het zweren heb je wel gelijk overigens, en ik heb gehoord dat geslikte haken vanzelf oplossen door het maagzuur van de vis (of dit waar is weet ik niet zou best een fabeltje kunnen zijn..)

        Reageer

        • whatu1tme2b
          Newbie
          • 04-09-2010
          • 38
          • Amsterdam

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bollekneiter
          Geslikt, of gewoon in de bek gehaakt?
          Hij zat gewoon in de bek gehaakt.

          Reageer

          • whatu1tme2b
            Newbie
            • 04-09-2010
            • 38
            • Amsterdam

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door speciman
            wat voor haak was het??, en neem gewoon een kniptang mee!!
            Ik heb ook een kniptang, maar de haakpunt kwam er niet doorheen, dus kon ik hem niet andersom naar buiteen krijgen.

            Nou ja, laten we maar hopen dat het haakje er vanzelf weer uit komt, zoals je vaker leest. Het was overigens een haak maat 8 van zwart metaal (ik weet niet precies wat voor soort) van Gamakatsu.

            Ik heb van schrik het weerhaakje van al mijn haken plat gedrukt. De volgende brasem ving ik op zo'n haak en dat ging een stuk beter.

            Vissen jullie met of zonder weerhaak?

            Reageer

            • Peter1969
              Met enige kennis...
              • 21-02-2003
              • 269
              • culemborg

              #7
              Ik vis de laatste tijd met haken zonder weerhaak (of als ze er toch opzitten knijp ik deze plat) en ik moet zeggen het bevalt me in meerdere opzichten prima. Het onthaken gaat sneller en nog niet 1 keer meegemaakt dat de haak zo vast zat dat ik hem niet los kreeg.

              Reageer

              • whatu1tme2b
                Newbie
                • 04-09-2010
                • 38
                • Amsterdam

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Peter1969
                Ik vis de laatste tijd met haken zonder weerhaak (of als ze er toch opzitten knijp ik deze plat) en ik moet zeggen het bevalt me in meerdere opzichten prima. Het onthaken gaat sneller en nog niet 1 keer meegemaakt dat de haak zo vast zat dat ik hem niet los kreeg.
                Ik was altijd bang dat vissen dan makkelijker los komen, maar dat valt denk ik wel mee. De tweede brasem ving ik met een haak met een plat geknepen weerhaak. Ik denk dat ik dat voortaan ook ga doen. Lijkt me veel beter voor de vissen.

                Reageer

                • speciman
                  zo kalm als een zalm
                  • 07-05-2010
                  • 347
                  • maas

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door whatu1tme2b
                  Ik heb ook een kniptang, maar de haakpunt kwam er niet doorheen, dus kon ik hem niet andersom naar buiteen krijgen.

                  Nou ja, laten we maar hopen dat het haakje er vanzelf weer uit komt, zoals je vaker leest. Het was overigens een haak maat 8 van zwart metaal (ik weet niet precies wat voor soort) van Gamakatsu.

                  Ik heb van schrik het weerhaakje van al mijn haken plat gedrukt. De volgende brasem ving ik op zo'n haak en dat ging een stuk beter.

                  Vissen jullie met of zonder weerhaak?
                  ik bedoel dat je gewoon de haak zelf doorknipt, dat zit er nog maar een klein stuk in dat je er dan vaak zo eruit duwt.

                  groetjes speciman

                  Reageer

                  • LucasW
                    Newbie
                    • 31-10-2010
                    • 6
                    • Amsterdam

                    #10
                    Vissen zonder weerhaak

                    Wij vissen met haken zonder weerhaak op brasem. De haak is soms al uit de bek van de vis voordat je hem landt in een net. is dat een idee?
                    LucasW

                    Reageer

                    • speciman
                      zo kalm als een zalm
                      • 07-05-2010
                      • 347
                      • maas

                      #11
                      kan tenzij hij net buiten het schepnet loslaat, maar als je spanning op de lijn houdt is dat niet zoeen probleem!!

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎