Montage slider

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Paulus
    Paulus
    • 25-10-2010
    • 8
    • Linne

    Montage slider

    Ik ben laatst wezen vissen met de slider (10 gram) op het Julianakanaal. Kwam erachter dat de slider steeds weg dreef (veel oppervlakte drift!!) Welke montage kan ik het beste gebruiken! Misschien hebben jullie ook nog wel andere tips!
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #2
    Misschien moet je zwaarder vissen? En heb je al geprobeerd om je bulklood op de bodem te leggen?
    Waar heb je gezeten aan het Julianakanaal? Ik heb er 1 keer NK gevist, het is niet echt een ideaal water om te matchen....

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      hoeveel lood heb je op de lijn? Als je teveel drift hebt, lood naar beneden en eventueel een hagel op de grond leggen.
      Carpe Diem

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        #4
        Hoi Paulus,

        Als je echt zeker bent van de oppervlakte drift zou je kunnen denken aan een slider die een stukje carbon op de schacht heeft. (Hierop is de antenne bevestigd.) Dit stukje carbon zorgt ervoor dat de schacht makkelijker door de drift 'snijdt' zodat je pen minder stroomdruk ervaart.
        Je dient dan wel zeker te zijn dat het echt een oppervlakte drift betreft. Bij het schutten van sluizen gaat dat kanaal nogal eens heen en weer. De waterkolom waarin de pen zich bevindt zal zich dan in zijn geheel verplaatsen waardoor de stroomdruk op de hele pen aanwezig is.
        Pennen met zo'n stukje carbon worden ook wel "driftbeaters" genoemd.
        Naast bovenstaande tips van Jeroen en Kosmozz zal dit afdoende moeten werken.
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • Paulus
          Paulus
          • 25-10-2010
          • 8
          • Linne

          #5
          Bedankt voor jullie informatie! Hier zal ik zeker mee vooruit kunnen. Het Julianakanaal waar ik heb gevist is bij Schipperskerk.

          Reageer

          • Noel Gulpen
            Rutsekletser
            • 11-10-2007
            • 450
            • Nieuwkuijk

            #6
            Mannen,

            het stuk waar Paulus het over heeft, is een dood lopende arm van het Kanaal. Breedte is ongeveer 300 meter en 600 meter lang. Diepte is aan de ingang van het gat ongeveer 3,5 meter. Dit zijn ook de betere stekken.

            Hoe ontstaat die stroming (trek), dit is meestal geen bovenstroming, maar door het schutten van de sluizen gaat het water het ene moment het gat in en het kan goed zijn dat het tijdens dezelfde drift eruit loopt. het water staat hier nooit stil, of het moet op het kanaal ook al stil staan. Zolang er scheepvaart is zal ook het gat in beweging zijn.

            Zelf denk ik wanneer je hier vist gewoon niet te licht moet vissen. zelf denk ik aan sliders van ongeveer 20 á 25 gram. en dan 16 of 20 gram lood op de lijn. Ook de sleep niet te ver over de grond. Het lijkt mij namelijk dt wanneer je bv met een sleep van 60cm over de grond vist en de drift gaat de andere kant op, de onderlijn zonder in contact met de lijn te staan, met de drift mee gaat. Heel vaak zie je dat een vis juist op dat "dode moment" het aas neemt. Gevolg: plat aas en geen beet gezien.

            Succes
            Noel Gulpen

            Reageer

            • Tumba
              kom net gekeken
              • 02-09-2009
              • 189
              • Vlierden

              #7
              ARK taferelen Noel, had de indruk dat dit fenomeen zich hier ook voor deed tijdens trainingen!
              Verder weer goede tips lijkt me zo!!

              Succes Paulus.

              Gr Emiel

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎