PDA

View Full Version : JVS kattapult

Gerrit Bakker
29-10-2010, 22:18
Afgelopen weekend ook mijn laatste kattapult van JVS stuk getrokken.:mad:

Ik had er dus 4, de madenpult, de rode, de zwarte en een blauwe en bij alle 4 zijn nu de bevestigingspunten van de houder/mandje gescheurd.
Niet echt een aanrader dus en nu toch maar eens zoeken naar pulten die het langer dan 1 jaar voldhouden.
Zijn er meer die deze ervaring hebben?

suc6

Gerrit

jeroenk
29-10-2010, 23:00
Nee niet met de pulten, maar wel met andere #*#*#*# van JVS....
Als je echt goede pulten wilt hebben kun je beter Drennan kopen.
Zowel de voer als de maden pulten zijn harstikke goed.

lolo
30-10-2010, 12:42
heb even internet ,Gerrit ik had er 2 jaar geleden ook een komplete set maar dat was ook niks . De Nieuwe en ook de oudere versie groen en rood van drennen zijn top incl reserve stiek ,Ik heb 3 weken continu mee geschoten en gaf geen krimp.Nu nog af en toe. ... Aanrader

roptop
30-10-2010, 17:22
Heb zelf goede ervaring met die van drennan en preston.

colshim
30-10-2010, 18:29
Heb eveneens de katapulten van drennan ( pole , canal ,en river king ) blauw , paars , rode elastiek .
mvg
Marnik

Gerrit Bakker
30-10-2010, 20:20
Moet ik toch eens gaan kijken wie die Drennan's hier in de buurt verkoopt.

suc6

Gerrit

kantvisserke
30-10-2010, 22:08
drennan heb ik ook en heel content van

lolo
30-10-2010, 22:22
Ik kan er hier aan komen Gerrit dus als je het nodig hebt geef maar een seintje no preblemo

jeroenk
31-10-2010, 12:27
Of kijk ff hier:

http://www.hengelsportkuijpers.com/contents/nl/d32.html

Mij bevalt de match caty, en de softfeed pult erg goed.

Ginus
31-10-2010, 13:28
Ja,Gerrit gewoon voor de drennan gaan ,die blijven zeker meer dan een jaar goed.

Vissertjuh66
06-11-2010, 13:46
Drennan is zonder meer de meest beste en vooruitstrevende fabrikant als het gaat om katapults.
Ik gebruik ze zelf ook de katapult van drennan, maar sensas maakt ook hele fijne katapults en eveneens preston en stonfo ook allebij kei goeie merken voor katapults. En een tip, doe een klein tairipje om het bevestigingspunt van de stiek naar het kuipje aan beide kanten.
Ook al heb je dan een jvs pult dan kun je er nog lang mee vooruit.

visgroeten van Stan

PeBo
06-11-2010, 14:01
Drennan is zonder meer de meest beste en vooruitstrevende fabrikant als het gaat om katapults.
Ik gebruik ze zelf ook de katapult van drennan, maar sensas maakt ook hele fijne katapults en eveneens preston en stonfo ook allebij kei goeie merken voor katapults. En een tip, doe een klein tairipje om het bevestigingspunt van de stiek naar het kuipje aan beide kanten.
Ook al heb je dan een jvs pult dan kun je er nog lang mee vooruit.

visgroeten van Stan

Met zo'n hard tie'rapje aan de cup van je pult zou ik toch voorzichtig zijn. Je loopt daarmee het risico dat eensdaags je duim daartegen gaat protesteren.

Gerrit Bakker
06-11-2010, 15:46
En het elastiek knapt niet op de beugel, maar juist de bevestigingspunten van het bakje/mandje scheuren af, daar kun je dus geen trekbandje oid. voor gebruiken want die punten zijn aangegoten.

suc6

Gerrit

Vissertjuh66
10-11-2010, 14:54
Ok, ja heb er zelf al ervaring mee gehad, heb me duim al een keer open gehaald

PeBo
10-11-2010, 21:45
Ik bedoelde niet bij breuk. Als je iets hards aan je cup hebt, zoals tie-raps, of een cup die zelf hard is en je haalt flink door, dan heb je kans dat dat harde deel tegen je duim komt, van de hand waarmee je de pult vasthoud. Dat dat erg pijnlijk is weet ik uit ervaring, vanaf de dag dat ik uit verveling probeerde een bord te raken aan de overkant van het water. Je weet het,hij straft gelijk. Dus voor mij alleen nog zachte cups althans aan mijn kattepult en geen harde delen meer.

fpulles
10-11-2010, 23:41
Geleerd bij de paarden zeker.........??

Fr

Roha
11-11-2010, 09:43
Moet ik toch eens gaan kijken wie die Drennan's hier in de buurt verkoopt.

suc6

Gerrit

Vos in Almelo!

willem300
13-11-2010, 18:59
Ik heb voor de vaste hengel een kleine pult van Milo. Prijzig maar perfect!
Voor het matchen heb ik een Drennan.
Beide zijn gekocht bij hengelsport Vos in Almelo.
Willem