roofvissen vanaf de kant

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • snoekertje1995
    Newbie
    • 08-11-2010
    • 11
    • Boxmeer

    roofvissen vanaf de kant

    ik wil graag gaan roofvissen vanaf de kant aan de maas in de buurt van oeffelt/boxmeer...
    wat ik vang maakt me niet zo heel veel uit ; snoek , snoekbaars, baars, roofblij.
    maar als ik vanaf de kant sta te werpen met een shadje en hem laat zakken naar de bodem, raak ik meestal vast aan de stenen die er heeelveeeel liggen.!
    ben zo al tientallen shads kwijt geraakt.
    heb wel een mooi hengeltje van 2.80 ongeveer en een goede molen met gevlochte draad.

    wie kan mij verder helpen?

    gr Roy.
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    Leuk dat je wil gaan vissen Roy toch lijkt mij het beste om eerst de basis te leren[tenzij je dat al hebt gedaan] met de vaste stok, hoef niet maar is wel handig!
    Om op snoek te gaan kan je het beste in sloten/kleine vaarten etc.voor grote baars en snoekbaars kan je het beste op de rivier terecht.
    Aangezien er veel stenen zitten is doodaas een optie en dropshotten ook erg handig, mits alles goed gemonteerd is.
    gevlochten lijn is opzich goed, geen rek[dat is meteen ook het nadeel]en sterk op al kleine afmetingen.
    Je hengel moet wel meer de klappen van de wegzwemmende vis opvangen dus de hengel krijgt het zwaarder, Dus de soepelheid en kracht zijn ook belangerijk.
    Nu reist bij mij ook meteen de vraag; Welk werpgewicht heeft jouw hengel??
    Als je niet weet wat dat is vraag je het maar![of google het]
    Want met doodaas shadjes etc moet je geen lichte spinhengel hebben.
    Verder wens ik je veel succes en mooie vangsten toe!

    Groetjes speciman

    Reageer

    • snoekertje1995
      Newbie
      • 08-11-2010
      • 11
      • Boxmeer

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door speciman
      Leuk dat je wil gaan vissen Roy toch lijkt mij het beste om eerst de basis te leren[tenzij je dat al hebt gedaan] met de vaste stok, hoef niet maar is wel handig!
      Om op snoek te gaan kan je het beste in sloten/kleine vaarten etc.voor grote baars en snoekbaars kan je het beste op de rivier terecht.
      Aangezien er veel stenen zitten is doodaas een optie en dropshotten ook erg handig, mits alles goed gemonteerd is.
      gevlochten lijn is opzich goed, geen rek[dat is meteen ook het nadeel]en sterk op al kleine afmetingen.
      Je hengel moet wel meer de klappen van de wegzwemmende vis opvangen dus de hengel krijgt het zwaarder, Dus de soepelheid en kracht zijn ook belangerijk.
      Nu reist bij mij ook meteen de vraag; Welk werpgewicht heeft jouw hengel??
      Als je niet weet wat dat is vraag je het maar![of google het]
      Want met doodaas shadjes etc moet je geen lichte spinhengel hebben.
      Verder wens ik je veel succes en mooie vangsten toe!

      Groetjes speciman
      het werpgewicht van de hengel is 5 tot 25 gram.
      heb er gister nog een snoek van 72 cm op gevangen met een blinkertje hier in een klein vijvertje
      maar hier in de buurt zit net heelveel om te roofvissen, dus wil ik het toch op de maas gaan proberen
      weet niet of gevlochten draad wel geschikt is voor dropshot?
      denkdat ik er dan een nylon onerlijn aan moet knopen..?

      Reageer

      • snoekertje1995
        Newbie
        • 08-11-2010
        • 11
        • Boxmeer

        #4
        verder iemand nog tips ?? "
        altijd welkom !! :P

        Reageer

        • speciman
          zo kalm als een zalm
          • 07-05-2010
          • 347
          • maas

          #5
          Inderdaad heb je dan voor dropshotten nylon nodig!!montages kan je overal vinden[zoek bijv. eens op stekkie.nl of topvisser] Voor doodaas kan je daar trouwens ook terecht
          Meestal zit er op de rivier niet overal stenen vaak aan kribkoppen en soms kribvakken geen stenen.
          en poppers zijn vaak top voor baars snoekbaars!!

          p.s zoek ook eens naar een haven of aanlegsteigers voor boten[of waar vroeger een vrachtschipaanlegplaats was]


          Groetjes en succes Speciman

          Reageer

          • snoekertje1995
            Newbie
            • 08-11-2010
            • 11
            • Boxmeer

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door speciman
            Inderdaad heb je dan voor dropshotten nylon nodig!!montages kan je overal vinden[zoek bijv. eens op stekkie.nl of topvisser] Voor doodaas kan je daar trouwens ook terecht
            Meestal zit er op de rivier niet overal stenen vaak aan kribkoppen en soms kribvakken geen stenen.
            en poppers zijn vaak top voor baars snoekbaars!!

            p.s zoek ook eens naar een haven of aanlegsteigers voor boten[of waar vroeger een vrachtschipaanlegplaats was]


            Groetjes en succes Speciman
            ja ik weet wel een plekje, hier bij de haven in boxmeer

            maar hoe dik nylon moet ik er dan op zetten?

            ik denk zo'n 28/100 ?

            Reageer

            • Jimme
              Komt net kijken
              • 30-08-2009
              • 56
              • Zeewolde

              #7
              Zal even wat vertellen over vissen aan de kant waar geen gebruik te maken is van de bodem.

              Zo te zien heb je dus al een goede lange hengel met gevlochten draad, dit is ideaal.

              Enige tip die je nodig hebt: Pluggen!

              Ik weet niet hoe diep het water daar is, maar ze duiken in verschillende dieptes, ik vis noooooooit met blinkertjes, shads, twisters, enz enz. Pluggen, altijd. Neem een kijkje op http://www.goedkopervissen.nl/ en zoek wat mooie pluggen aan, er is vanalles.

              Reageer

              • Joey
                Witvisser en Roofvisser
                • 16-05-2006
                • 122
                • Breda

                #8
                Ik ga ervan uit dat je nog een jonge sportvisser bent. Pluggen zijn best wel duur in vergelijking met bijvoorbeeld shads.

                Ik vis zelf altijd vanaf de kant, met diverse soorten kunstaas: Pluggen, shads, twisters en spinners.

                Enkele aasjes waar ik veel succes mee heb:
                - Spro pikefigther jr. jointed firetiger (floating); is een drijvende plug die tot ongeveer 3 meter diep duikt. Kost 5,95 euro.
                - Mepps Lusox (Nr. 2) spinner; wordt geleverd met een gewichtje. Vis je hem met gewicht dan gaat hij diep. Zonder gewicht blijft hij wat meer aan de oppervlakte. Is heel traag te vissen en dat geeft vaak de doorslag op moeilijke dagen.
                www.beekvissers.web-log.nl

                Reageer

                • speciman
                  zo kalm als een zalm
                  • 07-05-2010
                  • 347
                  • maas

                  #9
                  big belly crankbait van spro zijn ook erg goed voor grote baars etc. vooral als je pauzes er tussen inlast[drijvend plug]
                  Simpele dingen werken vaak het beste!! dat geld voor bijna alles dus ook het vissen, dus als ik jouw was zou ik eerst gewoon met pluggen en shads[in de haven] en als de vangsten tegenvallen kan je ook dropshot proberen, natuurlijk weet ik niet hoe ervaren jij bent!? en gevlochten lijn is meestal wel het beste.

                  Groetjes speciman

                  Reageer

                  • snoekertje1995
                    Newbie
                    • 08-11-2010
                    • 11
                    • Boxmeer

                    #10
                    ik ben wel een ervaren visser, vis al heel lang
                    vanaf mijn 9e denkik? en nu ben ik 14.
                    ben wel gewent met pluggen en shads en alles te vissen
                    ook wel met een vaste stok of karper hengel ofzo.. alles wel

                    Reageer

                    • René_B
                      Allround hengelaar
                      • 23-09-2008
                      • 145
                      • Doorn

                      #11
                      Wat ik zelf een must vind om overal en altijd mee te nemen, is een Rapala Rattlin of Clackin Rap.
                      In ieder geval een ratelplug die bijna verticaal door het water gaat. SPRO heeft ze ook, Aruku Shad heet ie. Zelf heb ik daar echt alles op gevangen, snoek, snoekbaars en baars. Roofblei kan er ook op gevangen worden.
                      Je kunt hem ook op de diepte vissen die je zelf wilt. Heb hem ALTIJD bij me met snoeken!!
                      Barbus PR: 84 cm!
                      Snoekbaars PR: 89 cm!



                      FOTOALBUMS

                      Reageer

                      • snoekertje1995
                        Newbie
                        • 08-11-2010
                        • 11
                        • Boxmeer

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door René_B
                        Wat ik zelf een must vind om overal en altijd mee te nemen, is een Rapala Rattlin of Clackin Rap.
                        In ieder geval een ratelplug die bijna verticaal door het water gaat. SPRO heeft ze ook, Aruku Shad heet ie. Zelf heb ik daar echt alles op gevangen, snoek, snoekbaars en baars. Roofblei kan er ook op gevangen worden.
                        Je kunt hem ook op de diepte vissen die je zelf wilt. Heb hem ALTIJD bij me met snoeken!!
                        zo'n rapala rittlin heb ik wel gehad, een blauwe, maar wist niet hoe ik ermee moest vissen dus heb ik 'm weg gegeven, zal even op internet kijken hoe je ermee moet vissen en dan terug vragen

                        Reageer

                        • René_B
                          Allround hengelaar
                          • 23-09-2008
                          • 145
                          • Doorn

                          #13
                          Wat ik doe is gewoon werpen en binnenhalen, met af en toe er een tik aangeven.
                          Als je hem wat hoger wilt vissen, meteen na het werpen binnenhalen. Anders laat je hem eerst even wat naar de bodem zakken.
                          Op internet kun je ook wel filmpjes ervan vinden. Kun je ook even bekijken.
                          Barbus PR: 84 cm!
                          Snoekbaars PR: 89 cm!



                          FOTOALBUMS

                          Reageer

                          • snoekertje1995
                            Newbie
                            • 08-11-2010
                            • 11
                            • Boxmeer

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door René_B
                            Wat ik doe is gewoon werpen en binnenhalen, met af en toe er een tik aangeven.
                            Als je hem wat hoger wilt vissen, meteen na het werpen binnenhalen. Anders laat je hem eerst even wat naar de bodem zakken.
                            Op internet kun je ook wel filmpjes ervan vinden. Kun je ook even bekijken.
                            waar heb je het dan over? een blinker?

                            Reageer

                            • speciman
                              zo kalm als een zalm
                              • 07-05-2010
                              • 347
                              • maas

                              #15
                              ik denk dat hij de rapala rittlin bedoelt snoekertje!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎