zelf kunstaas maken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    zelf kunstaas maken

    Aangezien de meeste snoekstekken zijn dicht gevroren, zit ik te denken aan een zelfbouw plug
    [liefste 2 delig].
    Hebben jullie misschien tips voor een simpele maar effectieve zelfbouw plug.
    Ik heb al op lurebuilding gekeken en ik moet zeggen dat het er soms verrekt moeilijk uitziet!
    en aangezien in 2 linkerhanden heb met klussen gaat dat moeilijk worden, en ook omdat ik niet zo veel klus spullen heb vallen de meeste zelfbouwpluggen af!

    Alle tips zijn welkom!

    Groetjes speciman
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...
    • 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

    #2
    Je zou zelf lepels kunnen maken, gewoon de steel van de lepel afknippen. Vervolgens boven en onder in de lepel vlakbij de rand een gaatje boren (2 dus; 1 boven, 1 onder). Splitringen erin, voor boven een wartel en onder een dreg. Dan zelf een kleur aan geven, of gewoon goed poetsen.

    Ik heb zelf ook 2 linker handen, dit is in ieder geval nog te doen voor iemand zoals ik.

    Reageer

    • speciman
      zo kalm als een zalm
      • 07-05-2010
      • 347
      • maas

      #3
      Ja, lepels heb ik al gemaakt en ik dacht laat ik eens een plug proberen![ik erger me er soms aan dat kunstaas niet is zoals ik het wil ] Ik wil er best een tijd over doen maar ja om voor een paar plugjes een bankschroef te kopen gaat me toch iets te ver.
      Toch bedankt en ik hoop verder te komen met het zelfbouw kunstaas[tot zover je met 2 linkerhanden komt]

      Groetjes Speciman

      Reageer

      • Tom Meertens
        Feedervisser
        • 05-12-2008
        • 182
        • Philippine

        #4
        Probeer als je niet zo handig bent dan eens om bv spinners te maken ipv een plug , hiervoor kun je heel veel spullen los kopen zodat je ze zelf samen kunt stellen naar je eigen wensen .
        Het maken van pluggen lijkt mij ook niet echt makkelijk , ik ben best redelijk handig maar ik ga er niet aan beginnen , er zijn zoveel verschillende te koop .

        Tom

        Reageer

        • Tom Meertens
          Feedervisser
          • 05-12-2008
          • 182
          • Philippine

          #5
          Kijk maar eens op Lureparts.nl Speciman daar is misschien wel wat voor je te vinden .

          groeten Tom .

          Reageer

          • klaasjan
            experimenteren is leren
            • 22-07-2005
            • 19
            • prov Groningen

            #6
            Tip.

            Met twee linker handen en zonder gereedschap zou ik er niet aan beginnen. Klinkt ***lig maar voorkomt een hoop ergernis.

            Reageer

            • Harpie
              Specimen Hunter
              • 13-02-2003
              • 1009
              • Emmen

              #7
              Wil je zelf Streamers of Spinners bouwen, kijk hier eens,
              http://www.fishing4u.nl/shop/Streamers_bouwen_N_xp_28.html

              http://www.fishing4u.nl/shop/Spinners_bouwen_N_xp_50.html

              Gr,
              Harpie
              https://www.prestonfishing.nl/

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎