nieuwe hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kurt1968
    Frequent aanwezig
    • 10-08-2009
    • 153
    • Wetteren

    nieuwe hengel

    hi

    ik ben op zoek naar een hengel , om te vissen met twisters en shads , kleine pluggen

    naar ik begrepen heb , is lengte belangrijk ivm werpafstand

    in de winkel , weinig keuze !!

    een lichte fijne hengel was de Spro dropshot R , 2m70 denk ik , tot 28gr CW
    kost 78 euro

    is dit wat ?

    er lag ook nog een swintip hengel, van Daiwa , tamelijk strak , licht , klassehengel , 10ft , gevoelig stokje
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    oke eerst stop met regels overslaan leest nogal irritant.
    Als je met pluggen en shadjes/twisters vist kan je het beste een spinhengel nemen[tuurlijk dropshot kan ook]
    Waar je vooral rekening mee moet houden is hou zwaar is je aas?? hoe ga ik er mee vissen? hoever wil ik werpen
    een langere hengel is niet automatisch een garantie op verder werpen.
    en ga ook naar wat grotere viswinkels in de buurt of anders op een online winkel[bijv raven/vlemmix]

    Groetjes speciman

    p.s om shadjes te wegen kun je of het op de verpakking lezen + gewicht loodkopje of het op een goede weegschaal leggen[die voor in de keuken zegmaar]

    Reageer

    • Kurt1968
      Frequent aanwezig
      • 10-08-2009
      • 153
      • Wetteren

      #3
      ok begrepen
      vandaag wat verder gereden en een ander winkel bezocht
      Hele lekkere stokkies , vielen direct op , waren de Ron Thompsons Flexide , te koop in 4 maten
      iemand bekend met deze?

      Reageer

      • speciman
        zo kalm als een zalm
        • 07-05-2010
        • 347
        • maas

        #4
        al gegoogled?? vandaag ben ik ook wezen visshoppen bij een winkel die werd opgeheven dus flinke korting!!!! een mooi vaste stok 4 euro [daarvoor veeeeel duurder] en ook een molen van 7.50 [ook daarvoor veeeel duurder]
        Ik hoop dat jij ook een goede hengel vindt!!

        Groetjes speciman

        Reageer

        • Bollekneiter
          Met enige kennis...
          • 11-02-2010
          • 479
          • Amsterdam

          #5
          Speciman, materiaal van zo'n €4 is rommel, als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook. Tuurlijk mag je het kopen van mij, maar kans is groot dat je alsnog teleurgesteld wordt en het in de container smijt.

          Kurt, ik ben niet bekend met die hengel. Maar ik heb zelf ook materiaal van Ron Thompson en ik ben daar dik tevreden over.

          Reageer

          • speciman
            zo kalm als een zalm
            • 07-05-2010
            • 347
            • maas

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bollekneiter
            Speciman, materiaal van zo'n €4 is rommel, als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook. Tuurlijk mag je het kopen van mij, maar kans is groot dat je alsnog teleurgesteld wordt en het in de container smijt.

            Kurt, ik ben niet bekend met die hengel. Maar ik heb zelf ook materiaal van Ron Thompson en ik ben daar dik tevreden over.
            zucht... hij was iets van 40 eerst, die winkel is falliet dus ik ga er vanuit dat het dan al was beter is!

            Reageer

            • Harpie
              Specimen Hunter
              • 13-02-2003
              • 1009
              • Emmen

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968
              hi
              ik ben op zoek naar een hengel , om te vissen met twisters en shads , kleine pluggen
              naar ik begrepen heb , is lengte belangrijk ivm werpafstand
              in de winkel , weinig keuze !!
              een lichte fijne hengel was de Spro dropshot R , 2m70 denk ik , tot 28gr CW
              kost 78 euro
              is dit wat ?
              er lag ook nog een swintip hengel, van Daiwa , tamelijk strak , licht , klassehengel , 10ft , gevoelig stokje
              Om wat meer te kunnen vergelijken kan je hier eens kijken,

              Gr,
              Harpie
              https://www.prestonfishing.nl/

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

                #8
                Ik heb zelf een hengel van 2.40 mtr met een een werpgewicht tussen de 10 en 40 gram. Ik gebruik deze hengel voor het vissen met pluggen, shads, twisters en spinners. Onder deze hengel hangt een Daiwa Crossfire-E 2500 molen. Prima hengel alleen qua lengte komt ie soms iets te kort. Als deze aan vervanging toe is dan ga ik zeker voor een 2.70 mtr hengel.

                Voor het lichtere werk heb ik een Rozemeijer Qualifier Spin van 2.10 mtr (werpgewicht 10 - 20 gram) met een Rozemeijer Precision 300 molen. Met deze hengel kan ik prima uit de voeten op de forellenvijvers.

                Persoonlijk zou ik gewoon een spinhengel nemen van 2.70 mtr met een werpgewicht tussen de 10 en 40 gram. Dan kun je met verschillende soorten kunstaas vissen. Had je al bij Shimano gekeken? In de 2011 catalogus staat genoeg moois in...
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • Kurt1968
                  Frequent aanwezig
                  • 10-08-2009
                  • 153
                  • Wetteren

                  #9
                  Rolla , een langere hengel lijkt me ook handiger , want ik vis vanaf de kant.
                  Die Spro dropshot is ok , maar ga toch eens naar de winkel terug en ga eens mijn 17 grams plug eraan hangen , ook eens aan die Daiwa 3 meter hengel

                  Reageer

                  • Amadeus
                    Knoeit wat aan het water.
                    • 02-09-2007
                    • 1626
                    • Westerlee

                    #10
                    Mischien is er iemand in je vrienden/kennissen kring die ook vist, mischien dat je daar even een hengel van mag proberen.
                    Ik vis zelf met een paar oude shakespear en albatrosstokken deze waren indertijd ook niet duur en vis ik nu nog mee.
                    Wat ik er mee wil zeggen is dat het niet zo extreem duur hoeft te zijn, zeker niet in het begin.
                    Als je wat verder gaat in de hobby en ook wat meer wilt verlangen kun je altijd nog duurder gaan.
                    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎