Ritssluiting JRC Foudraal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Ritssluiting JRC Foudraal

    Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een JRC foudraal, voor drie karperhengels, waar ik nog zeer tevreden over ben. Echter heb ik een week geleden gevist en bij het openen van het foudraal wilde ik de rits naar boven trekken en in eens heb ik het lipje in mijn hand. Je weet wel het ding waar je aan vast pakt om aan te trekken. Dat ding is van hard plastic en dus afgebroken.

    1,5 jaar geleden heb ik ook een Nash Monster Carp Carry All gekocht voor mijn tackleboxen, beetmelders e.d. Daar zit een zacht lipje aan de ritssluiting en deze trok ik er naar een paar keer vissen al kapot. Mijn inziens komt dit doordat het lipje volledig uit zacht rubber bestaat en er geen metalen lipje binnen in zit.

    Nu had ik verwacht dit bij het JRC foudraal niet mee te maken, omdat het lipje van hard plastic is. Eigenlijk vindt ik dat niet mag gebeuren bij een foudraal van 1,5 jaar oud en wat iets meer dan 80 euro heeft gekost.

    Nu ben ik niet iemand die zich dircect gaat beklagen bij zijn winkelier dus ben ook nog niet terug geweest. En op ritssluitingen zal een fabrikant ook wel geen garantie geven.

    Heeft iemand ervaring met Nash tassen en/of JRC foudralen? Ik ben wel benieuwd of dit vaker voorkomt.
    Vaste stok | Match | Feeder
  • Master
    Voerboer
    • 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

    #2
    De ritssluitingen die JRC gebruikt zijn waterproof. Het lipje is dus niet van metaal, want dan zou gaan roesten in de barre omstandigheden die je tijdens het vissen hebt. Nadeel van plastic is de breukgevoeligheid. Ik heb het opgelost met een sleutelring. Werkt prima. Overigens is dit het probleem van heel veel waterproof ritsen. Zal dus niet alleen bij die 2 merken voorkomen.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      De rest van de ritsluiting is overigens wel van metaal. Mijn inziens hadden ze de breukgevoeligheid kunnen voorkomen door het lipje ook van metaal te maken en ter afwerking er over heen het plastic.

      Dat van die sleutelring is een idee die ik zeker eens ga proberen.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎