barbeel vissen in wallonie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hakke
    Newbie
    • 02-07-2010
    • 5
    • Hallaar

    barbeel vissen in wallonie

    Sinds verleden week heb ik mijn vergunning voor het vissen in vlaanderen. Hierin staat te lezen dat barbeel vissen verboden is tot en met einde mei. Weet iemand of het in wallonie anders is want eind april zit ik een weekendje in de ardennen en zou ik ook graag daar een dagje gaan vissen op barbeel. Ik heb al een beetje opgezocht op de site van http://www.maisondelapeche.be en hier staat ergens in het reglement; Het is bovendien verboden te vissen van de derde zaterdag van maart tot en met de vrijdag voor de eerste zaterdag van juni in de kanalen en in de bevaarbare en vlotbare waterlopen en waterloopdelen. Iemand die hier meer van weet?
  • Barbelenvanger
    Moderator
    • 11-03-2004
    • 499
    • Son

    #2
    Het is zelfs nog een beetje erger....vanaf 1 maart mag er niet gevist worden op de Ardenner rivieren. De gehele regelgeving w.b.t. de hengelsport zit zo vreemd in elkaar dat zelfs het Walloonse bestuur niet meer weet wat ze nu allemaal verboden hebben. Het is beter geen risico te nemen op die rivieren. Wat ze wel zeker weten en doen is alles in beslag nemen, met wat pech zelfs je auto. Het wordt dus stekken kijken voor je helaas...
    www.barbelen.nl

    Reageer

    • barbeeltje
      Sportvisser
      • 04-11-2004
      • 592
      • limburg..

      #3
      Dan heb ik nog geluk gehad,zat er 2 weken geleden,geen politie gezien.
      barbeel vissertje

      Reageer

      • Harold Z
        I'm not an addict
        • 14-08-2007
        • 611
        • Uden

        #4
        Geluk want? Haal je Juni en Juli niet door elkaar?
        "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
        animals are treated" - Ghandi

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎