MAP Hooklength Storage Box (De ultieme Hakendoos!)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    MAP Hooklength Storage Box (De ultieme Hakendoos!)

    Hallo mannen!

    Hierbij mijn review over de MAP Hooklength storage box




    Een uniek en innovatief product van MAP uit engeland. Ze liggen sinds vorige week in de winkels en gaan als warme broodjes over de toonbank. Ik heb de mijne via een postorder bedrijf besteld maar naar verluid zijn veel winkels nu alweer door hun voorraad.




    Het is een hakendoos van plastic met speciaal uv filter plastic deksels
    De doos bestaat uit twee compartimenten waar je op de pinnentjes maarliefst 1200 (!!!) onderlijntjes kwijt kan. Geen gesjouw meer dus met verschillende haakmapjes of houten doosjes. Ik zou zeggen begin nu alvast maar met knoppen dan heb je hem tegen kerst vol Maar alle gekheid op een stokje, natuurlijk hoef je er niet zoveel bij te hebben maar je kan het zo gek maken met deze doos.




    Een speciaal meetsysteem aan de binnenkant van het deksel. Ideaal om je onderlijntjes op de milimeter nauwkeurig uit te meten.




    Hier een impressie van de pinnetjes waar de haakje omheen kunnen. Zoals te zien zit er heel dicht schuim in de binnenbinnenkant die de lijn als het ware geleid. Voordeel je hoeft de lijn niet op spanning te brengen en dit komt de kwaliteit van je nylon te goede en het is ook nog eens beschermd!!

    Plastic kan niet zo werken als hout dus hier hoef je niet bang te zijn als het eens een keertje nat word!

    De lengte van de onderlijntjes staat op de witte achtergrond in inches en centimeters omschreven. Dit witte materiaal is gemaakt van het materiaal voor white boards. Je kan dus type haak plus lijndikte erbij schrijven met een marker!! erg handig!

    Je kunt er ook langere onderlijnen (feeder in kwijt) door de lijn nog eens om te slaan door het foam.



    Wederom de pinnetjes en het dichte foam!



    Close up, let op de dichte naden in het foam waar je de lijn door kan halen!



    Een mooie afsluiting van het compartiment! Past in een rivedoos of de viskist.


    Kortom een prachtige innovatie. Ik denk persoonlijk een gedegen concurrent van de traditionele hakendoosjes en mapjes. Ben benieuwd naar jullie reacties. Ik ben in ieder geval erg enthousiast over deze mooie hakendoos!
    Aangepast door Foxdonut; 04-03-2011, 18:22.
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
  • Franki
    Komt net kijken
    • 19-09-2010
    • 59
    • Antwerpen

    #2
    Graag de afmetingen van de doos en de prijs.

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Franki
      Graag de afmetingen van de doos en de prijs.
      Ze worden vanaf 22 pound verkocht, dit is ongeveer 22/ 0,86 = 25 euro. Om even te vergelijken voor een kleine timm's doos betaal je al gauw in de 35 euro.

      De afmetingen zijn 35 cm lang en 3 cm diep
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • jwhoveling
        Newbie
        • 23-06-2010
        • 41
        • coevorden

        #4
        Hallo foxdonut,

        moet wel even zeggen dat de verkoop prijs van deze Map hakendoos zoals je ze noemt op 37,95 zit hier in Nederland.
        ik heb deze zelf besteld voor mijn website. heb ze alleen nog niet binnen.


        jwhoveling

        Reageer

        • Foxdonut
          I have a bream!
          • 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jwhoveling
          Hallo foxdonut,

          moet wel even zeggen dat de verkoop prijs van deze Map hakendoos zoals je ze noemt op 37,95 zit hier in Nederland.
          ik heb deze zelf besteld voor mijn website. heb ze alleen nog niet binnen.


          jwhoveling
          Hoi jwhoveling, ik heb ze dan ook in in de UK besteld en contact gehad met MAP zelf waar ze te verkrijgen. Je komt dan terecht bij de online hengelshops die aan mailorder doen. De prijs ligt dan vaak dan tussen de 22 GBP tot max 25 GPB, daar komen de verzendkosten per royal mail inderdaad nog overheen. Dit verschilt per online winkel. Het probleem is dat niet alle online winkels versturen naar de mainland en dat de royal mail nou niet de snelste is (zeker vergeleken bij duitsland).


          Dat ze hier in NL 37 euro doen zou best kunnen. Daarentegen moet ik erbij zeggen dat er nou niet veel winkels zijn waar MAP in NL verkrijgbaar zijn. Het is dan mooi dat jij deze mensen de kans geeft. Andere producten die hier ook interessant kunnen zijn zijn de MAP meat cutter (voor blokjes smac van de barbeelvissers onder ons) of de MAP method mould (gemaakt van siliconen)
          En de nieuwe MAP molens met automatische ga van de lijnclip af wanneer er een grote vis aanzit innovatie.

          Ik denk dat de aanvoer van deze hakendozen nog wat problemen gaat opleveren. De meeste winkels die ik gechecked had waren binnen 1 week out of stock. Je kan dan ook wel nagaan dat de behoefte vrij groot is.

          Ik ben erg fan van dit merk, terwijl het nog niet zo'n uit de kluiten gewassen bedrijf is. Ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen op de markt. Ik hoop wel dat ze de hakendoos gepatenteerd hebben want deze gaat ongetwijfeld ook in bepaalde versies bij de concurrenten terechtkomen.
          Groet,

          Foxdonut


          www.wedstrijdvisser.com

          Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

          Reageer

          • jwhoveling
            Newbie
            • 23-06-2010
            • 41
            • coevorden

            #6
            De meatcutter is is inderdaad een mooi product heb er een op voorraad en de molens met het ACS systeem zijn inderdaad mooi. de method mould zijn onder weg hiernaar toe. ik ben zelf ook fan van Map vis zelf met de vaste stok van Map en deze bevalt mij prima.

            De molen van Map met het acs systeem was er vorig jaar al maar dan alleen mer slip achter op.

            Jan-Willem

            Reageer

            • Franki
              Komt net kijken
              • 19-09-2010
              • 59
              • Antwerpen

              #7
              Bedankt voor informatie, ziet er wel interessant uit.

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Het overwegen waard lijkt me, toch zou ik 'm eerst graag in de winkel zien liggen.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • Foxdonut
                  I have a bream!
                  • 09-04-2010
                  • 1237
                  • Gro

                  #9
                  Ik vond laatst een filmpje van de MAP doos, bij deze voor jullie


                  Groet,

                  Foxdonut


                  www.wedstrijdvisser.com

                  Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                  Reageer

                  • jwhoveling
                    Newbie
                    • 23-06-2010
                    • 41
                    • coevorden

                    #10
                    Dank je kende deze nog niet.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎