voer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gekkon
    Komt net kijken
    • 22-09-2006
    • 74
    • noordwijk

    voer

    vanmidddag wezen vissen in de leidse vaart vangst matig,
    het water trok richting haarlem met een flinke vaart.
    maar niet terzake,ik kwam aan de praat met een mede visser over voer
    met wedstrijden,hij zei je moet niet voeren met helfde voerals de andere wedstrijd vissers.
    altijd anders als een andere visser veel hebben hier voer van een zaak die goed bekent staat.om zijn goede voer ik betwijfeld het of het waar is?? gekkon
  • Nick MC Daddy
    Met enige kennis...
    • 08-03-2004
    • 316
    • Noordwijkerhout

    #2
    Is dat toevallig voer van Koopman :-)?

    Reageer

    • Bas Nijmegen
      wedstrijdvisser
      • 13-01-2009
      • 541
      • Nijmegen

      #3
      Over voer is al heel veel gezegd en er kan nog heel veel over gezegd worden. Laat je niet al te gek maken. In mijn mening is voer nog steeds een transportmiddel voor je aas. Het is natuurlijk wel zo dat je je voer kan afstemmen op je vis of vistijd, maar dat mag bekend zijn. Grotere vis houdt bv erg van zoet. In de winter zout door je voer. Kruidig voor voorn. Donker als het water helder is, enz...
      En ja, anders dan anderen is altijd aantrekkelijk, maar dat kun je ook bereiken met een bepaalde flavour in je voer. Maar let met name op de vangsten van de afgelopen tijd/dagen en pas je hoeveelheid voer aan aan de omstandigheden. Veel of weinig voer/aas brengen is vaan belangrijker dan het feit of je met hetzelfde voer als de buurman vist. Voer is leuk, kan hier en daar het verschil maken als je net wel de juiste geur erin hebt zitten wat de vissen die dag willen hebben, maar het is niet iets heiligs. Wat de vissen de ene dag heerlijk vinden moeten ze de andere dag weer niet. Het blijft vissen....

      Maar vooral, laat je niet gek maken door alle verhalen over voertjes. Heb vertrouwen in je materiaal en je eigen kunnen daar kom je vaak het verst mee...
      Gr. Bas

      Een vis vangen is niet moeilijk.
      Vis blijven vangen wel...

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        De stek is het belangrijkste, als je gewoon redelijk goed voer gebruikt en precies genoeg voert, dan zwemt de vis echt geen blokje om richting een andere voerplek. Dit geldt vooral voor stilstaand water, op stromend water ligt dat anders. Op de rivieren kun je de vis van veel verder weg trekken. Dan spelen andere factoren een rol, zoals hoe ver lig je in de rivier (korter dan rest of juist verder) en voer je genoeg, zodat je de vis bij de stroomafwaartse buurman kunt weglokken.

        Dus als de vis er ligt lok je die net zo snel met welk voer dan ook en je moet de vis geen reden geven om naar de buurman te trekken, omdat die ze meer (levend aas) te vreten geeft. Het gaat dus eerder om kwantiteit dan kwaliteit.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • migel
          Newbie
          • 22-03-2011
          • 2
          • -

          #5
          ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met vissen en ik ken niemand die mij daarin kan helpen dus vraag ik het aan jullie omdat jullie al ervaren zijn. Ik vis altijd op een kanaal vlakbij een sluis en ik vis met een vaste stok van 5m, ik heb twee vislijnen alle twee van 1gr de een is buikvormig en de andere is slank, bij alle twee een onderlijn van 50cm en mijn lood zit 1 of 2cm boven mijn onderlijn, ik heb simpel lokaas (ik doe in mijn lokaas casters) en peillood, hakensteker, reserve onderlijnen, maden, kikkertje, dat is het.

          Hebben jullie tips voor mij?

          (sorry dat ik het onderwerp verander)
          Aangepast door migel; 22-03-2011, 20:15.

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2326
            • Ter Apel

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door migel
            ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met vissen en ik ken niemand die mij daarin kan helpen dus vraag ik het aan jullie omdat jullie al ervaren zijn. Ik vis altijd op een kanaal vlakbij een sluis en ik vis met een vaste stok van 5m, ik heb twee vislijnen alle twee van 1gr de een is buikvormig en de andere is slank, bij alle twee een onderlijn van 50cm en mijn lood zit 1 of 2cm boven mijn onderlijn, ik heb simpel lokaas (ik doe in mijn lokaas casters) en peillood, hakensteker, reserve onderlijnen, maden, kikkertje, dat is het.

            Hebben jullie tips voor mij?

            (sorry dat ik het onderwerp verander)
            Het is niet netjes om het topic van een ander te gaan kapen door er je eigen vraag in te stellen.

            Het beste kun je even je eigen topic aanmaken.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • gekkon
              Komt net kijken
              • 22-09-2006
              • 74
              • noordwijk

              #7
              voer

              ja het is voer van koopman

              Reageer

              • migel
                Newbie
                • 22-03-2011
                • 2
                • -

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                Het is niet netjes om het topic van een ander te gaan kapen door er je eigen vraag in te stellen.

                Het beste kun je even je eigen topic aanmaken.
                hoe maak ik een eigen topic?

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door migel
                  hoe maak ik een eigen topic?
                  New Thread
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎