Visvangst vanuit de Ebro Spanje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jurgen v.d. S
    Nishikigoi
    • 01-08-2008
    • 203
    • Nieuwegein

    Visvangst vanuit de Ebro Spanje

    Ben weer terug vanuit Caspe ( Spanje ) alwaar we een poging hebben gedaan om ons record van 2009 te verbreken. We vingen toen een kleine 24 meervallen waarvan er ruim 6 over de 2 meter waren en een paar in de 190. Met deze ervaringen rezen we weer af naar Caspe. Hoe anders zou het gaan. Ten op zichte van twee jaar geleden hadden we nu perfect weer. Ruim 25 graden en er kwam nu eens geen bakken water uit de hemel. Echter de verwachtingen welke we hadden werden niet waar gemaakt. waar we de vorige keer mee begonnen eindigden we nu mee. Mijn grootste vis was 165 cm en we vingen maar 10 meervallen. Wel vingen we een kleine 12 snoekbaarzen. Twee dagen hebben we geen vis gezien, ook de gids begreep er geen zak van. Achteraf mogen we nog niet klagen want het waren leuke vissen en we hadden prachtig weer en we hebben ruim een week kunnen onspannen. Hier in Nederland kan je zeggen we proberen het volgende week nog wel een keer, echter wanneer je naar Spanje gaat moet eigenlijk alles in die ene week kloppen. Ik zeg dus volgend jaar gaan we nog een keer.






  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Hallo Jurgen,

    Mooi dat Ebro vissen. Dat wil ik ook nog een keer doen. Kun je eens iets uitleggen over de vismethodes en gebruikt materiaal? Wat is de minimale lijndikte die je nodig hebt en hoeveel meter lijn moet er op je spoel zitten? Voeren jullie iedere dag een baal van die reuze pellets? Etc.

    Groet,
    Dennis
    Carpe Diem

    Reageer

    • Jurgen v.d. S
      Nishikigoi
      • 01-08-2008
      • 203
      • Nieuwegein

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
      Hallo Jurgen,

      Mooi dat Ebro vissen. Dat wil ik ook nog een keer doen. Kun je eens iets uitleggen over de vismethodes en gebruikt materiaal? Wat is de minimale lijndikte die je nodig hebt en hoeveel meter lijn moet er op je spoel zitten? Voeren jullie iedere dag een baal van die reuze pellets? Etc.

      Groet,
      Dennis
      Wij hebben zowel trollend gevist alsmede met pallets. Bij trollend vissen hebben we twee dikke hengels in de steun van de boot. We varen een klkleine 50 meter lijn uit om de plug op een kleine 8 meter te krijgen. Daarna is het kilometrs maken en maar hopen dat ze bijten.

      Met pallets dan zoeken we de vaargeul op en markeren onze plek met een boei. Vanaf hier worden er 4 of 5 hengels uitgevaren. ( boei ligt soms wel 100 meter van de kant ). Deze keer gebruikten we 400 gr lood om het aas op zijn plek te houden. Nadat er 5 hengels zijn uitgevaren gooien we een paar kleine emmers aas over de aasplek om een geurspoor te maken. We visten met 50 en 100 kilo lijn. Op de spoel zit een ruim 200 meter lijn om de eerste run op te vangen. Zoals je op de onderste foto kan zien gebruiken we 3 tot 5 pallets op een hair. Elke dag gaat er een kleine 25 kilo aan pallets door heen. Dus dat kost nog al wat



      Reageer

      • polenvisser
        Frequent aanwezig
        • 28-01-2011
        • 241
        • wichmond

        #4
        oongelooflijk gave foto's man!!! Ben best een beetje jaloers... Naja, wie weet ooit.. mag ik er ook eens 1 vangen.
        Ga zo door (volgend jaar dan..)

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Thanks Jurgen,

          400 gram lood, dat lijkt op zeevissen man :-) Daar aankomen met een karperstok heeft dus niet veel zin.

          Groet,
          Dennis
          Carpe Diem

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Ik wil ook nog eens een keer naar Mequinenza ofzo.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • Kingfisher
              Wedstrijdvisser
              • 10-02-2010
              • 148
              • Woerden

              #7
              Jurgen,

              Bij wie ben je in Caspe geweest? Bij Gert toevallig?
              Ga toch vissen!

              Reageer

              • Jurgen v.d. S
                Nishikigoi
                • 01-08-2008
                • 203
                • Nieuwegein

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher
                Jurgen,

                Bij wie ben je in Caspe geweest? Bij Gert toevallig?
                KLopt , in zijn nieuwe appartementen. Zaten de vorige keer nog in de houten chaletjes. Was dit een hele verbe******

                Reageer

                • fpulles
                  omgeturnd
                  • 15-02-2008
                  • 1260
                  • Eindhoven

                  #9
                  Mooi dat je ons hier van laat meegenieten Jurgen.

                  Onvergetelijke ervaringen, lijkt me.

                  Al halen die vissen dan niet de gewenste afmetingen, het blijven toch giganten, vind ik.

                  Volgend jaar nog groter hopelijk.

                  gr.

                  Frank
                  oude hond kan ook trucjes leren

                  Reageer

                  • Kingfisher
                    Wedstrijdvisser
                    • 10-02-2010
                    • 148
                    • Woerden

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen v.d. S
                    KLopt , in zijn nieuwe appartementen. Zaten de vorige keer nog in de houten chaletjes. Was dit een hele verbe******
                    Lol, dan heb je zeker de oude caravan's nog nooit gezien? Die heb ik twee keer gehad, enkele jaren geleden. Maar ach, primitief maar wel direct aan het water dus smorgens vroeg op pad :-)

                    Heb je ver weg gezeten? Wij gingen er altijd karperen (niet grappig, tussendoor een meerval aan de feeder met een vismeel-pellet krijgen......), het baaitje uit varen en dan direct rechtdoor naar de overkant. Volgens laatste bronnen is het daar echter mbt zowel karper als meerval droef gezteld en moet je echt ver weg gaan voor de goede stekken.

                    Was dat ook jouw ervaring? Wij willen volgend jaar misschien weer eens gaan.

                    leuk om te lezen en mooie foto's!
                    Ga toch vissen!

                    Reageer

                    • Jurgen v.d. S
                      Nishikigoi
                      • 01-08-2008
                      • 203
                      • Nieuwegein

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher
                      Lol, dan heb je zeker de oude caravan's nog nooit gezien? Die heb ik twee keer gehad, enkele jaren geleden. Maar ach, primitief maar wel direct aan het water dus smorgens vroeg op pad :-)

                      Heb je ver weg gezeten? Wij gingen er altijd karperen (niet grappig, tussendoor een meerval aan de feeder met een vismeel-pellet krijgen......), het baaitje uit varen en dan direct rechtdoor naar de overkant. Volgens laatste bronnen is het daar echter mbt zowel karper als meerval droef gezteld en moet je echt ver weg gaan voor de goede stekken.

                      Was dat ook jouw ervaring? Wij willen volgend jaar misschien weer eens gaan.

                      leuk om te lezen en mooie foto's!
                      In 2009 zaten we ook bij de caravan's dat was idd overleven. Nu was het echter beter vertoeven. Voor de karpervisserij heb ik daar geen ervaring. Ik ga puur voor de meerval. Ook kan ik alleen maar spreken over het vissen in de maand maart. De watertemperaturen zijn dan ongeveer 13 a 15 graden. Ik denk dat wanneer de watertemperatuur hoger is het niet zo gek veel uit maakt waar je vist de vis aast dan veel meer dan nu. Ook is de waterstand dan een stuk lager daar de Ebro het binnenland voorziet van water. Voor de meerval vis ik op geulen welke liggen op de 8 a 11 meter. Hoe dat voor de karper is weet ik niet. Ik heb nog nooit zoveel karper en meerval zien springen als deze vakantie. Wij gingen vanaf onze accomodatie een klein half uur op de weg en een klein kwartier door de bush rijden om bij onze stek te komen. Hierna nog een klein kwartiertje varen. Je zat dan in de middle of nowhere met de gieren boven je , prachtig. Het hele verslag van onze vakantie wordt op roven.nl en visserslatijn gezet.

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎