Vissen in Frankrijk (Seille)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Blowfishy
    Newbie
    • 05-05-2011
    • 1
    • Krimpen aan den IJssel

    Vissen in Frankrijk (Seille)

    Hoi allemaal,

    Ik ga over 10 weken op vakantie naar Frankrijk en wel in de Bourgogne. Vlak bij ons vakantiehuis ligt de rivier de Seille. Ik heb al gelezen dat hier o.a. karper & meerval te vangen is. Ik ga in ieder geval op karper vissen (waarschijnlijk met mais op de pen) maar het lijkt me ook wel leuk om een keer een meerval te vangen. Nu heb ik op dat gebied 0,0 ervaring maar het lijkt me al leuk om een kleintje te vangen. Nu heb ik een zeehengel met 0,40 mm nylon..Lijkt me wel sterk genoeg voor de kleinere meervallen (ook al weet je natuurlijk niet wat je aan de haak krijgt). Ik ben in ieder geval niet bereid om er veel materiaal voor aan te schaffen (het is slechts een experiment).

    Ik ga dus niet op de grote maar liever op de kleintjes...Tot 1,20 meter ofzo (lijkt me dat mijn materiaal dat nog wel kan houden :P). Ik had zelf in gedachten een stuk lood met een onderlijn met daaraan meerval pellets? Ik kan evt. ook met een voorn vissen die ik dan daar ter plekke vang. Hier vis ik dan levend/dood mee. Dit alles van de kant...

    Nu is mijn vraag of jullie nog tips hebben voor het vangen van een meerval? Wat zijn goede stekken (bijv. bij rietstengels/plompenbladeren etc.) of maakt dit niet zo uit. En volstaat het vissen met lood en meervalpellets/voorns?

    Groetjes en bij voorbaat dank!

    Blowfishy
  • Nol78
    Newbie
    • 18-03-2011
    • 15
    • Emmer-Compascuum

    #2
    Kleinere Meerval

    Als eerste fijne vakantie gewenst.


    Als tweede lijkt het me niet slim om in frankrijk er vanuit te gaan dat je kleine meerval vangt even in het midden gelaten of je hengel sterk/zwaar genoeg is.
    40/100 is over het algemeen wel goed drukker zal ik me maken om de slip die moet echt goed en zijn dus een degelijke molen is een must.
    Ik snap dat je er niet teveel geld aan wilt uitgeven vooral als de verwachting is dat je het niet vaker zult doen.
    Toch lijkt het me beter om via marktplaats te kijken voor een tweedehands karperhengel met degelijke molen.
    Vaak staan er leuke setjes op voor rond de 150 euro heb je gelijk 2 hengels en molens en mss ook wel wat meer.
    Penvissen lijkt me op een rivier zoiezo niet echt fijn vanwege stormin en dergelijke.
    Om meer kans op s6 te hebben raad ik je aan het toch statisch te proberen en een degelijke voerstek te maken.
    Ik heb geen ervaring met het vissen aldaar maar wel met vissen op karper op rivieren.
    Mocht je besluiten om via marktplaats een set aan te schaffen kijk dan naar hengels met een testcurve van minimaal 2,75 lbs dan heb je ook nog wat bij te zetten mocht er een grotere meerval toehappen en zijn die ook goed in te zetten op karper hier in nederland of meerval hier op de maas.
    Ik weet niet of je ervaring hebt met karpervissen (ga er even vanuit dat dit niet zo is) maar een zeehengel is vaak zoiezo niet geschikt voor penvissen vanwege de stugheid die ze over het algemeen hebben, dat maakt dat het vaak moeilijk word de haak te zetten en dan zal je vaak een gat in de lucht slaan ook is de actie die een penhengel nodig heeft aan te raden omdat je de klappen van een vis op moet kunnen vangen.
    Wel is het vissen op meerval met een grote snoekdobber goed mogelijk dit doormiddel van het vissen met een al dan niet dode aasvis die je via een redelijk stuk lood aan de bodem fixeert.
    Maar dan ben je weer niet echt aan het pennen.
    Al met al zal ik me in ieder geval goed inlezen en niet teveel verwachten van het penvissen op een rivier.

    Nogmaals fijne vakantie.

    Gr Nol

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎