stekken aan de waal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Subarashii
    Komt net kijken
    • 15-07-2007
    • 55
    • Wamel

    stekken aan de waal

    Hello iedereen, ben niet geheel nieuw op dit forum maar reageer niet vaak...

    Maar sinds kort ben ik opzoek naar mijn eerste barbeel. Afgelopen week in de Waal gevist tussen Tiel en Wamel in. 4 dagen achtermekaar helemaal niets, ook geen ander witvis.

    Gevist met kaas, maden en pallets. Met en zonder korf geprobeert en anders gewoon lood natuurlijk. Allemaal rond de 80 a 90 gram.

    Heeft iemand hier in de omgeving wel eens iets gevangen? ik zit vaak daar bij het pondje van Wamel naar Tiel toe..
  • René_B
    Allround hengelaar
    • 23-09-2008
    • 145
    • Doorn

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Subarashii
    Hello iedereen, ben niet geheel nieuw op dit forum maar reageer niet vaak...

    Maar sinds kort ben ik opzoek naar mijn eerste barbeel. Afgelopen week in de Waal gevist tussen Tiel en Wamel in. 4 dagen achtermekaar helemaal niets, ook geen ander witvis.

    Gevist met kaas, maden en pallets. Met en zonder korf geprobeert en anders gewoon lood natuurlijk. Allemaal rond de 80 a 90 gram.

    Heeft iemand hier in de omgeving wel eens iets gevangen? ik zit vaak daar bij het pondje van Wamel naar Tiel toe..
    Heb je geprobeerd je aas op verschillende afstanden aan te bieden? Kun je makkelijk doen door om de paar minuten een paar meter lijn te geven.
    Je kunt ook wat zwaardere korven/lood proberen, zodat de boel wat meer in de stroming blijft liggen.
    Ook kun je een andere stek proberen. Een mooi stuk in een buitenbocht is aan te raden .
    Barbus PR: 84 cm!
    Snoekbaars PR: 89 cm!



    FOTOALBUMS

    Reageer

    • Subarashii
      Komt net kijken
      • 15-07-2007
      • 55
      • Wamel

      #3
      Vanwege de weilanden en bereikbaarheid hier kan je niet echt veel stekken uitproberen, maar ik zal eens even rond gaan rijden/kijken.

      Ik pak vaak de eerste nering zo dichtbij mogelijk, waarom weet ik niet is op een gegeven moment een gewoonte geworden. Maar met de tijd werp ik schuin tegen de stroming in en geef wat meer lijn om bij de neringen te komen die verder weg liggen.

      Wat advisser jij qua lood, hoeveel gram?

      Ik doe ook vaak combineren met mn aas, kaas met maden of pallet met maden. Het vervelende is dat ander witvis ook niet eens bijt ... Dan ga je toch twijvelen van, zit er wel vis hier.

      Reageer

      • Subarashii
        Komt net kijken
        • 15-07-2007
        • 55
        • Wamel

        #4
        Gisteravond van 18:30 tot 22:00 weer geprobeerd. Dit keer alleen met kaas en lokvoer. Weer niets gevangen.

        Moet wel zeggen dat het water erg laag staat, misschien dat dit hier ook iets mee te maken heeft ?

        Ik weet het allemaal niet meer. Vanmiddag maar weer proberen, de aanhouder wint zeggen ze altijd.

        Reageer

        • René_B
          Allround hengelaar
          • 23-09-2008
          • 145
          • Doorn

          #5
          Ik gebruik zelf korven/lood van 80 tot 120 gram. Zijn veel mensen die nog zwaarder gebruiken om in de stroming te blijven liggen, maar ik houd wel van bewegelijk aas. Als 's avond het boot verkeer een stuk minder wordt, vind ik de stroming ook flink afnemen en dan ga ik zelfs over naar 60 gram.
          Vis je met 1 of 2 hengels? Als je met 2 vist, werp je 1 hengel op lange afstand en de ander dichterbij. En met 1 hengel proberen alle afstanden af te vissen.

          En idd de aanhouder wint .
          Barbus PR: 84 cm!
          Snoekbaars PR: 89 cm!



          FOTOALBUMS

          Reageer

          • Subarashii
            Komt net kijken
            • 15-07-2007
            • 55
            • Wamel

            #6
            Ja ik vis idd met 2 hengels, zal eens proberen wat jij zegt. Het water staat alleen wel erg laag dus ik weet niet of dit nut heeft.

            Sinds gisteren vis ik vanaf de strandjes want als je op de kop van de kribben staat sta je wel erg hoog nu. Ben bang voor vastlopers tussen die stenen.

            Maar gisteren een nieuwe stek uitgeprobeerd in Druten, mooi water alleen te veel vervelend hangjeugd daar met dit weer. Dus maar terug naar mn oude stek, in totaal 4 uurtjes gevist en 1 brasem gevangen.

            Na 2 weken blanken eindelijk 1 vis. Is er dan toch nog hoop.......

            Reageer

            • Harold Z
              I'm not an addict
              • 14-08-2007
              • 611
              • Uden

              #7
              Op dit moment is het nog vrij taai hoor, er wordt nog niet echt veel gevangen. Je hoeft niet bovenop de kribben te gaan zitten, je kunt vast ergens beneden aan de kop van de krib gaan zitten. Niet te laag en wel uitkijken natuurlijk.
              "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
              animals are treated" - Ghandi

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Met het wedstrijdgebeuren heb ik weinig tijd om te barbelen, dus als ik ga wil ik een redelijke kans hebben om te vangen. Mijn barbeelseizoen begint daarom vaak pas in juni als vis uitgepaait is e.d..
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • Subarashii
                  Komt net kijken
                  • 15-07-2007
                  • 55
                  • Wamel

                  #9
                  Bedankt voor de tips, ik denk dat ik pas over 2 weken weer ga proberen. Denk idd dat het door de paaij minder is.

                  Volgens iidesk zie ik weer een hele lichte stijging in de waal (3cm), hoop dat dit door gaat zetten. Misschien dat het ook hiermee te maken heeft, het water staat wel heel erg laag.

                  Reageer

                  • mark1967
                    Newbie
                    • 23-08-2013
                    • 1
                    • Nijmegen

                    #10
                    genoeg te vangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door René_B
                    Ik gebruik zelf korven/lood van 80 tot 120 gram. Zijn veel mensen die nog zwaarder gebruiken om in de stroming te blijven liggen, maar ik houd wel van bewegelijk aas. Als 's avond het boot verkeer een stuk minder wordt, vind ik de stroming ook flink afnemen en dan ga ik zelfs over naar 60 gram.
                    Vis je met 1 of 2 hengels? Als je met 2 vist, werp je 1 hengel op lange afstand en de ander dichterbij. En met 1 hengel proberen alle afstanden af te vissen.

                    En idd de aanhouder wint .
                    Hoi, ik ben ook aan het kijken of ik barbeel kan vangen in de waal!
                    tot nu toe is dit nog niet gelukt maar er is genoeg vis te vangen.
                    ik vang regelmatig mooie windes en de gebruikelijke witvis op mais en mini boilies.
                    je moet in deze tijd een krib opzoeken in een buitenbocht waar je op het strand kunt zitten tot bijna aan de kop van de krib!
                    je kunt dan alles doen, vol in de stroming, er tegenaan, in de luwtes!
                    ik gebruik ook korven van 80 tot 120 gram en hoef geen belachelijke verre worpen te doen

                    Reageer

                    • takkertje
                      Newbie
                      • 19-08-2013
                      • 2
                      • Alkmaar

                      #11
                      ik ging altijd op het strandje bij de verkeerstoren aan de waal ,even stukje weiland rechts van de toren ..Maar ik viste met succes met 200 gram lood

                      Reageer

                      • chal3oye
                        Newbie
                        • 11-12-2013
                        • 5
                        • Pakistan

                        #12
                        Dus als ik ga wil ik een redelijke kans hebben om te vangen. Mijn barbeelseizoen begint daarom vaak pas in juni als vis uitgepaait is e.d..
                        rubber matting|rubber flooring
                        playground mat|playground tile
                        weed control fabrics

                        Reageer

                        • DenAchterhoek
                          Newbie
                          • 15-04-2014
                          • 12
                          • Achterhoek

                          #13
                          Vraagje,

                          Zijn de verlaagde kribben bij Nijmegen/Andelst al bevisbaar? Ik wil hier binnenkort eens een poging doen. Moet alleen bijna een uur rijden.
                          Of weet iemand een leuke barbeelstek aan de Ijssel? omgeving Doesburg/Steenderen. Heb het hier enkele malen geprobeert maar d'r nooit 1 gevangen.

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎