Barbeelvissen op de IJssel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • iemerein
    Newbie
    • 16-05-2011
    • 2
    • Drachten

    Barbeelvissen op de IJssel?

    Goedenavond,

    Aankomende vrijdag zijn een vriend van mij van plan om vanuit het noorden des lands af te dalen naar de IJssel om daar een poging te gaan wagen op Barbeel. Wij dachten zelf aan ergens in de buurt van Kampen of van Zwolle te gaan vissen.

    Wij zijn hier alleen niet zo bekend in deze regio en met het vissen op barbeel vandaar dat we graag informatie/advies willen inwinnen op het forum.
    Wij zijn in het bezit van een grote vispas, maar we begrepen dat we niet overal zo mogen vissen ivm de rechten van de diverse clubs en dergelijke.

    Dus onze vraag is waar een geschikte stek voor ons is?

    Groet Ieme Rein
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Zoek een buitenbocht op of versmallingen, want daar stroomt het sneller en heb je meestal een stenen bodem. Ik zou niet naar Kampen gaan. Je kunt beter stroomopwaarts gaan richting Wijhe. Daar heb je meer kans op barbeel.
    Carpe Diem

    Reageer

    • IamBarbeel
      Met enige kennis...
      • 23-02-2007
      • 342
      • aan de zonnige IJssel

      #3
      Bij het pondje van Olst zijn stekken zat.
      Succes
      www.ijsselbarbelen.nl
      [/B]
      Website van IamBarbeel en Mike-ad

      Reageer

      • iemerein
        Newbie
        • 16-05-2011
        • 2
        • Drachten

        #4
        Welke hengel?

        Goedemorgen!

        Ik vroeg mij daarnaast ook af welke hengel geschikt zou zijn. In ieder geval neem ik 1 soepele karper hengel mee, daarnaast twijfel ik over een MH Feeder van Spro.
        Mijn twijfel zit hem in het gewicht van het lood, in combinatie met de stroming en het gewicht/strijd van de barbeel

        Ik ben van plan om met een zelf haak systeem te vissen of met voerkorf. Hoe zwaar dient dit te zijn?

        Alvast bedankt voor de reactie!

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎