kattebrokken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • F karper
    Newbie
    • 19-09-2005
    • 6

    kattebrokken

    hey
    ik vis al enige tijd op karper met mais en heb bijna altijd veel gevangen alleen laatste tijd niet meer, dus ik dacht aan kattebrokken maar wat voor smaak moet ik gebruiken mvg F karper
  • Mc.Queen
    Sportvisser
    • 19-09-2003
    • 577

    #2
    Met vis heb ik al goede resultaten behaald!!!
    Greetings Mc.Queen!!!
    Tot volgende Maandag!!!

    Reageer

    • F karper
      Newbie
      • 19-09-2005
      • 6

      #3
      oke bedankt maar hoe ga ik die vast maken? met bolie lijntje of aan de haak?

      Reageer

      • Theo de Kreij
        VOERBOER
        • 03-06-2003
        • 2345
        • Zoetermeer

        #4
        Op een langstelige haak met wijde bocht. Drie brokken er op (Ik gebruik Felix), even in het water dompelen zodat ze nat worden(voor het werpgewicht) en ze vervolgens tussen de kattenbrokken leggen die je net hebt gevoerd.
        Mvrgr,

        Theo de Kreij.

        ********************************
        Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
        ********************************

        www.peche-tackle-europe.com

        Reageer

        • F karper
          Newbie
          • 19-09-2005
          • 6

          #5
          met welke smaak het werkt het best in een sloot?
          er wordt veel met mais en bolies gevist

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Maakt denk ik niet veel uit.
            Het wijkt allemaal flink af van maïs en boilies. Ik zou wel een soort gebruiken, niet de ene dag vissmaak de andere dag rund o.i.d. Het kan zijn dat je de eerste dag(en) matig of slecht resultaat haalt op brokken.
            Het kan dan werken om op de stek, maar ook verspreid over het water een paar blikken te voeren.

            Reageer

            • remco
              Newbie
              • 08-09-2005
              • 24

              #7
              frolic's werken prima en wat er al verteld was beetje lange haak met een bocht zodat je ze er makkelijk op kan zetten

              mvg remco
              als je vis wil vangen wat doe je hier dan:d

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                frolic's werken prima en wat er al verteld was beetje lange haak met een bocht zodat je ze er makkelijk op kan zetten
                Frolics kunnen niet op een haak...................... %) %)
                De enige mogelijkheid is om ze op een hair te vissen, en dan nog moet je een dunne boilienaald gebruiken om hem niet te breken.

                gr. Pierre

                Reageer

                • remco
                  Newbie
                  • 08-09-2005
                  • 24

                  #9
                  ik vis altijd met frolic's op de haak en die heb je wel in de supermarkt liggen howr en als je het op de hair doet dan zinkt de haak en dat vind ik maar nix als je ze op de haak doet dan ligt het mooi op het water en zinkt het na langere tyd wel.
                  als je vis wil vangen wat doe je hier dan:d

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    :? :? :? :?
                    Apart, wat voor type frolics heb je dan, ik ken alleen de ronde met een gaatje in het midden, en die zinken als een baksteen.

                    Groet,
                    Pierre

                    Reageer

                    • mich

                      #11
                      sinds een jaar gebruik ik tompoes brokkie ze zijn makkelijk te bevestigen gewoon aan je haak.
                      ik doe er meestal zo,n 4 a 5 op bij mij zinkten ze in het begin maar dat kwam door dat ik een te zware haak gebruikten.

                      heeft iemand nog ideeen om drijfend te vissen maar wel met lood?
                      nu laat ik tussen me lood en me haak 2 meter (afhankelijk van de diepte van het water)
                      dan ligt me lood op de bodem en me haak met de katten brokken komt omhoog drijfen.
                      maar werkt niet helemaal
                      bij water tot een meter diep lukt het redelijk.

                      gr mich

                      Reageer

                      • Pieter Stam
                        Tinca Tinca
                        • 11-10-2002
                        • 2882
                        • NL

                        #12
                        Ik zie er het nut niet van in, drijvend met lood. Bovendien kan ik met voorstellen dat het niet werkt.
                        Namelijk bij het gebruik van lood, en drijvend aas zal de lijn vanaf de bodem naar boven lopen. En aangezien een karper altijd ondervandaan komt, is het bijna onmogelijk dat hij de lijn niet voelt. Nou is dat voelen van de lijn op sommige wateren niet zo'n probleem (zoiets als de efteling ) maar bij dressuurkarpers wordt het een stuk lastiger om (goed) te vangen.

                        Kun je uitleggen waarom je drijvend met lood vist? Hoe ziet je systeem er nu uit?

                        Reageer

                        • mich

                          #13
                          ik kon niet meer inloggen met me bestaande account dus heb even een nieuwe aangemaakt.

                          de reden dat ik lood wil gebruiken is zodat ik ver kan in werpen in het midden van het meeren ook gebruikte ik me beetrunner dat werkt ook niet echt zonder lood.
                          vis al een tijdje zo en heb goede resultaten geboekt maar ja nu je het zegt hoeveel hebben de lijn gevoeld en heb ik dus niet binnen kunnen halen.

                          gr

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            Tinca Tinca
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #14
                            de reden dat ik lood wil gebruiken is zodat ik ver kan in werpen in het midden van het meeren ook gebruikte ik me beetrunner dat werkt ook niet echt zonder lood.
                            Ik heb juist de ervaring dat de meeste karpers het gemakkelijkst te vangen zijn aan de kanten van de oever. Hier komt namelijk veel natuurlijk drijvend voedsel in het water. Zoals insecten, zaden, blaadjes (die eten ze ook), enz. Daarnaast biedt de oeverbeschoeiing en/of overhangend gras, takken, struiken beschuttin aan de karper.
                            Ik probeer daarom de karpers altijd eerst naar de eigen kant te lokken, en dan heel voorzichtig te benaderen. Als dit niet lukt probeer ik de overkant, mits haalbaar.

                            Een controller kan uitkomst bieden om grotere afstanden te overbruggen. Ff googelen voor meer info over controllers.

                            Voordeel van lood kan zijn dat je ook in het donker kan vissen. Dat risico zou ik echter niet nemen, op wateren met watervogels. Bovendien zijn (bijna alle) drijvende brokken binnen een uur of twee onbruikbaar geworden.

                            Een ander nadeel van het drijvend vissen met lood is het niet goed inhaken van de karper. Door de lengte van de onderlijn heeft de vis veel te veel ruimte om het aas te testen. Op een water van een meter diep en met een onderlijnlengte van twee meter, heeft de karper zeker een halve meter om met het aas te doen wat ie wil. Meestal uitspugen dus :@

                            Mvg,
                            Pierre

                            Reageer

                            • michel
                              Newbie
                              • 11-10-2005
                              • 13

                              #15
                              bedankt voor de tip heb effe gegoogled en ga er morgen gelijk 1 halen

                              gr mich
                              Feeder/winkle picker

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎