Karper en schildpad als bijvangst

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jurgen v.d. S
    Nishikigoi
    • 01-08-2008
    • 203
    • Nieuwegein

    Karper en schildpad als bijvangst

    Afgelopen week paar maal met de method gezeten, paar mooie brasems gevangen en verspeelt, voorts nog een mooi karpergevangen volgens mij een Leder karper




    Voorts zaten mijn vrienden naast me



    Tevens een paar weken eerder een mooie geelwangschildpad gevangen. Heb gekeken op google en las dat deze in het zuiden van Amerika leefden ( everglades ). Knap dat ze het hier weten te overleven. Heb van meer vissers gehoord dat ze deze dieren vingen

    Aangepast door Jurgen v.d. S; 15-06-2011, 14:25.
  • adjess
    Newbie
    • 12-02-2008
    • 45
    • zeist

    #2
    mooie karpertje jurgen en schildpadden ik kan er over mee praten heb er daar verschillende gevangen ik vis er zaterdag weer dus wie weet als ik er 1 vang zal ik ook een foto maken gr ad

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Jurgen, het is een mooi spiegelkarpertje. Geen leder, die heeft namelijk geen enkele schub op zn lijf. Leders zijn het meest zeldzaam van alle varianten (schub, spiegel, rijen, leder). Schildpadden heb ik ook een aantal keer gevangen, volgens mij alleen maar roodwangschildpadden.

      MVG, Pieter

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
        Jurgen, het is een mooi spiegelkarpertje. Geen leder, die heeft namelijk geen enkele schub op zn lijf. Leders zijn het meest zeldzaam van alle varianten (schub, spiegel, rijen, leder). Schildpadden heb ik ook een aantal keer gevangen, volgens mij alleen maar roodwangschildpadden.

        MVG, Pieter
        En niet te vergeten de volschubspiegelkarper, misschien wel de mooiste/apartse van het stel.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • Jurgen v.d. S
          Nishikigoi
          • 01-08-2008
          • 203
          • Nieuwegein

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
          En niet te vergeten de volschubspiegelkarper, misschien wel de mooiste/apartse van het stel.
          volschubspiegelkarper ????? ik zeg foto's

          Reageer

          • reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3497
            • Asten

            #6
            Ja een mooie foto zou ik ook wel willen zien .
            Er zijn nog meer exotische karpersoorten volgens mij .

            Groeten

            Frank

            2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

            Reageer

            • polenvisser
              Frequent aanwezig
              • 28-01-2011
              • 241
              • wichmond

              #7
              wat doen jullie eigenlijk met de gevangen schildpadden? Zetten jullie die terug, of gaan ze naar een schildpaddenopvang/ dierenspeciaalzaak/ liefhebber/ ....... of toch naar de chinees????
              Is het niet ongepast ze weer terug te zetten? De kans dat ze dood gaan en gezien het feit dat ze hier niet in het water thuis horen?
              Lijkt me trouwens best wel bijzonder om een schildpad te vangen. Zijn ze goed te onthaken? Ze schijnen nog flink te kunnen bijten....

              Reageer

              • Jan Broess
                Specimen Hunter
                • 21-09-2003
                • 1131
                • Nieuwegein

                #8
                Googelen bij afbeeldingen levert al aardig wat foto's op. Volschubspiegelkarper is een karper die helemaal bedekt is met onregelmatige schubben, met hetzelfde schubben zoals het bij spiegel het geval is.

                Grappig trouwens dat je schildpad gevangen hebt. Op method???

                Ik ving ook eens een roodwangschildpad in Fortgracht. Dacht eerst aan een winnende platte na het aanslaan van een hele mooie, langzame wegtrekker pfff...
                Greetz,
                Jan Broess

                www.devaartposcar.nl

                Reageer

                • Pieter Stam
                  Tinca Tinca
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                  En niet te vergeten de volschubspiegelkarper, misschien wel de mooiste/apartse van het stel.
                  Schub, spiegel, rijen en leders zijn allemaal genetisch verschillende varianten van Cyprinus Carpio. Voor zover ik weet valt de volschubspiegel genetisch gezien onder de gewone spiegels. Maargoed... vanwege z'n aparte beschubbing wordt ie vaak wel als apart gezien ja.

                  Reageer

                  • Jurgen v.d. S
                    Nishikigoi
                    • 01-08-2008
                    • 203
                    • Nieuwegein

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door polenvisser
                    wat doen jullie eigenlijk met de gevangen schildpadden? Zetten jullie die terug, of gaan ze naar een schildpaddenopvang/ dierenspeciaalzaak/ liefhebber/ ....... of toch naar de chinees????
                    Is het niet ongepast ze weer terug te zetten? De kans dat ze dood gaan en gezien het feit dat ze hier niet in het water thuis horen?
                    Lijkt me trouwens best wel bijzonder om een schildpad te vangen. Zijn ze goed te onthaken? Ze schijnen nog flink te kunnen bijten....
                    Heb hem terug gezet, schijnen het goed te doen in de Nederlandse wateren, Fauna vervalsing ??? Ja zou kunnen maar je hoort steeds meer dat er schildpadden worden gevangen in onze wateren zowel rood als geelwang. Mijn buurman heeft er twee ( roodwang ) in zijn vijver zitten al 15 jaar dus zeg het maar ze leven nog steeds

                    Heb mijn lijn doorgeknipt was niet voornemens om de haak er met mijn handen uit te halen, heb gehoord dat het drie dagen duurt dan is zo'n klein haakje weg geroest en blijft er niets over.

                    Jan heb hem gevangen met drie witte made

                    Reageer

                    • Vissertjuh66
                      Frequent aanwezig
                      • 02-09-2010
                      • 157
                      • Deest (Gld)

                      #11
                      In de linge stikt het van de schildpadden.

                      Reageer

                      • preston-freak
                        wedstrijd, specimenvissen
                        • 12-04-2008
                        • 1834
                        • Oss

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen v.d. S
                        Heb mijn lijn doorgeknipt was niet voornemens om de haak er met mijn handen uit te halen, heb gehoord dat het drie dagen duurt dan is zo'n klein haakje weg geroest en blijft er niets over.
                        Dat binnen 3 dagen wegroesten is grote flauwekul die o.a. verkondigd werd door Rex Hunt, zelfs niet in zeewater. Haken zijn namelijk niet van cortenstaal, maar de haak kan een vis ook op een andere manier kwijt.
                        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                        Reageer

                        • Quido
                          pink floyd
                          • 30-10-2007
                          • 1509
                          • Winschoten

                          #13
                          bij corten staal roest alleen de oppervlakte, men gebruikt dit veel voor sierwerk; tuinhaarden, enz. dit materiaal rot dus nooit door. het word ongeverfd toegepast.
                          groeten quido


                          http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                          Reageer

                          • Jado
                            Komt net kijken
                            • 14-03-2010
                            • 69
                            • Meppel

                            #14
                            corten staal wordt altijd voor zeecontainers gebruikt.
                            Gr Jan

                            Reageer

                            • polenvisser
                              Frequent aanwezig
                              • 28-01-2011
                              • 241
                              • wichmond

                              #15
                              naja, hopen dat die schildpad zijn haakje kwijtraakt. En als het bij vissertjuh66 stikt van de schildpadden, planten ze zich misschien nog wel voort ook. Dat zou toch ook bijzonder zijn
                              Straks vangen we nog andere soorten schildpadden.....zo'n lekkere grote zeeschildpad, die zal wel sport geven aan de hengel.... en soep van hun, schijnt lekker te zijn

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎