Snel stromend water

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Flitjes
    Newbie
    • 19-08-2010
    • 17
    • Erp

    Snel stromend water

    Hallo allemaal,

    Ik doe veel aan pen vissen op karper opzich hoort dit in een andere categorie maar het probleem waar ik mee zit zullen jullie waarschijnlijk ook last van hebben.
    Hoe vis je aan de grond bij stromend water wat mijn dobbers worden altijd ondergedrukt. Mijn lijn drijft dit is om te zorgen dat hij niet tussen de waterplanten vast komt te zitten door de stroming.

    Bvd
    flitjes
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    Hoe snel stroomt het water?
    Wil je, je aas op een vaste plaats houden of wilt je de dobber juist laten driften. Als je vast op de wilt vissen dan zul je de dobber moeten blokken door een schuifloodje net boven/tegen de bodem te plaatsen. Dus ingooien op de plaats en geen of weinig lijn geven, de dobber wordt tegengehouden door de hengel en je lood ligt net tegen de bodem.
    Als het echt snel stroomt kun je je lijn nooit laten vieren maar dan zul je die strak voor de dobber moeten houden. Als je de lijn door laat schieten wordt je dobber onder getrokken. Met onderstroom kun je dit verhelpen met dikke antennes, of wat lood van de lijn te halen, maar als het echt stroom zal de dobber altijd onder getrokken worden.

    Laatste alternatief is driftend vissen maar dan zul je waarschijnlijk geen karper vangen.
    Ik ben bang dat de maniet waarop je wilt vissen niet helemaal mogelijk is.
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    • Flitjes
      Newbie
      • 19-08-2010
      • 17
      • Erp

      #3
      De snelheid van het stromen is lastig aan te geven, maar als ik iets in het water gooi is het een normale wandel pas bij te houden. Dus niet echt lichte stroming.
      Ik wil niet driften gewoon strak op de bodem vissen, heb al geprobeerd om zelf stroomopwaards te zitten en door de lijn strak te houden de dobber proberen tegen te houden. Echter werkte dit niet. Ik begin het vermoede te krijgen dat het gewoon veel te hard stroomt.

      Toch bedankt voor de tips.

      Reageer

      • hans vis
        Sportvisser
        • 26-08-2009
        • 998
        • Eelde-Paterswolde

        #4
        De enige mogelijkheid is strak op de top te vissen, de lengte van de hengel bepaalt dan hoe ver je uit de kant vist.
        groet,
        Hans

        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎