PDA

View Full Version : 87 kg A.G. Wildervanckkanaal

Foxdonut
30-06-2011, 20:46
1417

Hallo vissermannen. Ik keek op matchfishing en zag deze foto. Nou is 87 kg vis in een nacht natuurlijk mooi maar ik vind dit niet de manier waarop je je vis hoort te behandelen. De meeste karpervissers zullen zich wel achter de oren krabben als ze deze zeelten zien liggen zonder onthaakmat of iets dergelijks.

Wie weet ben ik wel pietluttig maar ik wou het toch even kwijt...

PeBo
30-06-2011, 21:32
Michiel,
Ik ben het helemaal met je eens. Niet erg slim van die jongens en koren op de molen van de club van Marianne.

Harpie
30-06-2011, 21:49
Ik krab me ook zwaar achter de oren.
Dat je wilt laten zien hoeveel vis je hebt gevangen, dat is tot daar aan toe.
Maar om het op deze manier te doen, dat is naar mijn mening dom.

Snap ook niet waarom Gijs deze foto's op Matchfishing zet.

Gr,
Harpie

The Frisian Viking
30-06-2011, 22:32
Echt slecht voor onze visserij, ik heb Gijs al een mailtje gestuurd hoor.

Harpie
30-06-2011, 22:50
Echt slecht voor onze visserij, ik heb Gijs al een mailtje gestuurd hoor.

Gooitzen,
Heb ik ook gedaan.
Gr,
Piet

Eduard
30-06-2011, 23:52
Denk dat ik dat ook maar eens ga doen....:banghead:

Tumba
01-07-2011, 16:08
Ook ik dacht precies hetzelfde toen ik het zag, dom dom dom!! En ik vind je niet pietluttig Foxdonut! Je stuit al op het nodige verzet in onze sport, dan zijn zulke foto's natuurlijkl niet echt handig. En dat ze uberhaupt de vis zo uitstallen slaat nergens op!

Rolla
01-07-2011, 17:52
Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens. Wat als de vissen beginnen te 'klapperen'? Dan zet je beschadigde vissen terug en dat
lijkt mij niet bevorderlijk voor de visstand.

The Frisian Viking
01-07-2011, 18:46
Eerst hadden we de Groninger tasvissers en nu dit weer kom op jongens denk toch eens na.

Foxdonut
01-07-2011, 19:29
Ik vraag me gewoon ook af wat er in de hoofden van deze heren is omgegaan om het op deze manier te doen. Ik begrijp het gewoon niet.
Als je bijvoorbeeld je vis moet gaan uitstallen om met die foto aan te tonen (bewijzen) dat je wel degelijk 87kg hebt gevangen dan ga je toch wel behoorlijk aan de essentie van het vissen voorbij.

henk de wit
01-07-2011, 19:41
Ik ben er ook mee eens ,'t is niet nodig, ga ook een mail sturen.
Het leed van de haak is voor mij erg genoeg ,daar bovenop het leegkiepen van de leefnetten in het weegnet is het einigste klapperen dat ze overkomen mogen want dat veroorzaakt geen beschadegingen, daar ben ik van overtuigd.

Jan Broess
01-07-2011, 20:11
En al helemaal de leefnet gebruiken terwijl het niet nodig is :angryfire:. (als het geen wedstrijd is). Bij mij zie je nooit een leefnet als je mij aantreft aan de waterkant, behalve in wedstrijdverband.

The Frisian Viking
01-07-2011, 20:32
Maximaal 20 kg in een net toch.

maar daar geven deze jongens niks om dit nou dierenleed

hans vis
01-07-2011, 21:54
Ach, ze moesten bewijzen dat ze echte kerels zijn, nog niet zo lang geleden smeet je ze stoer op het aanrecht.

Foxdonut
01-07-2011, 22:15
Komt nog bij dat die vissen ook een aardige poos opgepropt vertoefd hebben in het leefnet met zo'n lange nachtsessie. Kan nooit bevorderlijk zijn.

fpulles
02-07-2011, 00:26
Kan me best voorstellen dat die jongens apetrots zijn. Mag ook met zo'n vangst.

Enkel, wordt het idd m.i. verkeerd gebracht. Van deze foto's kwijlen de anti-sportvisserij lobbyisten.

Ik heb dus ook M.F. gevraagd om ze te verwijderen.

Frank

Deemes
02-07-2011, 04:35
God zeg, wat kunnen die mannen vissen! Goed gevangen jongens, en vervolgens alles uitkieperen in het droge gras in de volle zon, wauw!!!
En dan joh!!! de zeelten nog eens appart wegen ook!!!! onvoorstelbaar geweldig chohhhh!!! hoeveel kg was het ook al weer???
Dit worden ongetwijfeld BN-ers, sponsoringetje hier, sponsoringetje daar...................... dit is de toekomst.......................................... .....

Dirk

Bollekneiter
02-07-2011, 10:26
Ze hadden er inderdaad een natgemaakt zijl oid onder moeten leggen zodat de vis geen beschadigingen krijgt. Het 'leefnet' argument gaat bij jullie gelijk van het slechtste uit.. (alhoewel wel het meest realistische) Misschien had ieder wel 2 à 3 leefnetten bij zich. Lijkt me niet, maar om nu gelijk te spreken van schande van 87kg in 1 leefnet is onzin. Je was er immers niet bij. Desalniettemin had deze prachtige watertandende vangst wel wat netter behandeld moeten worden.

Amadeus
05-07-2011, 14:12
Vandaar dat het nu zo druk is aan dat kanaal..................

Foxdonut
05-07-2011, 16:16
@ Bollekneiter, nee 87 kg in een leefnet is natuurlijk onwaarschijnlijk, maar stel dat ze 3 leefnetten hadden dan nog zit er 29 kilo per net in en dat is nog steeds fors teveel op zo'n lange periode. Dat er een limiet van 20 kg in een leefnet in veel wedstrijdreglementen staat is niet voor niks.

preston-freak
12-07-2011, 17:01
"Veel kans om in te dommelen kregen ze niet. De een na de andere vis dook op het lokvoer en greep het haakaas. Na een nacht doorhalen bleef de weegschaal ’s ochtends staan op 87 kilo. 78 Vissen, waarvan maar liefst 16 zeelten met een totaalgewicht van 23 kilo, was de uiteindelijke score."

Nounou 87kg, ofwel 78 vissen vangen in een tijdsbestek van 24 uur (2x12). Per uur zijn dit er nog geen 4 de man. Dat er een hoop zeelten tussen zitten maakt het wel een mooie vangst, maar doorhalen kan ik het niet noemen. Ik ben vaak genoeg door de 60kg grens gegaan in mijn eentje in een uurtje of 8.

Het is me alleen niet duidelijk of het hier om een wedstrijd ging, zo niet dan is het nog minder indrukwekkend. Vaak genoeg hebben de winnaars van een koppelwedstrijd op de rivier zo'n 150 kg in de helft van de tijd, maar dan hebben we het wel over vissen van meer als 2kg de stuk.

Quido
12-07-2011, 17:45
"Veel kans om in te dommelen kregen ze niet. De een na de andere vis dook op het lokvoer en greep het haakaas. Na een nacht doorhalen bleef de weegschaal ’s ochtends staan op 87 kilo. 78 Vissen, waarvan maar liefst 16 zeelten met een totaalgewicht van 23 kilo, was de uiteindelijke score."

Nounou 87kg, ofwel 78 vissen vangen in een tijdsbestek van 24 uur (2x12). Per uur zijn dit er nog geen 4 de man. Dat er een hoop zeelten tussen zitten maakt het wel een mooie vangst, maar doorhalen kan ik het niet noemen. Ik ben vaak genoeg door de 60kg grens gegaan in mijn eentje in een uurtje of 8.

Het is me alleen niet duidelijk of het hier om een wedstrijd ging, zo niet dan is het nog minder indrukwekkend. Vaak genoeg hebben de winnaars van een koppelwedstrijd op de rivier zo'n 150 kg in de helft van de tijd, maar dan hebben we het wel over vissen van meer als 2kg de stuk.

ze hebben 12 uur gevist als ik het bericht goed lees.

Amadeus
12-07-2011, 18:01
Al met al toch prima gedaan, alleen jammer dat ze zichzelf weer op de bost moesten slaan.
Nu wordt zo'n water weer in de aandacht gesteld en "kapot" gevist.
Het is er nu weer drukker dan anders daar aan de waterkant.

EricKorte
13-07-2011, 19:44
Hallo allemaal,

Zo te zien zijn er ook minder leuke reacties. Ik snap dat we een beetje dom zijn geweest met de foto, alleen hoe vaak maak je dit mee ? (BEGRIJP ONS). en die 20 kilo per leefnet hebben we ons ruim aan gehouden want we hadden intotaal 6 leefnetten bij ons dus ieders 3 waarvan er ook nog 2 bij zaten die een lengte hadden van 5 meter met een diameter van 60 cm. dus ruimte genoeg voor de vissen. Ik hield precies bij hoeveel vis we in ieder net hadden zodat ik ongeveer die 20 kilo per net hadden maar daar kwamen we lang niet aan toe, er waren netten bij waar we maar 10 brasems in hadden dus daar konden de vissen vrij in zwemmen. Smorgens tegen half 9 hebben we ons spulletje opgeruimd en hebben we het vis gewogen en op foto gezet dit alles bij elkaar duurde nog geen 5 minuten. en van al die 62 brasems en 16 zeelten is er niet één gestorven. Ik kan me wel voorstellen dat het niet fijn is voor de vissen alleen wilden wij graag een foto hebben omdat je dit niet zo vaak meemaakt althans wij nog nooit.

Eric & Erwin,

PeBo
13-07-2011, 20:25
Slim vond ik het niet van de foto, maar ik waardeer wel en vind het ook netjes van je, dat je hier het waarom uitlegt.

Foxdonut
13-07-2011, 22:00
Idem hier PeBo

Amadeus
13-07-2011, 23:09
Is veel moed voor nodig,
En tuurlijk snappen wij het wel.
Maar het belangrijkste bovenal is dat ook jullie het begrijpen.
Ik denk dat je het moet zien als opbouwende kritiek.

Knappe vangst met mooie vissen.

Deemes
13-07-2011, 23:19
Topreaktie!

Volgens mij hebben jullie het begrepen.

't Is jullie bij deze vergeven en ik hoop echt dat jullie dat record nog eens verbreken!

Dirk

The Frisian Viking
14-07-2011, 08:37
Leuke vangst geweest maar die nasleep is minder laat dit een afleer zijn voor de volgende keer.

Laten we die dierenactivisten niet in de kaart spelen.

Maar knap van jullie dat je naar buiten komt met het verhaal.

preston-freak
19-07-2011, 11:45
ze hebben 12 uur gevist als ik het bericht goed lees.

Dat zeg ik toch? met z'n 2-en 12 uur lang vissen, ofwel 24 manuren.

Thomas13
20-07-2011, 19:03
Arme vissen! Is het nou echt echt zoo belangrijk om de vangst te showen? Net alsof ze je niet geloven!

Quido
20-07-2011, 20:26
Dat zeg ik toch? met z'n 2-en 12 uur lang vissen, ofwel 24 manuren.

je hebt helemaal gelijk.

PeBo
20-07-2011, 21:15
je hebt helemaal gelijk.

Otto,
Had jij daaraan durven twijfelen dan?

Quido
21-07-2011, 19:48
nee, je hebt gelijk, had beter moeten kijken.

JohnBreda
21-07-2011, 21:08
Inderdaad schandelijke foto. Zeker omdat zeelt in mijn omgeving haast niet meer voorkomt.

PeBo
21-07-2011, 21:08
Otto

:lmao::lmao::lmao:

yomi
22-07-2011, 20:36
Gewoon van de zotte zoiets.
Heb respect voor de natuur.