Shimano Catana CX 270 M hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • StevenBosch
    Newbie
    • 06-07-2011
    • 4
    • Riemst

    Shimano Catana CX 270 M hengel

    Hallo,

    Ik ben beginnende visser en heb mij deze hengel laten aansmeren in de winkel.. Is dit een goeie hengel? Kan deze hengel grote vis aan?
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Ik overweeg om de 270 MH aan te gaan schaffen. Deze heeft een werpgewicht van 14 - 40 gram.

    2.70 mtr lijkt mij wat fijner voor het vissen vanaf de kant.

    Als molen komt er een Daiwai Crossfire-E 2500-3i onder.

    Zijn er mensen die ervaring hebben met de Catana spinhengels?
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Vanavond bij de hengelsportzaak lans geweest en een aantal hengels in de hand gehad waaronder een Abu Garica van 2.70 mtr. Op het moment dat ik een 2.70 mtr hengel in de hand had begon ik toch te twijfelen. Ik ben vervolgens een aantal 2.40 mtr hengels in de hand gehad waaronder een Shimano en toen liet mijn winkelier mij een Duitse hengel zien van Interfish met een werpgewicht van 20 - 40 gram. Een carbon hengel die netjes afgewerkt is met o.a. 2 poots ogen en een geperforeerde open molenhouder.



      De winkelier had een aantal van deze hengels in gekocht en er setjes van gemaakt door er een Shimano Exage 2500RC molen onder te hangen. Voor nog geen 100 euro biedt hij ze aan.

      Volgens de verkoper had hij ook nog een losse hengel voorradig. Deze koste 59,95, maar hij kon er een speciale prijs van maken. Voor 40 euro mocht ik hem meenemen. De prijs stond mij wel aan, omdat ik niet al te veel geld wilde uit geven. Vervolgens mijn Daiwai molen er onder hangen en eens bekeken hoe de hengel aan voelde. Het gevoel was prima en omdat de hengel netjes is afgewerkt heb ik besloten de hengel te nemen.

      Meer info: http://www.interfish.de/PDF/s038_039-EVB.pdf

      Aangezien de reserve spoel nog leeg was en ik graag eens gevlochten lijn wilde proberen heb ik daar 100 mtr Power Pro 15/00 op laten spoelen. Heeft een trekkracht van 9 kg.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎