Vangst nachtvissen in gerkesklooster (foto's)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Zalmpje
    Newbie
    • 15-07-2011
    • 21
    • Augustinusga

    Vangst nachtvissen in gerkesklooster (foto's)

    2 ielen.jpgsnoekje zelf gevnagen.jpg
    De 2 aalen met worm gevangen, 1 met korfje en 1 met gewoon.
    Snoek met een dood visje gevangen aan een driehaak met ijzerdraad en een dobber.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Leuke vangsten.

    Echter zou ik er zelf voor gekozen hebben zulke foto's niet te plaatsen. Mijn inziens roepen deze foto's vragen op als zijn deze vissen onbeschadigd teruggezet?
    Volgens de regels dient paling na vangst onmiddelijk in het zelfde water teruggezet te worden. Zie ook hier voor meer info.
    Dit formaat snoek kun je volgens mij in de hand nog wel onthaken. Ben je alleen en wil je een foto van je vangst leg er dan een onthaakmatje onder.

    Dit is niet bedoeld als een persoonlijke aanval, maar ik wil je alleen op de consequenties wijzen. Er zijn in NL mensen die de hengelsport als dierenleed zien en zulke foto's werken mijn inziens in hun voordeel.
    Laten wij als sportvissers het tegendeel bewijzen en laten zien dat wij de vis met respect behandelen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Zalmpje
      Newbie
      • 15-07-2011
      • 21
      • Augustinusga

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
      Leuke vangsten.

      Echter zou ik er zelf voor gekozen hebben zulke foto's niet te plaatsen. Mijn inziens roepen deze foto's vragen op als zijn deze vissen onbeschadigd teruggezet?
      Volgens de regels dient paling na vangst onmiddelijk in het zelfde water teruggezet te worden. Zie ook hier voor meer info.
      Dit formaat snoek kun je volgens mij in de hand nog wel onthaken. Ben je alleen en wil je een foto van je vangst leg er dan een onthaakmatje onder.

      Dit is niet bedoeld als een persoonlijke aanval, maar ik wil je alleen op de consequenties wijzen. Er zijn in NL mensen die de hengelsport als dierenleed zien en zulke foto's werken mijn inziens in hun voordeel.
      Laten wij als sportvissers het tegendeel bewijzen en laten zien dat wij de vis met respect behandelen.
      Hier in friesland roken wij de paling en de snoek is ongedeerd teruggekeert, je hebt wel gelijk en zal de vis even netjes op een onthaakmatje legen.

      Reageer

      • A3aan
        Frequent aanwezig
        • 11-05-2011
        • 196
        • De Wijk

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
        Volgens de regels dient paling na vangst onmiddelijk in het zelfde water teruggezet te worden. Zie ook hier voor meer info.
        Oorspronkelijk geplaatst door Zalmpje
        Hier in friesland roken wij de paling...
        Nu hoop ik dat het hier wel volgens de regels is gegaan

        Reageer

        • Foxdonut
          I have a bream!
          • 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

          #5
          Ik had al zo'n vermoeden dat friesland niet bij Nederland hoorde lol :-p
          Groet,

          Foxdonut


          www.wedstrijdvisser.com

          Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

          Reageer

          • The Frisian Viking
            NHSF Erelid
            • 27-06-2006
            • 5439
            • Feânwalden

            #6
            lit de iel rinne
            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

            ik knibbelje foar gjin ien

            The Frisian Viking

            Reageer

            • hoffie
              fan van alien
              • 06-09-2002
              • 95
              • Tuk

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
              lit de iel rinne
              Voor de rest van nederland betekent dit: laat de paling weer zwemmen.
              groet hoffie

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎