Vissen in Denemarken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    Vissen in Denemarken

    Goeden morgen allemaal,

    Ik wil volgend voorjaar naar Denemarken om te vissen, wie weet de beste stekken en mooiste plekken in de driehoek Silkenborg, Skanderborg en Norre Snede.
    Het wordt niet louter alleen 10 dagen vissen, het is ook de bedoeling om de omgeving enz. te bekijken, want anders gaat mijn vrouw gillend met de trein weer naar huis.
    Het is de bedoeling om een huisje te huren, want met de caravan zie ik niet zitten.
    Groetjes en alvast bedankt ook namens de rest van de familie.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
  • A3aan
    Frequent aanwezig
    • 11-05-2011
    • 196
    • De Wijk

    #2
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik de eerste week van oktober naar de zelfde omgeving ga.

    Reageer

    • Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

      #3
      Kijk hier maar even, staat genoeg info.

      Germany’s COVID-19 infection rate rises after lockdown lifted Dieren Wonen Germany’s COVID-19 infection rate rises after lockdown lifted Coronavirus and smoking: what does the WHO say? Dieren Gezondheid Coronavirus and smoking: what does the WHO say? France’s Ligue 1 will scrap current 2019/20 season Dieren Eten France’s Ligue 1 will scrap current 2019/20 season Dieren […]


      Gr,
      Harpie
      https://www.prestonfishing.nl/

      Reageer

      • Noel Gulpen
        Rutsekletser
        • 11-10-2007
        • 450
        • Nieuwkuijk

        #4
        Ben zelf dit jaar in Denemarken geweest. in Bryrup. Wat een waanzinnig mooie omgeving. direct aan een mooi meer, welk vol zat met vis. (voornamelijk grote voorns en snoek)
        een 7 persoons HUIS. met de nadruk op HUIS. wat een belachelijk groot ding.

        Als je Lystruphavevej 16 Bryrup intikt bij Google, dan kom je er vanzelf. ook via de vluchtende visser, kun je het huis vinden. Dit reisbureau is met name sterk in de omgeving van Silkeborg.

        Houd er wel rekening mee dat wanneer je een hond meeneemt, je ontettend veel last hebt van teken. ook hebben wij dagelijks bezoek gehad van slangen. geen giftige overigens. al zitten ze er wel.

        Groeten Noel
        Noel Gulpen

        Reageer

        • A3aan
          Frequent aanwezig
          • 11-05-2011
          • 196
          • De Wijk

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
          Ben zelf dit jaar in Denemarken geweest. in Bryrup. Wat een waanzinnig mooie omgeving. direct aan een mooi meer, welk vol zat met vis. (voornamelijk grote voorns en snoek)
          een 7 persoons HUIS. met de nadruk op HUIS. wat een belachelijk groot ding.

          Als je Lystruphavevej 16 Bryrup intikt bij Google, dan kom je er vanzelf. ook via de vluchtende visser, kun je het huis vinden. Dit reisbureau is met name sterk in de omgeving van Silkeborg.

          Houd er wel rekening mee dat wanneer je een hond meeneemt, je ontettend veel last hebt van teken. ook hebben wij dagelijks bezoek gehad van slangen. geen giftige overigens. al zitten ze er wel.

          Groeten Noel
          Noel, ik ga in oktober ook naar Bryrup toe, heb jij gevist in het meer Bryrup Langso?
          Ik zag gister op een viskaart dat je daar maar vanaf bepaalde plekken aan de oever mag vissen.
          Ons huis ligt direct aan het meer, met eigen steiger en boot, maar net in een gebied waar je volgens de kaart niet vanaf de oever mag vissen.
          Zou ik nu dan wel/niet vanuit de tuin mogen vissen??

          Reageer

          • Sport-Visser
            Frequent aanwezig
            • 25-08-2010
            • 179
            • Geldermalsen

            #6
            Henso je moet maar eens op de site kijken www.sommer-huse.dk deze hebben mooien huisjes je kan ze zien op de site ik ben er zelf al 3x geweest bootje met moter kun er ook bij huren het is in Sejs dat is 5km van Silkeborg af en als je meer wil weten laat het maar weten vr/gr Wim

            Reageer

            • A3aan
              Frequent aanwezig
              • 11-05-2011
              • 196
              • De Wijk

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Sport-Visser
              Henso je moet maar eens op de site kijken www.sommer-huse.dk deze hebben mooien huisjes je kan ze zien op de site ik ben er zelf al 3x geweest bootje met moter kun er ook bij huren het is in Sejs dat is 5km van Silkeborg af en als je meer wil weten laat het maar weten vr/gr Wim
              Ik heb de site eens bekeken las iets over een voerverbod... geldt dit alleen in de meren bij silkeborg??

              Reageer

              • Noel Gulpen
                Rutsekletser
                • 11-10-2007
                • 450
                • Nieuwkuijk

                #8
                klopt idd. Ik ben aan het langso meer geweest. Je mag volgens de vvv in Silkeborg altijd vanaf eigen grond vissen daar. Ook wordt er altijd gesproken over vergunningcontrole. Hier heb je alleen mee te maken wanneer je vist aan een water waar geen eigen grond aan grenst. zo zijn we in Skanderborg achter de sportvelden wezen kijken. ik had mijn waadpak aangetrokken om te kijken of zelfs ik met mijn beperkte lengte (1.74m) er op mijn gemakkie kon staan. let wel; zonder visgerei. Je raad het al, conrole.

                Dus ja ze controleren wel. maar niet daar.

                Verwacht aan het Langso geen netten met brasem. het louter voorn wat je vangt. neem ook je pickertje mee. tevens raad ik een waadpak en een ruim plateau mee om op te staan. er is namelijk veel begroeing aan het water. je kunt er bijna nergens fatsoenlijk vanaf de oever vissen.
                Picker op 25meter met een maiskorrel. elke inzet een vis van minimaal 300 gram.
                Noel Gulpen

                Reageer

                • A3aan
                  Frequent aanwezig
                  • 11-05-2011
                  • 196
                  • De Wijk

                  #9
                  Dus als we vanuit de tuin vissen hebben we gewoon de algemene vergunning nodig, wordt het al een stuk goedkoper van .
                  Waadpak en plateau heb ik niet dus we improviseren daar wel wat, neem aan dat de tuin redelijk schoon is langs de kant.
                  Wordt er daar helemaal geen brasem gevangen dan? Niet dat voorn zo erg is, slijmt wel minder.
                  Ben benieuwd hoe de vis daar reageert op boilies en pellets.

                  Reageer

                  • Sport-Visser
                    Frequent aanwezig
                    • 25-08-2010
                    • 179
                    • Geldermalsen

                    #10
                    Hallo wij hebben daar allemaal uit de boot gevist en dat voerverbod je mag geloof ik een kilo voer per dag maar dat is tocht niet te controleren wij hebben in de Brasso & de Borre gevist zeker aan te raden vr/gr Wim: wavey:

                    Reageer

                    • Henso
                      Met enige kennis...
                      • 14-12-2002
                      • 490
                      • Hoogezand

                      #11
                      Moi,

                      Bedankt allemaal voor jullie reactie, het was niet makkelijk om iets te kiezen, want als je de verhalen en foto's ziet is heel Denemarken vol vis.
                      Maar goed ik ben er uit gekomen, we gaan richting Skanderborg.
                      De huisjes welke Wim aanrade waren ook leuk, maar helaas alleen voor 2 weken te huur en niet voor 10 dagen.
                      Nu begint de voorpret van het zoeken naar goed viswater, wat kost het etc., leuke bezigheid voor de komende winterdagen.


                      Groetjes Henk


                      KANJER KAMPIOEN 2013
                      2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎