welke baitrunner ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • carptackle
    Newbie
    • 05-09-2005
    • 29

    welke baitrunner ?

    ik heb 2 spro baitrunners die nog al het een en het andere kuren beginne te vertonen ,
    graag wou ik weer een paar nieuwe baitrunners onder mijn spro royalty carp hengels die ik net 3 weken geleden gekocht heb. ik weet ik had gelijk beter in 1 x ook beter 2 molens bij kunnen kopen maarja niet gedaan.

    Welke baitrunner raden jullie mij aan in de serie van shimano of een ander degelijk merk?

    zelf denk ik aan de shimano 10000 xte maar ben er nog niet helemaal over uit ook kwa de prijs en dat de slip achter op zit
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Aan die xte's zulde gene miskoop doen, goei molens. Deftige baitrunners me slip voorop hebde ni echt in de prijsklasse onder 200 euro. 120 is duur voor nen xte, heb ze zelf ook wille kope ma kreeg toen op de beurs niks van de prijs die sowieso al te hoog lag.

    Aero gte's en USA zijn ook goei
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • carptackle
      Newbie
      • 05-09-2005
      • 29

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door warhead

      Aan die xte's zulde gene miskoop doen, goei molens. Deftige baitrunners me slip voorop hebde ni echt in de prijsklasse onder 200 euro. 120 is duur voor nen xte, heb ze zelf ook wille kope ma kreeg toen op de beurs niks van de prijs die sowieso al te hoog lag.

      Aero gte's en USA zijn ook goei
      dankje voor je antwoord , heb afgelopen vrijdag voor het eerst boilies gemaakt met basis mix , trouvit en robin red en eieren heb je misschien daar ook nog een tip voor me warhead ???

      wil denk ik vrijdagmiddag of zaterdagmorgen even kijken(kopen) voor die shimano 10000xte zodat ik hem toch van het weekend even kan uit proberen

      Reageer

      • remco
        Newbie
        • 08-09-2005
        • 24

        #4
        als ik jou was zou ik lekker voor de shimanno USA 4500 baitrunners gaan dat past beter onder je hengel en zijn topklasse molens ik vis er zelf ook mee nooit geen problemen mee gehad

        mvg remco
        als je vis wil vangen wat doe je hier dan:d

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Nooit problemen mee gehad, kan perfect zijn maar wat als je wil gaan uitvaren of op afstand vissen? Met een spoel van 210 meter 35% kom je echt nie ver. Ga je naar een 6500 heb je 300 meter maar zit je wel aan een gewicht van 867 gram.
          In alle mogelijke omstandigheden zal een 1000 XTE beter zijn dan de USA. 7 ARB lagers tegenover 3, grotere draadcapaciteit ( 510 meter 35% ) en lichter in gewicht.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            210 meter 35% kom je echt nie ver.
            :? Nog altijd zo'n 207 meter verder dan ik altijd zit te vissen.
            Vind dit soort afstanden belachelijk. Max. 70 meter of werpafstand is mijn mening.
            Vind het ook volkomen terecht dat uitvaren op verschillende plassen verboden is.

            Kom maar op met die reacties?

            [Gewijzigd door Pierre op 09-09-05 at 04:01 PM]


            [Gewijzigd door Pierre op 09-09-05 at 04:02 PM]

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1496
              • haacht

              #7
              Goh gemakkelijk te counteren

              Groter spoel is gelijk aan grotere werpafstand. Ik heb nu bigpits en smijt toch een kleine 100 meter.
              Nu de vraag waarom? Wel kom jij naast mij zitten op het meer waar ik vis en je zal het snel weten. Die afstanden zijn echt nie belachelijk als je geen andere keuze hebt. Jij gaat 99 kansen op 100 blanken terwijl ik gemakkelijk mijne vis zal vangen. De vis zit daar nu eenmaal waar het rustig is. Het verschil tussen uitvaren en uitwerpen is dan ook nog is duidelijk merkbaar. Scheelt ne run of 8-10 per sessie. Als ge dan al genen tijd hebt om te gaan vissen wil ik wel vangen als ik ga.
              Nog een voorbeeldje: meer, hectare of 25. Het gaat er geleidelijk aan dieper en dieper tot ne meter of 15 maar op 125 meter uit de kant heb je ineens een plaat waar het naar ne meter of 3 gaat. Hoe gaat ge op die plaat geraken want zijt maar zeker da je daar je vis ga moeten vangen.
              Allemaal goe en wel als je op een kanaal gaat visse waar je je rig kan droppen in de kant maar afstandsvisserij is echt nie belachelijk te noemen.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Hoe gaat ge op die plaat geraken
                Niet .

                Had idd al een reactie van je verwacht. Die reden waarom snap ik, om vis te vangen. Nu mijn redenen waarom niet.
                Weet je, ik heb altijd mijn bedenkingen bij dit soort afstanden. Volgens mij is het absoluut slecht voor de vis, en ik mensen zien drillen op zo'n afstand: net of je een bos wier binnentrekt. Dit was wel met nylon. Gevlochten lijnen zijn mijns inziens op dit soort afstanden de pest voor de vis(senbekken). De controle over een vis op 200 meter is gewoonweg minimaal.
                Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen de foto belangrijker vinden dan het vissen opzich? Wat is er leuk aan een vis vangen op 200 meter??? Ieder zijn voorkeuren mijns inziens is het niet spectaculairder dan een brasem op de feeder op 120 meter. Daarnaast durf ik te beweren dat 9 van de 10 papegaaienbekken wordt veroorzaakt door het gebruik van gevlochten lijnen (op zo'n afstand kun je niet anders). Niet door de gevlochten lijnen opzich, maar wel door de veel te grote druk die erop wordt uitgeoefend, en het verspelen van vis op deze lijnen in opstakels.

                MVG,
                Pierre

                Reageer

                • remco
                  Newbie
                  • 08-09-2005
                  • 24

                  #9
                  ik vind dat pierre gelijk heeft maar ook weer niet hij heeft aan de ene kant gelijk dat je een vis van een afstand op 300 meter aanslaat en vervolgens ff 1 uur aant drillen ben waardoor de vis er kapot van gaat heb jij wel eens 300 meter gelopen dat is nie nix en voor een vis al helemaal niet en aan de andere kant als je op zon afstand vist zou ik lekker een zodiac meenemen en erin springen met je vismaat en erheen varen langzaam waardoor je de vis op 100 meter staat te drillen vanuit de boot.En die onzin over uitvaren dat slaat nergens op ik pleur mijn boot erin wanneer ik wil en waar kan mij nix schelen.

                  maar het onderwerp ging over molens welke baitrunner hij beter zou kunnen kopen en in combinatie met de spro hengel zou ik voor de USA shimanno gaan dan zou je zelfs ook nog wel een 6500 sirrie eronder kunnen hangen en dan vind ik de xte iets te groot.
                  En dit is mijn advies

                  mvg remco
                  als je vis wil vangen wat doe je hier dan:d

                  Reageer

                  • carptackle
                    Newbie
                    • 05-09-2005
                    • 29

                    #10
                    beste mede karper vissers

                    ik ben er weer van m,n werk , en ben voor de xte uitvoering gegaan vond hem toch iets mooier en ook kwa spec. hij heeft 7+1 lagers een paar meer dus als de usa maar dat niet alleen hij is ook nog eens een kleine 300gr. lichter als 6500 en kwa grote we hebben ze naast elkaar gelegd in de winkel (was ook klein verschil) want wou eerst ook gaan voor de usa maar mijn gevoel was ook "die xte is toch wel mooi" en heeft voordelen en kon over de prijs eens worden die ik zo,n beetje in gedachten had wel zonder spaarzegels maar hij heeft er wel een heel leuk prijsje van gemaakt

                    heb ze al onder m,n spro hengels gemonteerd , en heb ze eergisteren al ff uitgeprobeerd het waren maar 2 uurtjes vissen . shimano molens zijn echt geweldig ......

                    mvg , carptackle

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1496
                      • haacht

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door carptackle

                      beste mede karper vissers

                      ik ben er weer van m,n werk , en ben voor de xte uitvoering gegaan vond hem toch iets mooier en ook kwa spec. hij heeft 7+1 lagers een paar meer dus als de usa maar dat niet alleen hij is ook nog eens een kleine 300gr. lichter als 6500 en kwa grote we hebben ze naast elkaar gelegd in de winkel (was ook klein verschil) want wou eerst ook gaan voor de usa maar mijn gevoel was ook "die xte is toch wel mooi" en heeft voordelen en kon over de prijs eens worden die ik zo,n beetje in gedachten had wel zonder spaarzegels maar hij heeft er wel een heel leuk prijsje van gemaakt

                      heb ze al onder m,n spro hengels gemonteerd , en heb ze eergisteren al ff uitgeprobeerd het waren maar 2 uurtjes vissen . shimano molens zijn echt geweldig ......

                      mvg , carptackle
                      Verstandige keus gemaakt. Redenen haalde ik al eerder aan. Geweldig eh da smokey grey
                      Ik vis me nylon op afstand, vis is binnen op een 20 minuutjes. En kheb perfecte controle over de vis. Tis overigens een obstakelvrij water. Vissen met kapotte bekken das de schuld van stropers die nie kunnen vissen. Ik kan op ne meter of 10 uit de kant ook vissen me quicksilver en men spoel volledig dichtdraaien. Ligt allemaal aan de manier waarop ge drilt.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎