Met de pen op de karper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Domenico Curallambra
    domenico
    • 04-09-2005
    • 3
    • alblasserdam

    Met de pen op de karper

    Ik vis al jaren met een twee pondshengel van 13 feet, nu hoor ik ineens dat het eigenlijk niet goed meer is om daar mee te vissen, omdat de hengel dan te ver door zou buigen en je daardoor minder controle hebt over de vis. De geruchten gaan dat het beter zou zijn om met een hengel van 2 1/2 pond te vissen en 12 feet. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??? laat het me aub weten. Tevens ben ik op zoek naar mensen die mooie penhengels maken, en ik zoek mensen die molens van het merk Dam model MDS Quick Royal 4500 kunnen repareren. Ook heb ik vernomen dat Ben Pont helaas is overleden, weet iemand of zijn zoon de hengelbouw heeft voortgezet? zo ja waar is hij gevestigd?
  • Martin1972
    Newbie
    • 28-05-2005
    • 12
    • Geldermalsen

    #2
    He Domenico welkom op dit forum.
    Ik vis zelf met een 14 ft, 1 1/2 pond penhengel daar vang ik leuke karpers mee(graskarper van 80 cm is mijn grootste) en deze uitvoering daar buigt de hengel goed door.
    Dat vind ik zelf wel prettig want ik voel heel goed wat de karper doet.
    Smaken verschillen nu eenmaal anders zou Pierre die ook op dit forum zit je ook wel wat kunnen vertellen, die vist als het goed is met een soort gelijke hengel als ik.

    Groeten
    Martin

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Hey

      Ik vis al jaren met een twee pondshengel van 13 feet, nu hoor ik ineens dat het eigenlijk niet goed meer is om daar mee te vissen, omdat de hengel dan te ver door zou buigen en je daardoor minder controle hebt over de vis. De geruchten gaan dat het beter zou zijn om met een hengel van 2 1/2 pond te vissen en 12 feet.
      Vis je hiermee met de pen of met lood/statisch??? :? :? :?