eerste keer vissen in noorwegen, HELP

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tom_95
    Newbie
    • 08-08-2011
    • 2
    • dinxperlo

    eerste keer vissen in noorwegen, HELP

    Hallo allemaal,

    In de aankomende herfstvakantie zijn we van plan om 4 dagen naar Noorwegen te gaan, een reisje dat we gewonnen hebben (vandaar de korte tijd).
    Mijn vader en ik hebben beiden nog zero ervaring met vissen daar.
    Het plaatsje waar we zullen verblijven heet Treungen en ligt aan het Nissermeer, maar binnen anderhalf uur rijden ben je de zee, dus ook daar kunnen we vissen.
    Ik zou het erg waarderen als iemand mij hier kan informeren over: uitrusting, vismogelijkheden, vergunningen, enz.

    Alvast bedankt,

    Tom
    Aangepast door tom_95; 08-08-2011, 01:24.
  • tom_95
    Newbie
    • 08-08-2011
    • 2
    • dinxperlo

    #2
    Ik beschik al over een 2,7 meter lange spinhengel van shimano ( 20-50 gr) met een SPRO serum XT 5000 molen en daarom gevlochten lijn met een trekkracht van 15 kilo.
    Zou ik die kunnen gebruiken? en waarvoor dan?

    Tom

    Reageer

    • ChielB
      Newbie
      • 02-04-2012
      • 1
      • Amersfoort

      #3
      Hoi tom_95

      Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

      Mijn vraag lijkt enigszins op die van jou: ik ga komende zomer namelijk naar Noorwegen (regio Stavanger) en wil graag daar af en toe vissen. Waarschijnlijk vooral in meren/riviertjes. Nu heb ik nog 0,0 uitrusting, laat staan echt ervaring met vissen. En we gaan per vliegtuig, dus ook voor het vervoer van de spullen is het iets om over na te denken. Het vervoeren van visspullen per vliegtuig is immers niet echt goedkoop (55 euro per enkele reis), dus het kan ook een optie zijn om in Noorwegen wat aan te schaffen. Al zou ik dan moeten uitzoeken of daar hengelsportzaken in de buurt aanwezig zijn.

      Heeft iemand misschien tips voor passende uitrusting? Ik heb alleen maar ervaring met mini-visjes en een 3 meter lange bamboehengel, dus ik zal allicht niet meteen voor echt dure uitrusting gaan. Maar wellicht dat er tips zijn voor het type hengel/molen/aas om te gebruiken?

      Michiel

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo
        een telescoop werphengel van +- 50 gr die in je koffer past

        wat schuiflood of wartel lood en paling haken met lange steel en daar bind je wat verse schape wol op

        en vissen maar

        het kan op sommige plaatsen al zeer diep zijn van de kant dus zorg voor een volle spoel
        gr Gerard

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎