Harder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Struiner
    Newbie
    • 01-08-2009
    • 36
    • Huissen

    Harder

    Hallo allen,

    binnenkort gaan we naar Zeeland voor een weekje, in de buurt van de Neeltje Jans.
    Ik zag daar vorig jaar veel harder in een klein haventje rondzwemmen maar had helaas geen hengel bij me (was ook maar een midweek toen).

    Dit jaar wil ik dat anders doen, maar: hoe vang ik die dingen ? Wat eten ze ?
    Ik ben van plan een lichte spinhengel mee te nemen (2.70 meter, 5-25 gram) en een wat zwaardere (2.40 meter, 20-40 gram).
    Uiteraard komt er van alles bij qua dobbertjes, haakjes, onderlijntjes... voor het geval we nog echt op pad gaan met de kinders en pappa ook nog ergens 'normaal' kan vissen.

    Kan ik die vissen verleiden met een vlot spinnertje ? Dikke plug ? Broodkorst ?
    Een zoekpoging op dit forum leverde me niets op, vandaar.

    Help !!

    Jan (normaal gesproken een zoetwater-visser maar door drukte nog wienig aan de waterkant gezeten, helaas...)
  • PeBo
    Hengelaar
    • 29-09-2007
    • 2636
    • Oosterhout

    #2
    Jan,

    Ik heb er hier een mogen vangen op zoet water. Ik ving hem met een s-pellet van Sonubaits. Smaak strawberry, maat 11 mm. Misschien heb je er wat aan als je een zakje meeneemt. Gemakkelijk en je weet maar nooit of er nog zo'n aardbeienliefhebber rondzwemt.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

    Groeten,
    PeBo.

    Reageer

    • Struiner
      Newbie
      • 01-08-2009
      • 36
      • Huissen

      #3
      Pellets zijn wel een goed idee. Ik heb hier ook nog van alles voor het barbeelvissen, dus wie weet kan ik die dingen ook met zo'n hair vast maken.
      Ik zal ze halen ! Altijd handig, een zakje van die dingen.

      Bedankt voor de tip!

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎