4 dagen Friesland, omgeving Heeg

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maggotlocker
    Newbie
    • 07-08-2011
    • 12
    • nieuw-amsterdam

    4 dagen Friesland, omgeving Heeg

    Hallo medeforumers,

    Afgelopen weekend zijn we met 4 personen(Riekus, Arnold, Benny en ik), naar Heeg geweest om daar 3 dagen te gaan vissen, hierbij even een verslag van de vangsten en het water op dit moment.

    Donderdag middag zijn we om 14.00 richting Heeg gegaan, we waren er om 15.45 ongeveer, eerst ff een lekker pilsje pakken en dan ff genieten van de plek en het water om ons heen, geweldige locatie.

    Vrijdagmorgen zijn we begonnen in de Helomavaart, 20 min. rijden, wat een walhalla als je daar staat, 145 steigers klaar om bevist te worden, anglersheaven, als je s'morgens zo bekijkt. De plekken verdeeld, en met volle zin de boel opgesteld, klaar om te vissen. Mijn ervaring op de Helomavaart was k*&*@n, 0,0 gr gevangen, dat was voor mij wel even een domper, de 3 andere jongens hadden respectievelijk Riekus 6.3kg, Arnold 1,1kg en Benny 2,0kg, wat naar mijn inziens toch wel wat te weinig was op zulk mooi water, veel scheepvaart ook weer, maar daar zou de vis zich niets van moeten aantrekken.

    Vrijdagmiddag weer richting camping, om daar tegenover de 2e sessie te gaan doen, iedereen mooi uitgestald en het vissen kon beginnen, gelukkig had ik hier meer geluk, en kon ik al gauw mijn 1e voorntje binnen takelen, hier vong iedereen redelijk, met gewichten van Riekus 8,5kg, Arnold 4kg, Benny 2kg en ik 1,7kg. Heerlijk weertje erbij, en aangezien we tegenover de camping zaten, konden de nodige biertjes ook rijkelijk vloeien, waardoor we na een moeilijke eerste nacht, s'avonds de slaap goed vatten.

    Zaterdagmorgen, de voorspellingen van het weer waren niet al te best, dus moesten we ff zoeken, naar een plek met de wind in de rug, Jeltesloot dat was op dat moment de 2e keus, bovenop de aquaduct hebben we ons neer genesteld, 2 zochten het riet links op, weer een ander op de kade links van de weg en ik zelf over de weg rechts in het gras, het was koud weer, een harde wind, maar toch met goede moed alles opgebouwd, en beginnen met het peilen van de diepte, nou diep was het een gemiddelde zink van 4.5m was niks, in het begin ging het nog met de scheepvaart, maar dat werd ook meer en meer, hetzelfde gold voor de wind, gemiddeld windkracht 6, had soms het gevoel dat ik met plato en al het water in werd geblazen, nu de vangsten, voor mij weer 0,0 dus ik kreeg al gauw het etiket opgeplakt dat ik de ochtend sessie beter kon overslaan. De vangsten waren slecht, Arnold 50gr, Benny 100gr alleen Riekus zat goed op de brazem met 5,6kg. Dit werd ook een korte sessie/

    Zaterdagmiddag, en plek opgezocht om uit de wind te gaan zitten, en dankzij google earth, had ik al wat voor ogen, aan de Sudergoawei, richting Workum, in de Aldkarre, fijne stekken met de wind in de rug was het perfect te doen, water was als een spiegeltje, de zinkjes zijn in de meren allemaal zo rond de meter, dus dat was een groot verschil vergeleken met de ochtend. Na alles te hebben uitgestald, kon het vissen weer beginnen, en de vangsten waren ook redelijk tot goed, Arnold en Riekus zaten nog een beetje in de wind, maar zoals het meestal gaat met vissen, werd de wind steeds heviger en daardoor zijn ze halverwege maar richting onze stekken gekomen, om het daar verder te proberen. De vangsten was nu eindelijk een keer aan mijn hand en kon ik op het eind 7.3kg opschrijven, Riekus 2kg, Arnold 2,8kg en Benny 3,5kg, hierbij werden ook de dikste vis gevangen door Arnold en mij, namelijk en brazem van 1900gr. Wel hebben we deze middag een bui over de parasol heen gehad, die er echt op leek, maar zoals een visser betaamd, zitten blijven.

    Zondagochtend de laatste sessie van de 5. In verband met het vertrek deze middag en de wind, hebben we gekozen om maar weer bij de camping te gaan zitten om het daar tussen de bootjes eens te gaan proberen, ik zelf heb 2 pickers uitgestald, 1 met gewoon voer en maden, en een ander met method voer en boilie, aan de gewone vong ik nog wel iets, maar aan de method, alleen een lijnzwemmer gehad, dus deze ochtend was ook niet echt veel voor mij(zullen ze dan toch gelijk hebben?). Omdat we s'middags ook weer richting huis gingen, vond ik het wel prima, maar niet voordat we weer de hele boel, nat konden inladen, want weer een paar buien gehad, de wind ging ook steeds meer op de stok staan, waardoor het minder vissen werd. De visvangsten waren; Arnold 6kg, Riekus 3kg, Benny 2,3kg en ik kon 300gr noteren.

    Al met al een leuk weekend gehad, maar de vangsten bleven toch een beetje uit, als je bekijkt dat de overall winnaar Riekus in totaal 25,4kg had, is dit niet een vangst om over naar huis te schrijven, maar volgend jaar beter, want dan gaan we zeker weer.
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎