eerste poging op barbeel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • borkentio
    Newbie
    • 15-10-2009
    • 35
    • hengelo

    eerste poging op barbeel

    hallo,

    Morgenavond ga ik mijn eerste poging doen om een barbeel te vangen op de ijssel..

    Aangezien het de eerste keer is verwacht ik er nog niet veel van, maar we zullen zien..

    Ik heb geen echte barbeel hengels dus samen met mijn vader zullen we twee feeders en twee karperstokken in gaan zetten. Alleen even kijken of ik de rodpods zo neer kan zetten zodat ze een beetje rechtop komen te staan.

    Een extra lange stok voor het net, echte barbeel pellets van solubaits en ook barbeel voer voor de korven moeten het gaan doen..

    Op drie molens zit nylon en op de feederstokken zit nylon (25/00).. Ik heb mijn eigen onderlijnen gemaakt van 20/00 fluorcarbon van ongeveer 1 meter met een maatje tien haak met hair en sylocoonslangetje om de hair mooi op de plek te houden. Als korf heb ik gekozen voor 100 gram met van die pinnen. ik monteer ze op de hoofdlijn met een systeem zodat ze worden opgevangen door een grote kraal waar de swiffel van de onderlijn een beetje vast inzit..

    Nu hopen dat we een mooi plekje kunnen vinden ergens in de buurt van deventer..

    ik heb er enorm veel zin en hoop dat we iets gaan zien..

    ik zal jullie op de hoogte houden van de resultaten

    gr
    Marcel
    uut hengelo
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    #2
    Good luck,petri heil,bonne chance
    barbeel vissertje

    Reageer

    • borkentio
      Newbie
      • 15-10-2009
      • 35
      • hengelo

      #3
      was helaas niks...

      had korfjes van max 140 gram eraan maar die gingen vol gas mee in de stroming... Volgende keer nog maar zwaarder proberen?

      Wel een paar tikken gezien maar geen idee wat dat was, omdat het de eerste keer was mist hier toch wel de ervaring. Volgende keer een truukje proberen van het karpervissen; klein beetje putty onder het haakje zodat hij sneller haakt.. misschien helpt het.

      Ga aanstaande zondag weer een poging doen, plekje was wel magisch.. auto achter me en lekker op ruime krib vol in de stroming in de buitenbocht..

      De rodpod van het karperen voldeed wel maar ideaal was het niet, misschien even een goedkope strandsteun ophalen bij raven.

      Reageer

      • dirkpost
        Frequent aanwezig
        • 26-09-2008
        • 156
        • Rijssen

        #4
        Wat is dat dan precies??
        Putty aan het haakje?
        gr Dirk

        Reageer

        • borkentio
          Newbie
          • 15-10-2009
          • 35
          • hengelo

          #5
          kneedbaar lood, dan kun je een klein beetje rond de lijn kneden, als een vis dan alles naar binnen slikt gaat het haakje automatisch recht staan om te prikken. nadat ik dit ben gaan gebruiken bij het karpervissen gingen mijn vangsten enorm omhoog..

          je plakt het net onder het haakje..

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎