voeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

    voeren

    geachte karpervissers
    als ik mag vragen ben geen karpervisser maar ben wel benieuwd na als jullie voor voeren hoeveel aas of voer word er dan gebracht ik wil graag brasem vangen en ik denk nog steeds dat de karper vissers alles als eerste uit vinden ook voor de brasem
    vriendelijke groet hbtje
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie
  • Rob van Halteren
    Waslijnwerper
    • 03-04-2003
    • 192
    • Den Haag

    #2
    de hoeveelheid voer die je gebruikt tijdens voorvoeren ligt ook aan het type water, maar als standaard kan je het gebruik van maximaal 1 kilo per keer voeren als regel zien(verdeeld over meerdere plekken of 1 grote plek)
    M.Vr.Gr.

    Rob

    Lets Go Fishing.nl

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Ligt eraan waarmee je voert.
      Als je wilt voorvoeren op brasem zul je toch moeten denken aan bijv. maïs of duivenvoer.
      Van deze kleine voerdeeltjes (paricles) kun je best een grote hoeveelheid voeren, mits het water niet al te klein is. Ik zou dan per voerbeurt in totoaal een kilo of 2, 3 nemen en dit verspreid over het water voeren. De stekken waar je op vist zou ik voorzien van wat extra voer. Kost toch niks deze voersoorten.
      Ik koop duivenvoer in voor 3,70 euro per 5 kg.

      Reageer

      • Siff-Cop
        Newbie
        • 27-07-2005
        • 19

        #4
        ik denk dat het heel groote verschillen tussen het voeren in de enkele wateren geeft.
        het is toch en verschill of je in en kleine water vist of als je in een groot meer of in en Kanal/stroom
        gaat voeren/vissen.
        je kunnt en water ok kapot voeren.
        je moet altijd kijken hoe groot het water is, wat voor en water , hoe veel vissen zijn er in, welke jaar tijd, warmte van het water.

        ik denk dat et an en Kanal/strom niets zo erg is als je dar veel veel kilos voert en ook niet an en groot meer van 100ha en grooter, maar als je an en kleine vijver met 2ha vist en daar iedere dag over 2 weeken 1 of 2 kilos gaat voeren daat niet heel goed is voor het water.
        Want wat gaat geboeren als de visse niet alles kunnen op eten, het gaat vuilen en in het slechste geval gaat het water omkantelen of de visse gaan niet meer op die plaats waar je gevoerd heeft.

        weinig is vaak meer
        alleen maar dikke

        groetjes

        People in this World, relax!!!

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎