Vissen in Frankrijk

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gerrit
    Newbie
    • 07-07-2005
    • 1

    Vissen in Frankrijk

    Hallo allemaal,
    ik ga eind augustus karpervissen op Vallee Lake in Normandie Frankrijk.
    Is er hier al eens iemand geweest, zo ja heeft die dan nog nuttige tips voor mij.
    Hoe te vissen, eigen bollies ed.

    Groeten,

    Gerrit
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Hierbij een link van de site van carpconnections.



    Staat zeer veel info op, en ik zie dat er mooie vissies worden gevangen.

    Succes en groeten,
    Pierre


    [Gewijzigd door Pierre op 07-08-05 at 11:31 AM]

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Op de bovenstaande site staat (toen ik ff doorlas) ook het volgende.

      Het karperbestand op Vallee Lake is goed te noemen. In de winter van 2003 is het originele kleine bestand van 15kg. plus karpers naar schatting verdubbeld met karpers wederom vanaf 15kg. en zwaarder. Deze uitzetting bracht het bestand op een honderdtal vissen van 30 pond en zwaarder! Het afgelopen seizoen heeft men op dit oorspronkelijke bestand gevist en de resultaten liegen er niet om.


      Ik heb sowieso altijd heel erg mijn twijfels bij betaalwateren, zoals Vallee Lake. Het aantal van ongeveer 50 30+ ponders is dus in één winter verdubbeld tot ongeveer 100 d.m.v. uitzettingen. Ik begin me dan toch een paar dingen af te vragen.

      1. Is dit goed visserijbeheer of is dit puur en alleen voor de euro's. (Meer zware vis is meer klanten). Ik denk het laatste want volgens mij is het toch niet goed als er in één winter tijd minstens 1500 kg karper bijkomt.

      2. Waar haal je opeens 50 30+ ponders vandaan????? Uit een kwekerij of zijn het van her en der vandaan gejatte vissen.
      !@#$

      Groeten,
      Pierre


      [Gewijzigd door Pierre op 07-08-05 at 02:31 PM]

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Me zo'n dinge ben je nooit zeker maar feit is dat veel vissen op zo'n waters duidelijk herkend worden en afkomstig zijn van openbaar water. Het gaat em hier idd meestal om de euro's.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎