Stekkenpeezers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    Stekkenpeezers

    ~_~ :@ Moi,

    Hebben jullie daar nu ook zo'n last van, dat je net hebt gevoerd en gaat eten enz. en dat als je terug komt dat er een ander op jou stek zit.
    Of wat nog erger is, je hebt al weken lopen voeren op een plek en dan in eens gaat er een ander bewust zitten vissen.
    Afgelopen maanden is mij dit een aantal keren over komen, en ik moet zeggen ik vindt dit niet prettig, vooral niet als je met de mensen hebt gepraat en ze dus weten dat jij op die plek voert en vist.
    Toevallig de laatste plek vorige week nog, ik vis daar al een aantal weken 2 of 3 keer per week, de karper was er al leuk aan het azen.
    Nu ik kan je wel vertellen dat ik pisnijdig was, maar ja het water is van ons allemaal, maar ik heb de keer dat ik er weer ging vissen niks gevangen en nog geen karper weer gezien.
    Maar goed ik hoop dat als ik volgende week weer ga vissen dat mijn stek dan weer op orde is of komt, want om een derde maal dit seizoen van ( vaste )plek te veranderen voel ik niks voor.
    Ik vis tussen door wel eens op een ander stekkie maar ja je hebt zo je voorkeur.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
  • polestare
    Komt net kijken
    • 14-01-2005
    • 93
    • NRW

    #2
    Eigenlijk een zinloze topic, er is nog niets gebeurd en toch al zeuren.
    Vraag wie is hier de stekkenclaimer,een vloerplek aanleggen geeft GEEN rechten, mag er wel voorgevoerd worden ~0

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Sorry ze maar da kan er bij mij ook nie in. Ik heb net 82 eitjes verwerkt en das tijd en geld da ik liever aan men eigen besteed. Als ze het weten moeten ze der in mijn ogen wegblijven. Zo ken ik ondertussen bijna alle locals op mijn water en wij kome goe overeen. Ik vis op mijn stek en zij op die van hun. Kanaal is lang genoeg.
      Als er iemand met mij komt praten en die komt effe doodleuk achter mijne rug op men stek zitten ga ik da echt nie verdragen. Ik ga ook geen geweld gaan gebruiken maar ik ga gewoon naar huis en ga mijn "zakje" boilies halen en tis gedaan me zeveren.
      Mensen die het nie weten vriendelijk aanspreken. Zolang het rustig blijft gaat dat allemaal.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Henny
        Banned
        • 21-04-2005
        • 10

        #4
        Vind dit niet een zinloze topic hoor. Wat je zegt is een veel voorkomend probleem bij het karperen. Wat je het beste kunt doen is eigenlijk gewoon je mond houden en gaan voeren als er niemand vist(bijvoorbeeld als het donker is). Wat je ook kunt doen is die andere vissers eens vriendelijk uitleggen dat je er gevoerd hebt enzo. Maar zoals je zegt wist deze dat je aan het voeren was en dan ben je toch wel iemand die beter geen karpervisser kan worden, dit is alleen maar profiteren van andermans harde werk. Een voerplek aanleggen geeft dat wel geen rechten maar het is wel zo netjes als je elkaar respecteerd en niet de weg zit. Daarom is het vaak ook handig omdat met andere vissers die ook hetzelfde thuiswater als jou hebben duidelijke afspraken te maken. Bijvoorbeeld of je met hetzelfde gaat voeren, wie waar gaat vissen en wanneer enz.

        Reageer

        • roeln
          Newbie
          • 24-08-2004
          • 38
          • Ternat

          #5
          Je kan altijd eens proberen een bordje te plaatsen : "gelieve deze visstek vrij te houden op 8 juli".

          Als ze er dan nog expres gaan zitten, dan dagen ze echt wel uit ....

          Reageer

          • Ton
            Frequent aanwezig
            • 13-11-2003
            • 126

            #6
            Komt ook bij witvissen voor, Vangt iemand goed dan zit de dag erna iemand anders op zijn plek. Zelfde als je regelmatig karper vangt wordt je in de gate gehouden en zullen mensen op je stek gaan zitten. Zo is het leven nu eenmaal ,niet leuk maar ja.
            Ik denk niet dat voeren rechte geeft. Verstandiger is om op meerdere plekken voerplekken aan te leggen. Iedereen heeft zijn favoriete stek, maar toch. Laat je dag niet bederven leg meerdere stekken aan zodat je de keus hebt. En plaats van 1 kilo boilies op een plaats in het water te flikkeren gooi je op 4 plaatsen 250 gram boilie of minder. Deze methode werkt en je verpest je visdag niet. Iedereen heeft gelijke rechten of je nu voert of niet Wat is mooier iemand op jouw stek en die vangt niets en jij zit een stuk verder op een andere stek van je en vangt. Geeft toch zeker een kick.

            gr ton

            Reageer

            • Pieter Stam
              Tinca Tinca
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Ik zou het niet eens WILLEN, op een stek vissen die een ander heeft voorgevoerd.
              Er zijn van die mensen, die dit wel aantrekkelijk vinden. Dat kan er bij mij niet in.

              Probleem is dat je er haast nikst tegen kunt doen. Hooguit een 'goed' :? :@ !@#$ gesprek.

              Groeten,
              Pierre

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Het enige dat werkt, is volgens mij een water uitzoeken, waar weinig op wordt gevist. Wat ook goed werkt is het consequent stilhouden van je vangsten en stilhouden van het aas waarmee je vist en voert. Dat is lastig maar werkt wel.

                Reageer

                • warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1496
                  • haacht

                  #9
                  De serieuze karpervissers waar ik mezelf wel onder mag rekenen die blijven weg als ze weten dat er ergens gevoerd wordt.
                  Als ik het weet van iemand die het express doet terwijl er nog ruimte zat is, en ge zit nie aan een brug ofzo gaat er 100 kg mais in.
                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Is denk ik ook niet helemaal dé oplossing warhead,
                    Ik denk wel dat ie een hoop brasems vangt......

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1496
                      • haacht

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

                      Is denk ik ook niet helemaal dé oplossing warhead,
                      Ik denk wel dat ie een hoop brasems vangt......
                      Oh enkel en alleen voor de reactie te zien zou het al de moeite zijn.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      • Pieter Stam
                        Tinca Tinca
                        • 11-10-2002
                        • 2882
                        • NL

                        #12
                        Dan zou ik gelijk een complete vrachtwagen bestellen.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎