strandsteun

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    strandsteun

    hallo , ben vandaag naar de hengelsport beurs geweest met mijne vriendin en heb bij een stand aan de linkerkant (als je binnenkomt) beetje in midden-achteraan een strand hengelsteun zien staan van een merk dat ik vergeten ben...nexxus of sunnex, ofzoiets? er stonden 2 strandhengels in opgesteld. prijs was 45 euro.

    ik ben op zoek naar een strandsteun voor het barbeelvissen en natuurlijk de strand/ pier visserij. deze steun die was mooi hoog opgesteld, licht materiaal...alles kon gedemonteerd worden, andere 'steunen' konden erop geschroeft worden. en naar mijn mening zeer stevig. heb ook andere steunen gezien voor het strandvissen bv de albatros..ziet en voelde minder stevig aan zelfs.

    wie kent het merk en wat is uw ervaring ermee?

    de eigenaar die vertelde dat ze een 'eigen merk' van de groothandel leverancier hadden opgesteld...

    graag jullie hulp svp
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Hey Jthd,
    heb die steun ook gezien.
    Een vismaat van me heeft iets dergelijks gekocht in Duitsland. Zeer solide.
    Ik heb die (flut) steun van albatros, ron thomson, en daiwa (allemaal dezelfde steun) ook. Baggerding. Kan niet anders zeggen.
    Ik was op zoek naar een degelijke steun om m'n hengels hoog af te steunen en vond op de "meerval-site" van Rix hengelsport een soortgelijke steun als die mijn maat heeft en die jij hebt gezien.

    Bekijk die steun maar eens.

    gr.Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      hey fpulles...thanx. ja ik heb dus ook dat idee..flutsteun van albatros...damn die steun zag er serieus stevig uit en makkelijk op te bergen, alles af en op te monteren...en zeer groot te maken. denk ideaal voor strandvissen en barbeelvissen. ik weet het merk niet meer precies helaas. ..was bij van der kolk hengelsport uit enschede dnek ik...heb online de plattegrond van de beurs gezien en naast raven stonden ze.
      merk was nessex of sennex ofziets...een niet herkenbaar merk , althans ik heb er nog niet van gehoord. iemand wel?? ervaringen?

      Reageer

      • Mosselman
        Een wat oudere jongere
        • 13-01-2009
        • 259
        • Haren

        #4
        Hallo,

        Zelf heb ik deze voor de barbeel.
        Iets duurder misschien, maar bevalt mij super.

        #Hengelsportsappemeer , #Spro , #Strategy , #Cresta , #Freestyle , #Preston , #Korum , #Avid Carp , #C-Drome , #Sonubaits , #Dam , #Mad , #Effzett , #Svendsen Sport , #Okuma , #Prologic , #Savage Gear , #Ron Thompson , #Lion Sport , #Zammataro , #Evezet ,#Trabucco , #Gamakatsu , #Rive , , #Ecogear , #Lodex , #Arca , #Fix2 , #Albatros , #Soul , #Predox , #Rig Solution , #Rapture , #Keitech ,#Trophy , #GMS , #Frenkies dobbers , #Timm's dobbers , #Drennan #Vitalbaits # Nytro , #Sonik ,#Robinson ,


        Succes.
        Groeten Harry

        Reageer

        • JohnathanDoe
          Met enige kennis...
          • 15-07-2007
          • 275
          • antwerp centre

          #5
          hey mosselman thanx voor de reactie. ja lijkt beetje op die van de albatros he...persoonlijk heb ik de albatros nu gezien en vind die 'klein' vergeleken met diegene die ik gezien heb op de beurs. en lijkt minder stabiel. de zwarte mad cat meervalsteun bij rix hengelsport bevalt mijn eigenlijk ook wel erg....(vind zwarte persoonlijk ook mooier)
          lijkt beetje op diegene die ik op de beurs heb gezien.

          wat vonden jullie van de beurs? al eerder naar hengelsport beurzen geweest (ikku niet) en de vergelijking? binnenkort is ook in kortrijk of gent een hengelsport beurs..schijnt de grootste van europa te zijn?? ervaring mee?

          Reageer

          • bliekvanger
            Newbie
            • 01-08-2010
            • 23
            • Uithoorn

            #6
            Tja, hengelsteunen.
            Ik heb er genoeg gezien op de beurs.
            Hoog of laag, simpel of ingewikkeld, voor ieder is er wel wat te zeggen.
            Ik vindt de lage steun van X2 van Vlemmix wel wat, lijkt makkelijk om mee te nemen in de auto, maar lijkt mij te laag voor tijdens zeevissen op een pier met blokken (IJmuiden of Scheveningen), maar lijkt mij wel weer geschikt voor op een strekdam bij een rivier of havenhoofd.
            Dan de Shakespeare SALT die is lekker hoog, maar is een draak voor in een kleine auto, er kan ook nog een tentje aan vast geknutseld, en kan compleet met alles ook nog in een bijgeleverd foudraal, dit is de keuze voor mijn volgende strandsteun.
            Deze steun lijkt mij niet te ingewikkeld en niet voorzien van onnodige bevestigingen en zut die er af rotten door het zoute water.
            Ja, en je kunt spoelen met zoet water tot je een ons ziet, het gaat toch roesten.
            Ik heb nu een simpele steun van Breakaway, en die doet zijn naam eer aan, tot twee keer toe de kunststof "crossbar" gebroken toen de steun omviel, en de verzinkt stalen boutjes die de aluminium buis vastzetten aan het koppelstuk zijn bijna "gaar" geroest, nog een winterseizoen en dan is het gedaan met deze steun.
            Wat wel weer een voordeel is dat er een schroefdraad gat in getapt zit waar een "buzzer bar" (karper jargon) op vast gezet kan worden, dat is de afgelopen jaren de redding voor deze hengelsteun geweest.
            Ik hoop dat je hier wat mee kan.
            Groeten, bliekvanger.

            Reageer

            • JohnathanDoe
              Met enige kennis...
              • 15-07-2007
              • 275
              • antwerp centre

              #7
              hoi bliekvanger...thanx voor de reactie. ik heb hengelsport van der kolk uit enschede een mailtje gezonden of ze die strandsteun nog hebben staan en of ik die nog een keer kan komen bekijken en misschien kopen. dus ben effe op wachten...

              jammer genoeg zijn er geen hengelsport winkels waar ze echt 'alles' hebben staan. zodat je er kan zien, voelen ...en dan pas keuze maken.

              Reageer

              • fpulles
                omgeturnd
                • 15-02-2008
                • 1260
                • Eindhoven

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Mosselman
                Hallo,

                Zelf heb ik deze voor de barbeel.
                Iets duurder misschien, maar bevalt mij super.

                #Hengelsportsappemeer , #Spro , #Strategy , #Cresta , #Freestyle , #Preston , #Korum , #Avid Carp , #C-Drome , #Sonubaits , #Dam , #Mad , #Effzett , #Svendsen Sport , #Okuma , #Prologic , #Savage Gear , #Ron Thompson , #Lion Sport , #Zammataro , #Evezet ,#Trabucco , #Gamakatsu , #Rive , , #Ecogear , #Lodex , #Arca , #Fix2 , #Albatros , #Soul , #Predox , #Rig Solution , #Rapture , #Keitech ,#Trophy , #GMS , #Frenkies dobbers , #Timm's dobbers , #Drennan #Vitalbaits # Nytro , #Sonik ,#Robinson ,


                Succes.
                Juist Mosselman, dat is die steun die vele namen heeft..... Jenzi blijkbaar ook al.

                Ikzelf heb hem gekocht in een daiwa foedraal.

                Ron Thompson en Albatros leveren dezelfde.

                Na een half jaar dit ding gebruikt te hebben bij het barbeelvissen valt ie bijna uit elkaar van ellende.

                Kan ook in de topic "miskoop van het jaar".

                Grjus
                Frank
                oude hond kan ook trucjes leren

                Reageer

                • Mosselman
                  Een wat oudere jongere
                  • 13-01-2009
                  • 259
                  • Haren

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                  Juist Mosselman, dat is die steun die vele namen heeft..... Jenzi blijkbaar ook al.

                  Ikzelf heb hem gekocht in een daiwa foedraal.

                  Ron Thompson en Albatros leveren dezelfde.

                  Na een half jaar dit ding gebruikt te hebben bij het barbeelvissen valt ie bijna uit elkaar van ellende.

                  Kan ook in de topic "miskoop van het jaar".

                  Grjus
                  Frank
                  Kan me niet voorstellen dat dit ook voor de Jenzi geldt.
                  Heb hier goede ervaringen mee, erg degelijk.
                  Groeten Harry

                  Reageer

                  • JohnathanDoe
                    Met enige kennis...
                    • 15-07-2007
                    • 275
                    • antwerp centre

                    #10
                    heb contact gehad met vd kolk uit enschede en die vertelden met dat de strandsteun van hun van het merk suxxes is?? is duitse makerlij zo te zien op de website....heb er één besteld. ben benieuwd..ca 50 euries maar dus ....

                    Reageer

                    • fpulles
                      omgeturnd
                      • 15-02-2008
                      • 1260
                      • Eindhoven

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Mosselman
                      Kan me niet voorstellen dat dit ook voor de Jenzi geldt.
                      Heb hier goede ervaringen mee, erg degelijk.
                      Gelukkig maar. Waarschijnlijk heb ik dan een kneus getroffen...
                      oude hond kan ook trucjes leren

                      Reageer

                      • wimwijchen
                        Komt net kijken
                        • 27-03-2007
                        • 74
                        • wijchen

                        #12
                        Hallo,
                        Ik vis zelf veel aan de nieuwe waterweg en halen onze spullen en aas meestal in Oostvoorne bij Avicentra. Nu heeft mijn maat daar een steun gezien die er goed uitziet van aluminium. Ook nog voor minder geld als die jullie voor ogen hebben. succes met je zoektocht.

                        Wim

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎