doe ik iets verkeerd.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • johandebruin
    Newbie
    • 27-04-2005
    • 14

    doe ik iets verkeerd.

    Beste karpervissers,
    ik ben vandaag weer is wezen pennen. Resultaat 1 brasem 5 kopvoorns en 1 mooie schubkarper. Ik vis met mais en een sensas 3000 voertje. Nu is mijn vraag of ik dit de juiste manier is. Ik heb natuurlijk een mooie karper gevangen maar zeggen de bijvangsten ook iets over het water en vis ik wel diep genoeg aangezien ik ook andere soorten vang? Alle tips zijn welkom want ik heb grote karpers zien zwemmen, die moeten toch ook te vangen zijn.
    groet johan
  • Zappa
    Banned
    • 07-03-2003
    • 324

    #2
    .......maar zeggen de bijvangsten ook iets over het water?

    Of over het voertje? :headscratch: :headscratch: :? :? :?

    Reageer

    • johandebruin
      Newbie
      • 27-04-2005
      • 14

      #3
      of over het voertje ja maar goed de vraag blijft hetzelfde

      Reageer

      • Henny
        Banned
        • 21-04-2005
        • 10

        #4
        Wat zappa bedoelt is dat jeje voer misschien eens moet veranderen. Dat lokvoer wat je gebruikt lokt waarschijnlijk veel witvis aan. Werp als voer gewoon eens alleen 2 flinke handen mais bij je pen. Dan houd je de witvis waarschijnlijk van je stek en zo maak je meer kans op een karper...

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Overschakelen op boilies. Er mee vissen en voeren en die mais enzo laten voor wat ze zijn.
          Het is idd voornamelijk dat grondvoer dat witivs aantrekt. Partikelmix kan je ook proberen maar das natuurlijk ook witvisgevoelig maar op sommige waters werkt het beter dan boilies.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • visseninpolen
            Met enige kennis...
            • 01-01-2005
            • 301
            • wichmond

            #6
            Als ik met puur mais voer en vis, ook al vis ik zwaar op de bodem. dan vang ik alsnog alleen maar voorn (grote) en brasum en blei. Dus ik zou zeggen, wil je geen bijvangsten? Vis met iets anders.....
            Hoewel ik met boilies en tijgernoten helemaal niets ving (maar ik ben dan ook (nog) geen echte karpervisser)

            ryby ryby ryby i duzo ryb

            Reageer

            • Henny
              Banned
              • 21-04-2005
              • 10

              #7
              Johan had het volgens mij over het pennen... Vandaar dat ik dan eerst met mais aankom. Gaan we statisch vissen dat is het weer een heel ander verhaal. In eerste instantie grijp ik dan ook naar de boilie of ander groot aas als deze werkt. Met het pennen vis ik namelijk meer op stekken waar alleen karper zit en voer dan ook redelijk zodat die paar witvisjes de stek niet overheersen.
              Visseninpolen ik weet niet waar je vist maar wat je noemt is vooral het geval op rivieren en kanalen. Hier zit over het algemeen weinig(maar wel grote en sterke) karper en meer witvis. In dit geval kun je dan inderdaad veel beter met (grote)boilies vissen want dat je dan niks vangt hoeft niet perse aan het voer te liggen.

              Groet

              Reageer

              • johandebruin
                Newbie
                • 27-04-2005
                • 14

                #8
                bedankt Henny,
                Het is een kanaal in de polder van 12 meter breed en kilometers lang. Volgens mij is er niet veel gevist en ik heb grote karpers zien zwemmen. Het enigste is dat de witvis me meer bezig houd dan de karper. Het punt is een beetje dat ik wel een ander voertje of aas wil proberen zoals boilies alleen ik daarvoor informatie moet hebben over onderlijnen en dergelijke want die gebruik ik nu niet en zal ik gaan moeten aanschaffen. Veel mensen verklaren mij voor gek dat ik wil penvissen met zoiets als boilies. Het voertje is voor grote karper, staat op de verpakking (maarja ik weet niet of er gewoon teveel witvis zit).
                groet johan

                Reageer

                • visseninpolen
                  Met enige kennis...
                  • 01-01-2005
                  • 301
                  • wichmond

                  #9
                  Ik vis ook op kanalen of haventjes die daar aan grenzen (bij mij in de buurt). Ik weet vanuit het witvissen, dat lokvoeren uit kant en klare verpakking, altijd ook andere vissen trekt. Dat heeft met de attractieviteit (als ik het goed schrijf) te maken. Er batst voer in het water, dat trekt voorn, als die er een poosje zit komt de brasem en op dat moment is het voer meestal al goed verzadigd met water en werkt het minder. Brasem lust ook graag karpervoer, want ook de brasem is een zoetekauw. Als je dus op karper alleen wil, zal het aas groot moeten zijn. De voorn krijgt het dan zeker niet in zijn bek en de brasem is groot als het in zijn bek past. Hiermee sluit je de kans op andere vis uit. Over de onderlijnen kan ik je niet veel vertellen, ik gebruik gewoon een lood aan een slangetje en daar een kant en klare onderlijn aan met zo'n boilielusje onder. Maar volgens mij kan je ook zo'n lus maken aan je eigen haak en dan die aan je penhengel. Toch?
                  ryby ryby ryby i duzo ryb

                  Reageer

                  • hbtje
                    Sportvisser
                    • 02-02-2005
                    • 773
                    • heerde

                    #10
                    bEN GEEN KARPER VISSER MAAR VIS JE MET BLIK MAIS OF MET GEWEEKTE MAIS?
                    DENK DAT JE MET GEWEEKTE MAIS MINDER KANS HEB OP BIJ VANGSTEN OMDAT DIE WAT HARDER IS EN DE KARPER LUST DAT WEL KAN NATUURLIJK ALTYD GEBEUREN DAT JE OOK BRASEM HEB ALS BIJ VANGST MAAR DENK WEL DAT MINDER IS.
                    VRIENDELIJKE GROET HBTJE
                    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1496
                      • haacht

                      #11
                      Der is maar een manier om witvis zo best mogelijk te vermijden tijdens het karpervissen en das uitsluitend voeren en vissen met boilies en das nog nie 100% waterdicht . Moet je ook weten dat groot aas geen garantie is voor grote brasem. Het is nl niet het aas dat ie moet binnenspelen maar de haak alleen is al genoeg.

                      Maar ik voerde in het begin met partikels en bollen. Eerste nacht 3 brasems en ne winde op 20mm'ers.
                      Ik stopte met partikels en begon iets meer boilies te voeren. Sindsdien heb ik nog ene roofblei gevangen en geen ander bijvangsten meer. Sessie of 20 dus toeval is het zeker nie.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      • johandebruin
                        Newbie
                        • 27-04-2005
                        • 14

                        #12
                        ik heb jullie advies opgevolgt een sessie van 2 uurtjes leverde de volgende 2 karpers op en 1 winde.

                        [IMG]www.intrajohan.nl/johandebruin1.jpg[/IMG]
                        [IMG]www.intrajohan.nl/johandebruin2.jpg[/IMG]

                        En dat alleen op mais zonder voor te voeren, mijn dag kan niet meer stuk.
                        thnx!

                        Reageer

                        • Henny
                          Banned
                          • 21-04-2005
                          • 10

                          #13
                          Gefeliciteerd Johan
                          Hoop dat je er nog grotere mag vangen.

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            Tinca Tinca
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #14
                            Leuke visse,

                            Der is maar een manier om witvis zo best mogelijk te vermijden tijdens het karpervissen en das uitsluitend voeren en vissen met boilies en das nog nie 100% waterdicht . Moet je ook weten dat groot aas geen garantie is voor grote brasem. Het is nl niet het aas dat ie moet binnenspelen maar de haak alleen is al genoeg.
                            Er zijn ook nog andere aassoorten die (redelijk brasemproof) zijn, en waar je prima mee kunt pennen.
                            - Tijgernoten (daar vang ik ook zelden never een brasem op)
                            - Harde worst. Zoals kookworst, of cervelaat.
                            - Grote harde hondenbrokken (dus niet die uit blik, want dan vang je je scheel aan de brasem)

                            En ff tussen haakjes. Met de pen vind ik het helemaal niet vervelend om een brasem te vangen. Alhoewel ik ze ook wel in het water onthaak, want ze zijn mij toch wel iets té slijmerig. Als er karper op je stek zit vang je sowieso geen brasems. Zodra je een brasem vangt weet je namelijk één ding zeker. En dat is dat er géén karper op de stek zit. Als je statisch vist is het natuurlijk uitermate vervelend, om steeds je montage weer pico bello op je stek neer te leggen.

                            Groet,
                            Pierre


                            [Gewijzigd door Pierre op 07-01-05 at 12:33 AM]

                            Reageer

                            • johandebruin
                              Newbie
                              • 27-04-2005
                              • 14

                              #15
                              ik vind het ook niet erg om af een toe een brasem te vangen, maar 2 karpers en 6 windes was voor mij iets te veel witvis. Kan iemand mij uitleggen hoe ik tijgernoten moet gebruiken, waar koop ik die, hoe bereid ik ze en hoe bied ik ze aan?
                              thnx

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎