Verschil Shimano Tackle en diverse materiaal vragen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kahuwat
    Newbie
    • 16-06-2005
    • 6

    Verschil Shimano Tackle en diverse materiaal vragen

    Ik heb pas mijn oude gear verkocht en nu ben ik op zoek naar nieuwe gear. Ik heb mijn oog laten vallen op gear van Shimano. Maar daarover heb ik nog enkele vragen:

    Wat is het verschil tussen de Shimano Catana hengels met modelnummer CATAX12250DL en CATAX12250? Ze hebben beide een testcurve van 2.5 lbs en zijn even lang.

    Wat is het verschil tussen de Shimano baitrunners Aero GTE-5000/6000/8000 B? Ik ben van plan lijn dikte 0.30mm te gebruiken en ik vis niet op de lange afstand. Zijn er fysieke verschillen (muv spoelgrootte, dus 8000 in lengte echt langer dan 5000)? Welke is geschikter voor mijn type vissen (70/80 gram lood, short/medium range)?

    Ik wil dit alles online bij Marcel's Tackeshop of Raven bestellen. Zijn die shops betrouwbaar? Zijn er goedkopere online shops (of fysieke shops in omgeving Den Haag)?
  • Rob van Halteren
    Waslijnwerper
    • 03-04-2003
    • 192
    • Den Haag

    #2
    Hoi Kahuwat

    De CATAX12250DL heeft ogen met 2 pootjes de CATAX12250 ogen met 1 pootje
    Ik heb zelf de CATAX12250DL en ben er zeer tevreden over (ook gekocht bij Marcels Tackleshop)

    Het verschil tussen de molens is de grote van de molen/molenspoel en daarmee de lijncapaciteit.
    Wederom geen miskoop als je besluit tot aankoop over te gaan.

    Je zou ook eens kunnen gaan kijken bij Paddy Hengelsport in Voorburg of bij CarpsCabin in Benthuizen.
    Hun aanbod is zeer divers te noemen en voor elk wat wils.

    Hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent?
    Succes bij het zoeken naar nieuw materiaal!
    M.Vr.Gr.

    Rob

    Lets Go Fishing.nl

    Reageer

    • Ton
      Frequent aanwezig
      • 13-11-2003
      • 126

      #3
      Hoi

      Ik heb ook shimano hengels. Shimano Technium 366, 80 gram. Gekozen voor ogen met 2 pootjes. Zijn steviger en beïnvloeden niet echt de actie van de hengel. Ik heb op deze hengel de Shimano Baitrunner Aero GTE 8000B en vis met 28/00 en 30/00 lijn.
      Ben er zeer tevreden over.
      gr.Ton

      Reageer

      • Kahuwat
        Newbie
        • 16-06-2005
        • 6

        #4
        Ok, bedankt voor de reacties. Ik ga ook die dubbelpoots halen. De molen wordt waarschijnlijk de 8000B. Welke goede online shops zijn er nog meer?

        Reageer

        • Ton
          Frequent aanwezig
          • 13-11-2003
          • 126

          #5
          Kahuwat

          Ik heb geen ervaring met online shops. Persoonlijk kies ik liever voor een leverancier waar ik alles haal.
          Vaak is er dan ook wat korting te regel. Veel hengelsportzaken kunnen alles bestellen. Indien bij de
          groothandel aanwezig is het meestal binnen een week daar.

          Succes met je aankoop Ton

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1496
            • haacht

            #6
            Ik had de oudere versie van de Catana, kheb gezien dat ze nu veel dunner zijn. Ik vond de mijn te stug en ben overgeschakeld op daiwa Whisker. Ik had nu wel de 3 pond versie.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎