karpervissen op vijver

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • oneil89
    Newbie
    • 08-06-2005
    • 2

    karpervissen op vijver

    Hallo,
    ik wil gaan karpervissen op een vijver,
    het is een open vijver met aan de kanten wat riet en lelies,
    nu zou ik eens wat tips willen op welke manieren ik dat kan doen en welk materiaal ik nodig heb voor die verschillende manieren

    alvast bedankt
    kom dan vissie vissie vissie
  • Jeroen1980
    Newbie
    • 05-06-2005
    • 8

    #2
    Als het warm is en de karpers zijn aan de oppervlakte kan je het proberen met een stukje korst ( wit brood het best ). Als het niet zo warm is kan je het proberen met mais daar doe ik het vaak mee maar je kan ook gekookte aardappel gebruiken enz. Karper moet je vergelijken met varkens ze eten bijna alles dus gewoon uit proberen wat het beste vangt.

    Wat voor materiaal je moet gebruiken hangt af af hoe groot de karpers zijn die er rond zwemmen maar als je langs een goede hengelsport winkel gaat kunnnen je ze daar wel wat adviseren wat je nodig hebt.

    Het hoefd niet duur te zijn tegenwoordig veel succes met vangen. Groetejs Jeroen
    Een ieder dag verschild
    denk daaraan als je er weer 1 verspeeld

    Reageer

    • Rutger
      Kurk op karper
      • 10-04-2005
      • 188
      • Ossendrecht

      #3
      Ik zou als ik jou was, maar ben zelf niet de meest expert visser, gaan vlokken op die vijver. Zo te horen is ie niet zo ontzettend groot en ik zelf een vergelijkbare plas in de omgeving. Aangezien de grootte meevalt is het water al snel wat warmer, de karpers zullen hier vaker aan het oppervlak komen dan in bijvoorbeeld een kanaal. Om te kijken of ze echt zullen bijten naar vlok kun je simpelweg een aasstekje vormen met wat stukjes brood. Bijten ze dat weg dan gooi je je vlok ertussen en heb je binnen de kortste keren een leuk karpertje aan je haak.

      Nogmaals ben zelf geen expert maar dit werkt bij mij als een trein...

      Greetz Rutger
      Het is vlees noch vis..

      http://robmeijermodelbouw.nl

      Reageer

      • Stacey
        Banned
        • 14-06-2005
        • 3

        #4
        Als ik er zou gaan vissen dan zou ik 's avonds tegen een uur of 8 gaan.
        Eerst flink boilies voeren. (JOU BOILIE NOG NIET ERBIJ GOOIEN), een half uurtje laten liggen, dan jou boilie erbij gooien en je hengel met beetverklikker in de rodpod laten staan. Ben nou niet te ongeduldig maar laat je boilie er gewoon inliggen. Als je de boilier wegtrekt kunnen de karpers schrikken en niet meer terugkomen. Veel succes.

        Gr Stacey

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Maar schrikken als ze aan het azen zijn en jij gooit je lijn erbij doen ze dan niet? %)

          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Rutger
            Kurk op karper
            • 10-04-2005
            • 188
            • Ossendrecht

            #6
            hoi Oneil89

            Weet je hoe diep het er is en de afmetingen van de vijver? Plus de ligging, is het een open gebied of meer in het bos?

            Greetz Rutger

            p.s. heb je in de tussentijd al wat geprobeerd?...
            Het is vlees noch vis..

            http://robmeijermodelbouw.nl

            Reageer

            • oneil89
              Newbie
              • 08-06-2005
              • 2

              #7
              het is tussen bomen, maar ook weer niet in bos,
              ja ik ben naar de viswinkel geweest, en heb aan de verkoper gevraagd hoe met boilies te vissen,
              ik heb dat systeem (rubberenbuis met blok lood ,dan haak met lusje en zo'n rare naald voor da lusje door de boilie te trekken)gekocht en in elkaar gestoken en ben met boilies gaan vissen, en ik heb dan gwn mijn lijn gegooid langs een overhangende boom (met opgespannen draad = goed?), en gewacht
              lang gewacht...
              maar toen ik ophaalde om te stoppen (zonder buit) zag ik dat de boilie eraf was, al dan niet eraf gehaald door een karper (?)

              ook geprobeerd met broodkorst aan de haak maar ook zonder buit (tweede lijn)


              [Gewijzigd door oneil89 op 06-16-05 at 08:35 PM]
              kom dan vissie vissie vissie

              Reageer

              • Rutger
                Kurk op karper
                • 10-04-2005
                • 188
                • Ossendrecht

                #8
                en heb je voor dat vlokken met korts een aasstekje gevormd?Want als dat in zn geheel niet opgegeten word is vlokken idd blijkbaar niks..zonde

                Greetz Rutger

                p.s.Examens gehaald, volgende hengel wordt gefinancieerd door ouders #)
                Het is vlees noch vis..

                http://robmeijermodelbouw.nl

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎