Visvergunningen buitenland.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • caracal.55
    Newbie
    • 01-01-2012
    • 4
    • Leemstraat 40 2861 OLVr-Waver.

    Visvergunningen buitenland.

    Hallo iedereen,
    Soms is het nogal moeilijk om de nodige info te verkrijgen aangaande de visvergunningen in het buitenland.Misschien krijgen we op deze manier de nodige info bij elkaar.Iedereen die weet heeft over hoe het gaat in het buitenland kan hierbij zijn steentje bijdragen zodat we een Europees overzicht krijgen voor de vakantie vissers en gepassioneerde vissers.
    Voor Nederland zijn de regels waarschijnlijk wel gekend en ik denk dat voor Belgie die ook wel gekend zijn, maar ik geef er toch graag een woordje uitleg over.
    Een Belgische visvergunning bestaat in feite niet, je hebt er één voor Vlaanderen, Wallonie en Brussel.
    Dus heb je voor elke gewest een andere visvergunning nodig.Daarnaast heb je nog 2 soorten: de goedkoopste enkel voor het vissen vanop de kant en de duurste die je toelaat van in het water te gaan staan of vanuit een bootje te vissen.Info is natuurlijk ook via het internet te verkrijgen, alhoewel ik daar van Brussel niets terug vind.Vliegvissers hebben altijd een grote vergunning nodig omdat ze het water betreden.
    Voor Vlaanderen vind je info op de postkantoren of bij portaal belgium.be.
    Voor Wallonie bij Maison de la pêche.
    Voor Frankrijk kan ik je enkel zeggen hoe het verleden jaar was,het jaar waarin ze de prijzen constant hielden maar de periodes van het visverlof halveerden.Twee jaar geleden betaalde ik voor 15 dagen vissen 30 euro, verleden jaar voor 7 dagen 30 euro.Als je dan weet dat de duurste visvergunning in Frankrijk 82 euro kost voor heel het land ben je beter af met deze vergunning als je er langer dan 2 weken verblijft.Als ik het goed voor heb kan je dit zelfs met een vergunning van 72 euro.
    Wat ik me nog herinner van Italie is dat je daar een basisvergunning koopt voor het gehele land voor heel je leven maar dat je naargelang de streek en de periode daar nog een bijkomende vergunnig moet voorzien.
  • bliekvanger
    Newbie
    • 01-08-2010
    • 23
    • Uithoorn

    #2
    Hoi,
    Ik heb deze zomer een week in Denemarken gehengeld: eenvoudig een kaart "Lystfiskertegn" betalen --> laten afdrukken --> en meenemen bij het lokale Toeristen Informatie agentschap of zelf via internet doen http://www.dagkort.dk.
    Sommige Vakantiehuisjes-verhuurbedrijven bieden deze service ook aan.
    En dan heb je nog de particuliere "Put-and-Take" vijvers: betalen aan de kassa (vaak per uur), zie ook http://www.putandtake.info.
    En de meertjes/riviertjes in eigendom bij verenigingen of particulieren: indien je weet wie/wat/waar (via Google) kun je mogelijk vooraf contact opnemen over de eventuele mogelijkheden.

    Groeten, bliekvanger.

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎