Karper vangen in een boeren sloot

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jeroen1980
    Newbie
    • 05-06-2005
    • 8

    Karper vangen in een boeren sloot

    Wat is de beste manier om een karper te vangen in een ondiepe boeren sloot.
    De karpers die hier zwemmen zijn heel erg schuw dat komt waarschijnlijk omdat er nooit gevist wordt.
    Heeft iemand voor mij een paar bruikbare tips groetjes Jeroen.
    Een ieder dag verschild
    denk daaraan als je er weer 1 verspeeld
  • Peter Compaijen
    Newbie
    • 05-06-2005
    • 4

    #2
    Hoi Jeroen,

    Misschien moet je het een keer met de pen proberen. Vis dan zo licht mogelijk en doe heel voorzichtig aan de waterkant.
    Als aas kan je bijvoorbeeld mais gebruiken maar er zijn nog zat andere aassoorten. Eventueel kan je het ook met de broodkorst proberen als de karpers bovenin liggen. Vaak zijn de vroege ochtenduren en de late avonduren het beste om te vissen.

    Succes,

    Peter #)

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Als ze heel schuw zijn zou ek nie met de pen vissen. Ze gaan gegarandeerd den draad voelen plus ge zit vlak op uw stek. Minste beweging en ze zijn dan weg. Ge kunt natuurlijk altijd is proberen en heeeel stillekes zijn. Anders gewoon met lood en 20 meter verder gaan zitten of gewoon met de vlok zonder lood.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Peter Compaijen
        Newbie
        • 05-06-2005
        • 4

        #4
        Warhead,

        Je zegt dat als je met de pen vist ze de draad sneller voelen.
        Dat licht eraan hoe dik je lijn is. Ik vis zelf altijd met 25/100.
        Als je met lood vist heb je naar mijn mening toch hetzelfde idee met de lijn, dat ze dan ook de draad kunnen voelen.
        Zou je hier iets over uit kunnen leggen?

        Groeten,

        Peter #)

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Met de pen hangt de draad vertikaal naar beneden, als je met lood vist ligt de draad plat op de grond.
          Daarmee gebruik ik bv ook een tube en stiffrigs als onderlijn. Da lijkt net op een rietstengeltje.

          Ik heb is ene keer met de pen gevist opt kanaal, der zat ne karper vlak voor mijn voeten en die intrigeerde mij.
          Ik zag em mais eten vlak in de kant en ik viste ne meter verder. Kzag mooi de belletjes lopen tot aan mijn pen. Klein tikje tegen mijn pen, boeggolf en de vis schoot de kant in. 5 keer na mekaar. Ik kreeg er genoeg van, legde mij een halve meter op grond en toen had ek em. Da bedoel ik daar dus mee. Ik viste me nen 20% onderlijn dus daar zal het zeker nie aan gelegen hebben.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Martin1972
            Newbie
            • 28-05-2005
            • 12
            • Geldermalsen

            #6
            Zoals Warhead beschrijft kan het, ik zelf doe het ook zo aan de grond onderlijn type PB line aligner eraan met een korstje brood wat lood bij de wartel voor de dobber.
            Ik vong op deze manier zo'n 1/5 week geleden een graskarper van 85 cm.

            En door het lood kan ik rustig wat verder gooien en even afwachten.

            Veel visplezier
            Martin

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎