forel vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    forel vissen

    excuse als ik het onderwerp in het verkeerde topic heb gezet mods!!

    ik ga binnenkort vissen op forelvis putten en helaas heb ik daar geen hengel voor. heb alleen feederhengels helaas. dus ben ik op zoek naar een goede allround forelhengel waarmee ik ook op bv baars of snoekbaars kan vissen. met kunstaas zeg maar...als het 'even kan' ook met 'dobber'..
    althans..heb totaal geen weet en kennis van forelvissen. heb in het buitenland geregeld wel eens op forelputten gevist maar volgens mijn met kunstaas en een dobber montage volgens mijn....te lang geleden.

    waar moet ik naar kijken? bv raven heeft in de outlet paar forelhengels staan? hoe kan ik het beste vissen op die forelputten? wat voor kunstaas kan ik het beste gebruiken...

    weet iemand info op internet waar ik veel info hierover kan verkrijgen? excuse als ik de zoveelste ben die hier over begin hahah.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Ik vis ook weleens op een forelvijver en gebruik daar gewoon een spinhengel voor. Ik heb een hengel van 2.40 mtr die ik gebruik voor het vissen met een dobber en een hengel van 2.10 mtr die ik gebruik voor het vissen met kunstaas.

    Qua montage vis ik met een schuifdobber, paar loodhageltjes en een kant en klare onderlijn van Gamakatsu. Als aas een paar meelwormen, maden of Powerbait. Qua kunstaas vis ik meestal met een Ondex spinner maatje 4 o.i.d.

    Aangezien je ook met kunstaas op baars en snoekbaars wilt vissen zou ik eens kijken naar een spinhengel met een lengte van 2.40 / 2.70 mtr en een werpgewicht tot 40 gram. Een langere hengel kan voor vissen met een dobber op forel wel handig zijn, maar
    kan voor het vissen met kunstaas te lang zijn. Qua molen zou ik een formaatje 2500 nemen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      Hoi thanx voor de reactie. Molentje heb ik nog wel..alleen de hengel moet ik nog kopen. Zal eens rondkijken...maar liefst heb ik één hengel. Geen twee verschillende eigenlijk.

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Een hengel kan prima, maar heeft alleen als nadeel dat je niet makkelijk kunt wisselen tussen het vissen met kunstaas of een dobber.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎