met mais vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • WielrennerJeroen
    Newbie
    • 25-04-2005
    • 2

    met mais vissen

    hallo, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik het beste met mais kan vissen?

    ik heb vandaag mais gekocht maar hoe moet ik ermee vissen?
    gewoon aan de haak of aan de onderlijn.

    als het aan de onderlijn moet, vertel dan ook a.u.b hoe dat het beste gaat.

    greetz Jeroen
    junior
  • Henny
    Banned
    • 21-04-2005
    • 10

    #2
    Hoe ga je precies vissen? Wil je op de bodem gaan vissen en de wat grotere karpers vangen dan kun je het beste met een hair-rig vissen zoals dat met boillies gaat... Ga je overigens met een pen of dobber vissen dan kun je de mais gewoon op de haak doen.

    Reageer

    • visseninpolen
      Met enige kennis...
      • 01-01-2005
      • 301
      • wichmond

      #3
      Ik zat vorig jaar in een kanaal te vissen met feedermethode. Ik had 4 tot 5 korrels mais direct op de haak en ving een leuke karper (voor mijn doen).
      ryby ryby ryby i duzo ryb

      Reageer

      • WielrennerJeroen
        Newbie
        • 25-04-2005
        • 2

        #4
        gewoon met een dobber, en op de bodem, dus dan zou ik wille weten hoe het het handigst is om mee te vissen (zou ik morge dan wille uitproberen)
        junior

        Reageer

        • snoeker
          Frequent aanwezig
          • 25-11-2004
          • 127

          #5
          gewoon aan de haak maar let er wel op dat het puntje van de haak vrij is om aan te slaan.
          bij meerdere maiskorrels (grootte van de haak) schuif je ze gewoon door.m.a.w
          je prikt ze op de haak en schuift ze voorzichtig door

          Reageer

          • Henny
            Banned
            • 21-04-2005
            • 10

            #6
            Jeroen gewoon zoals snoeker al zegt dus op de haak mais doen... Beter zorg je er dan ook voor dat je onderlijn met de haak zo'n 10 cm om de bodem hebt liggen. Je doet dan 10 cm boven de haak een loodje die ook op de bodem komt de liggen. De lengte van het eerste loodje naar je dobber is dan evenlang als de diepte waar je gaat vissen. In ieder geval succes

            Reageer

            • mastex
              Newbie
              • 14-05-2005
              • 4

              #7
              gisterenavond 1ste pinksterdag heb ik met succes op karper gevist en natuurlijk met mais... ik mocht na 15min aan een haak zetten in een mooi 8ponds boerenkarper met schitterend mooie roode vinnen en een lange body..
              deze vissen kom je neit vaak meer tegen of gesloten wateren waar meerendeel van de vis is uitgezet..

              de methode was ook gewoon met dobber netjes uitgelood en op 10cm van de haak gegonnen pas de loodjes.
              de mais bedekte vrijwel de hele haak op het scherpe puntje van de haak na.. dit inderdaat ook voor het zetten van de haak bij een aanbeet..

              ik vis met een match hengel van maver 4,20m en een rozemeyer 500 molen.. 10/00 gevlochten lijn

              veel mensen zullen zeggen dat gevlochtenlijn de karper meer beschadigt bij een aanbeet... maar niets is minder waar.. alleen met een match-hengel heb je een hele lange parabolische hengels in de hand die de klap van de gevlochten lijn opvangt.

              dus gewoon dobber netjes uitloden tot 10cm van je haak,mais moet vrijwel geheel de haak bedekken.. 2 voerplekjes maken en wachten maar..
              mocht je een vis geland hebben op de ene voerplek,verplaats dan gelijk naar het andere voerplekje!

              succes
              er bestaan geen stomme vragen!

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎