De maas in noord limburg

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

    De maas in noord limburg

    Hallo,

    Na een jaartje afwezigheid aan de waterkant ben ik niet meer op de hoogte van de vangsten.
    Weet iemand van jullie hoe het gesteld is met de visstand hier in de maas.

    Groet Sven
    groeten sven
  • frenk
    Frequent aanwezig
    • 10-03-2009
    • 128
    • beesel

    #2
    Hallo Sven

    Op het moment kan je voorzichtig weer een visje vangen op de maas tenminste met de feeder.
    Met de stok weet ik niet, denk dat dit niets meer wordt i.v.m. de helderheid van het water.
    Weet dat er op de maas al verschillende voorns en windes zijn gevangen en ook een paar platte.

    Groetjes Frenk.

    Reageer

    • sven
      Met enige kennis...
      • 17-10-2003
      • 396
      • Venlo

      #3
      Hoi Frenk,

      Bedankt voor de info, vaste stok is al tijden slechts plaatselijk nog te doen.
      2 en 3 jaar geleden al nauwelijks meer een platte gehaakt,alleen nog windes enzo,maar dat mag de pret niet drukken.
      Dit jaar weer met goede moed wekelijks er op uit.

      groet Sven
      groeten sven

      Reageer

      • sven
        Met enige kennis...
        • 17-10-2003
        • 396
        • Venlo

        #4
        Hoi,
        ff een korte update,

        Gisteren voor het eerst weer eens geweest van1400 tot 1800 uur aan de maas in venlo,gefeedert met black sultan voer en casters/maden, van 20 tot 60 meter uit de kant 3 aanbeetjes en verder noppes.Stroming was matig,op 20 meter uit de kant 40 gram nodig,op 60 meter 60gram ankerkorfjes.
        Volgende keer beter!

        Groet Sven
        groeten sven

        Reageer

        • sven
          Met enige kennis...
          • 17-10-2003
          • 396
          • Venlo

          #5
          Hey,

          Gisteren aan de maas in Steyl gevist met de feeder. Dichtbij,verweg,lange onderlijn,korte onderlijn,dik,dun,maakt allemaal niks uit,geen aanbeet gezien!Gevist van 10.00 tot 16.00.

          Groet Sven
          groeten sven

          Reageer

          • Bas Nijmegen
            wedstrijdvisser
            • 13-01-2009
            • 541
            • Nijmegen

            #6
            Hoi Sven,

            Je krijgt weinig reacties op je berichtjes.
            Ik lees ze wel, want ik ben benieuwd naar je vangsten in de Maas.
            Blijf berichtjes posten, ze worden gelezen!
            Gr. Bas

            Een vis vangen is niet moeilijk.
            Vis blijven vangen wel...

            Reageer

            • sven
              Met enige kennis...
              • 17-10-2003
              • 396
              • Venlo

              #7
              Hey Bas,

              Vorige week niet gepost,maar bij deze;
              Vorige week in blerick bij de passantenhaven hetzelfde verhaal.
              Kwam wel iemand bij me die er vaker zit ,ik was er de eerste keer, en die zei dat je daar een week eerder nog een leuk netje kon vangen.
              Normaal begin ik pas als het weer wat beter is ,maar ik dacht waarom niet eerder,.....nu weet ik het....
              Ik ben van plan wat verder richting Well te gaan proberen,es kijken of ze daar wel zwemmen/bijten.

              groet Sven
              groeten sven

              Reageer

              • Bas Nijmegen
                wedstrijdvisser
                • 13-01-2009
                • 541
                • Nijmegen

                #8
                Goed zo Sven, je komt steeds dichter bij mij in de buurt.
                Hou me op de hoogte!
                Gr. Bas

                Een vis vangen is niet moeilijk.
                Vis blijven vangen wel...

                Reageer

                • frenk
                  Frequent aanwezig
                  • 10-03-2009
                  • 128
                  • beesel

                  #9
                  Hallo

                  Het is echt erg raar met de maas bij ons in de omgeving (Roermond tot Reuver) is het op sommige plekken matig en of niets en sommige stukken heb je nog niet eens tijd om je een kopje koffie in te schenken erg plaatselijk allemaal en denk maar niet de volgende dag van gisteren was goed want de dag erna kan al weer heel anders zijn, en het stuk waar eerst niks te vangen was is dan een topstuk.
                  wat me wel opvalt is dat de voorn erg ruw zijn en de brasems daar giet de melk uit, dus even een paar daagjes beter weer
                  en de vissen beginnen vlop kuit te schieten.

                  groetjes Frenk.

                  Reageer

                  • Bas Nijmegen
                    wedstrijdvisser
                    • 13-01-2009
                    • 541
                    • Nijmegen

                    #10
                    Toch vreemd...

                    Normaal is het zo dat de vis zich klem vreet voor het paaien, niets eet tijdens het paaien en na het paaien weer volop vreet.
                    Toch alweer diverse berichten en eigen ervaringen dat de vis aan het paaien begint te gaan, maar dat de vangsten uit blijven.
                    Dat kan dus betekenen dat er een heleboel vissers zijn die hun opvattingen over paaigedrag bij de vis moeten gaan bijstellen. Vis paait niet alleen als de temperatuur omhoog gaat, maar gewoon op de biologische klok. Dat betekent dus ook dat wanneer het kouder is in het voorjaar de vis nog geen honger heeft, maar wel paait dus na het paaien 2 keer zoveel gaat azen.
                    Heb nu al weer een paar keer meegemaakt dat de vis er heel dik ligt in de paaigebieden, maar dat ze niet aan de praat te krijgen zijn. Dus wat Frenk schrijft heb ik dus ook gezien en ervaren. Ruwe voorn, brasem met paai uitslag, maar ze niet te pakken kunnen krijgen, alleen met zeer secuur en licht vissen en absoluut weinig voer en aas brengen.
                    Gr. Bas

                    Een vis vangen is niet moeilijk.
                    Vis blijven vangen wel...

                    Reageer

                    • Kosmozz
                      Match en Feeder
                      • 25-07-2005
                      • 1959
                      • Hannut

                      #11
                      Hallo Bas,

                      Bij ons zie je het de laatse jaren ook. Normaliter zie je de vangsten in zijarmen van de ijssel oplopen vanaf maart en piekt eind april. De laatse jaren is het echter moeite doen voor een visje, terwijl de vis er wel ligt. De aanbeten zijn bijzonder voorzichtig. Nu is het vooral de kou die roet in het eten gooit, denk ik. Vissen is altijd anders en dat maakt het zo mooi vind ik.

                      Groeten,
                      Dennis
                      Carpe Diem

                      Reageer

                      • Bas Nijmegen
                        wedstrijdvisser
                        • 13-01-2009
                        • 541
                        • Nijmegen

                        #12
                        Hoi Dennis,

                        Als ik mijn wedstrijd verslagen erop na kijk, die maak ik al een paar jaar na elke wedstrijd, zie ik inderdaad dat het een trent is van de afgelopen jaren. En inderdaad in de jaren dat het voorjaar wat warmer was werd er wel volop gevangen op die zelfde wateren. Met name de paaigebieden zoals de vaarten rondom de grote meren. Maar ik ben het helemaal met je eens dat het wel de charme is van het vissen, zeker tijdens de wedstrijden. Gok je op alles of niets, ga je schraal beginnen met de mogelijkheid altijd nog meer te brengen, maar de rest de kans te geven eerder in de dikke vis te zitten, enz... Eigenlijk is het gewoon ziek zoals we er soms mee bezig kunnen zijn. Ik wordt soms voor een wedstrijd wel 2 of 3 keer in de nacht wakker om na te denken over de te volgen strategie; Wat doe ik als ik op een kop- of staartplaats loot? Wat als ik midden in het parcours zit? Wat als ik op een plek in de buurt van de kop of staart zit. Maak ik één of twee voerplekken? Welk voer? Wel of niet verschralen en zo ja, hoeveel? Wil ik werkend voer, dood voer of iets ertussen in? Breng ik veel of weinig aas? Welk aas? En ga zo maar door, je kent het wel....
                        Gr. Bas

                        Een vis vangen is niet moeilijk.
                        Vis blijven vangen wel...

                        Reageer

                        • sven
                          Met enige kennis...
                          • 17-10-2003
                          • 396
                          • Venlo

                          #13
                          Hey,

                          Vandaag aan de maas in Venlo wederom geen aanbeet te bekennen. Gevarieerd met onderlijnen van 12 tot 16/00 van 50 tot 100cm voertje van hengelsport jans, van 20 meter uit de kant tot in de vaargeul. Wel ff mn nieuwe grandview kunnen testen.....
                          Volgende week met een beetje geluk naar de bergsche maas in Dussen, daar heb ik met Pastoor hier van t forum al eens leuk gevangen.




                          Groet Sven
                          groeten sven

                          Reageer

                          • Bas Nijmegen
                            wedstrijdvisser
                            • 13-01-2009
                            • 541
                            • Nijmegen

                            #14
                            Morgen doe ik een wedstrijdje mee in de Maas van de lokale vereniging.
                            We vissen ter hoogte van Cuijk. Ik laat je weten hoe het is gegaan...
                            Gr. Bas

                            Een vis vangen is niet moeilijk.
                            Vis blijven vangen wel...

                            Reageer

                            • sven
                              Met enige kennis...
                              • 17-10-2003
                              • 396
                              • Venlo

                              #15
                              Ik ben eens benieuwd , als je wat gevangen hebt mag je me ook vertellen hoe...
                              groeten sven

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎